Gegleden...

1 probleempje; weet jij altijd wat er onder die verse sneeuw ligt?

Bij een dikke laag maakt dat niet zoveel uit.

Ik hoor veel mensen zeggen dat je het gas moet dichtdraaien, maar dat kun je beter niet doen.

Alleen de koppeling inknijpen en uitrollen is veel verstandiger.
 
Bij een dikke laag maakt dat niet zoveel uit.
.

Klopt, als de sneeuwlaag dikker is dan 50 cm maakt het niet zoveel uit.

Ik hoor veel mensen zeggen dat je het gas moet dichtdraaien, maar dat kun je beter niet doen.

Alleen de koppeling inknijpen en uitrollen is veel verstandiger.

Gas geven en koppeling inknijpen.... dan ben je in ieder geval goed te horen.
 
Laatst bewerkt:
@TS, suc6 met het opknappen...gelukkig kan je het navertellen ;) .
Mijn persoonlijke oplossing is met dit baggerweer niet op de motor stappen.
Over het begrip "echte motorrijder" valt immers te twisten.
Wat versta je onder motorrijden? Dat is voor iedereen verschillend en ook afhankelijk van wat voor type motor je rijdt denk ik.
Met een racer is dat (voor mij) lekker plat bochtenwerk enzo wat met dit weer niet kan.
Dus waarom zou je risico op een schuiver en slijtage met suf rechtop rijden willen lopen?
Op een chopper ofzo zal wel weer een ander verhaal zijn, maar
zeker na mijn lekke upside-down door pekel bekeer ik mij definitief tot:
*O* *O* MOOIWEER-RIJDER *O* *O*

In de herfst en winter kan het overigens ook mooi weer zijn :P :]
 
Vond het wel geinig vanochtend :)

Maar balen man succes met het herstel van je fiets en je ego! Gewoon pech gehad.
 
gut gut, jullie zijn net als de rest van nederland, drie vlokken en we raken in paniek.
ja, ik ben gisteren en vandaag gewoon met de motor naar mijn werk gegaan, net als de laatste 22 jaar.
ja, je achterwiel maakt wel eens een stapje, poeh poe.
gewoon rustig aan doen en geen abrubte bewegingen maken, dan gaat het vanzelf.
wat gebeurt er in dit land als het echt gaat sneeuwen?
 
...wat gebeurt er in dit land als het echt gaat sneeuwen?...
Dat vraag ik mij ook wel eens af....

Ik was vandaag ook gewoon met de motor; op het eerste stuk waar nauwelijks gestrooid was reed een tractor voor me, ik moest hem laten gaan; ik durfde niet net zo snel te rijden...
 
Whaha typisch..

Ik had vandaag ook mn eerste glijer.... :X Gelukkig maar met 10 km p.u. en 20 meter van mn huis vandaan.

Schade:
Linkerkuip best redelijk gescheurd, heb et met ducktape nog vast weten te plakken.
Linkerspiegel niet helemaal recht meer maar nog wel bruikbaar gelukkig
Versnellingsvoetje afgebroken, maar daar zit nou een bout in, schakelen gaat weer
1 knipperlichtje stuk, vastgezet met ducktape en morgen ff een nieuw bolletje en glaasje halen dan is dat ook weer in orde.

Maar gelukkig geen lichamelijke schade, ik ben dr eigenlijk nog goed vanaf gekomen.

Het enige wat me wel zorgen baart is dat mn stuur niet meer helemaal recht is. Of mn voorvork. Er is iedergeval iets wat scheef staat. Morgen toch ff langs de motorzaak, ik denk dat die mensen daar mij wel een antwoord hierop kunnen geven.

Zit er nu eigenlijk wel aan te denken om em om te bouwen naar streetfighter, want de rechterkuip en spiegel zijn ook niet 100% meer. Ik had al langer het idee ook om hem om te bouwen, maar het komt nu toch wel eigenlijk goed uit om er wat andere spulletjes op te zetten. 8-)
 
gut gut, jullie zijn net als de rest van nederland, drie vlokken en we raken in paniek.
ja, ik ben gisteren en vandaag gewoon met de motor naar mijn werk gegaan, net als de laatste 22 jaar.
ja, je achterwiel maakt wel eens een stapje, poeh poe.
gewoon rustig aan doen en geen abrubte bewegingen maken, dan gaat het vanzelf.
wat gebeurt er in dit land als het echt gaat sneeuwen?

Makkelijk praten met een zijspan :+
 
Mijn persoonlijke oplossing is met dit baggerweer niet op de motor stappen.
Over het begrip "echte motorrijder" valt immers te twisten.
Wat versta je onder motorrijden? Dat is voor iedereen verschillend en ook afhankelijk van wat voor type motor je rijdt denk ik.

In de herfst en winter kan het overigens ook mooi weer zijn :P :]
Dit heeft in veel gevallen niets met "Stoer" of "echte motorrijder" te maken.

Als je zoals ik alleen een motorrijbewijs hebt en je werk niet per OV te bereiken is, dan moet je wel.
En ach, als je dan na 17 Jaar niet meer zo moeilijk doet dan heeft dat niets te maken met Stoer, maar meer door ervaring geleerd dat het(meestal) wel meevalt.
En in Maart 2005 heb ik een weekje vrij genomen hoor toen er hier een halve meter sneeuw lag, dan ga ik echt niet rijden (lopen was soms al lastig).

Ik ben vaker onderuit gegaan bij droog en schoon wegdek, dan bij gladheid.
 
... Het enige wat me wel zorgen baart is dat mn stuur niet meer helemaal recht is. Of mn voorvork. Er is iedergeval iets wat scheef staat. Morgen toch ff langs de motorzaak, ik denk dat die mensen daar mij wel een antwoord hierop kunnen geven....
De voorvork kan getordeerd zijn, dat gebeurt meer bij kleine schades.
Je kunt het zien als je van opzij aan de vorkpoten langs kijkt.

Simpelste remedie is kortgezegd alle bevestigingen losmaken, dus alle kroonplaat klembouten lossen van bovenste en onderste kroonplaat, en ook de vooras losmaken. Daarna de zaak richten en alles weer vastzetten.
 
Laatst bewerkt:
De voorvork kan getordeerd zijn, dat gebeurt meer bij kleine schades.
Je kunt het zien als je van opzij aan de vorkpoten langs kijkt.

Simpelste remedie is kortgezegd alle bevestigingen losmaken, dus alle kroonplaat klembouten lossen van bovenste en onderste kroonplaat, en ook de vooras losmaken. Daarna de zaak richten en alles weer vastzetten.

Stel dat dit het geval is, kun je een indicatie geven hoeveel dat ongeveer zou gaan kosten?
 
Tja, en dan heb ik al een hele maand mijn rijbewijs; "lekker leuk, het wordt nu beter weer" Tot nu toe alleen nog maar kolereweer gehad met vandaag als klap op de vuurpijl ; sneeuw.
Ging goed tot de laatste 500 meter; snelheid 0+ en even inhouden voor een auto die een uitrit uitkwam, voeten aan de grond en de Schaduw gleed zomaar onder me uit. Alleen mijn spiegeltje stuk ( gelukkig gebeurde het pal voor een vuilnisbak, dat dan weer wel)
Nou is mijn Schaduw al een héél lelijke fiets, met een krom spiegelsteuntje iesie nog véél lelijker.
 
Nou als ik dit allemaal zo lees,ben ik blij dat ie van mij nu gewoon in z'n schuur staat. :Y

Maar hulde aan alle doorrijders...enne hou de glimmende kant boven. :]

Voor eenieder die toch onderuit gegaan is ......suc6
 
Echt heel rot. Heel verradelijk ook. '( veel succes met opknappen.

Ben vandaag ook op de motor naar werk gegaan, terugweg is mijn moeder (jawel!) me komen halen omdat mijn ouders niet wilde dat ik zou rijden met die sneeuw. Dik pak overal en onderweg kwamen we in een heuse mini storm terecht waar ik toch wel even een schietgebedje deed dat ik opgehaald was, terwijl ik het in eerste instantie onzin vond.
 
ah joh, even wachten aan de kant tot het over is en doorrijden, mietje :] :+

(groot gelijk hoor ;) als 't blijft liggen gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Heb vandaag ook gereden, en ben gestopt toen er een sneeuwstormpje langs kwam. Toen het ging liggen goed gekeken of 't bleef liggen of dat 't enkel nat was, en toen besloten door te rijden. Als het was blijven liggen had ik ook netjes iemand gebeld om me op te halen :+ :Y )
 
joey jij heb veel geluk gehad, ik kan een motor van de zaak krijgen, maar als ik dat allemaal zo hoort met al die glij partijen in die weeromstandigheden toch maar niet , dan zit ik liever in mijn auto.
 
ah joh, even wachten aan de kant tot het over is en doorrijden, mietje :] :+

(groot gelijk hoor ;) als 't blijft liggen gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Heb vandaag ook gereden, en ben gestopt toen er een sneeuwstormpje langs kwam. Toen het ging liggen goed gekeken of 't bleef liggen of dat 't enkel nat was, en toen besloten door te rijden. Als het was blijven liggen had ik ook netjes iemand gebeld om me op te halen :+ :Y )
:+

Ik denk dat ik anders ook even ergens was gaan schuilen hoor, normaal ook niet echt het geluk dat iemand me kan komen halen. Maar toch liever een koekblikmietje dan het risico te lopen dat mij overkomt wat hem is overkomen! Hopelijk is het weer gewoon snel weer omgeslagen naar de zon en kunnen we weer lekker normaal rondcrossen :]
 
En het is nog steeds glad. Mijn vrouw belde me net dat er op de A7 vlak voor haar weer eentje onderuit gleed. Ik mag dus nog niet op de motor naar mijn werk. ;)
 
Kwam dat door gladheid dan? Heb op weg hierheen ook een motorfiets onder de vangrail zien liggen (A7 Purmerend) maar op dat moment was het niet glad en droog weer. Alleen op mijn oprit was het nog glibberig.
 
Die heb ik dan net gemist. Brrrr... weet iemand hoe het met de motorrijder is afgelopen?

Edit, was een MF'er, hij is oke. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hey,
..... Rechter zijkuipje is zeker aan vervanging toe, die ziet er niet meer uit. ....


Joey

PS. Het gaat om een bordeaux rode Kawa ZXR 750 uit 92.

Deze toevallig? :Y
afb011b6vl.jpg


Kopûh? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan