Gegroet

Status
Niet open voor verdere reacties.

qbird

MF veteraan
17 mei 2007
1.006
0
****
Vandaag als eenzame motorrijder tegen de stroom TT gangers ingereden. Al zo'n 33 jaar zit ik als motorrijder op de weg en het valt mij op dat er tegenwoordig nog sporadisch wordt gegroet. Vandaag dus na een paar keer voor jan met de korte achternaam mijn hand op gestoken te hebben mijn handen verder maar stevig aan het stuur gehouden om het Pavlov effect te onderdrukken. Maar dan toch jawel kwam ik een rijder in tegengestelde richting tegen die enthousiast zwaaide en ja dan toch snel even de groet terug.

Ik weet wel dat het op 4 baans snelwegen niet echt voor de hand ligt om elkaar toe te wuiven maar bij wegversmallingen en 2 baanswegen was het toch wel de gewoonte even de groet te brengen. Waar ik nu op uit wil komen is dat schijnbaar het "wij"gevoel als motorrijdende weggebruikers toch schijnbaar aan het afnemen is.

Nou gegroet mede 2 wielers. *O*
 
Laatst bewerkt:
eehm....er waren vandaag 30.000 (??) motor rijders op de weg ivm de TT. dan word je al snel moe van het zwaaien ;) ...en sowiezo wie zwaait er nou op de snelweg



:W
 
Zwaaien op de snelweg? Niet nodig.
Binnendoor? Af en toe, als ik er zin in heb. Het hele 'wij' gevoel is er al jaren niet meer hoor.
 
Valt mij ook op inderdaad dat ik vaak voor niets mijn hand opsteek. Zwaaien naar Harley's ben ik al helemaal mee gestopt want die groeten dus echt nooit.

Ligt ook aan het seizoen denk ik want in de winter groet wel bijna iedereen, maar er rijden nu zoveel motoren rond dat je meer aan het groeten bent dan aan het rijden.
 
Zwaaien is eigenlijk alleen in de winter leuk. Met al die kortebroeken rijders zonder handschoenen vind ik er weinig aan.
 
In de winter leuk? Ook dan vind ik er geen reet aan, maar eerlijk is eerlijk, dan hoef je misschien maar 1 of 2x te zwaaien per rit.
 
Zwaaien is eigenlijk alleen in de winter leuk. Met al die kortebroeken rijders zonder handschoenen vind ik er weinig aan.


Ik zwaai nooit naar kortebroeken rijders zonder handschoenen.
Ik zwaai alleen naar motorrijders.
 
Voor mijn gevoel wordt er deze zomer iets minder gezwaaid dan afgelopen zomer. In de winter viel sowieso niet veel te zwaaien. Snap het niet zo goed... Maar ik blijf voorlopig nog wel handjes, voetjes en vingertjes uitsteken naar motorrijders hoor.
 
Ik steek alleen een vingertje op als de ander het ook doet. Zelf doe ik het niet als de ander het ook niet doet. Word en zo ontiegelijk moe van. :X
 
Ik groet nog steeds enthousiast naar iedereen! Vandaag groette er maar 1 niet terug, en dat was iemand op een "sjopper" type motor. En iemand op een R1/R6 die me tegemoet kwam zwaaide niet, maar dat lag eraan dat we allebei te druk waren met sturen. Verder groette wel iedereen terug! :)

(ik zwaaide zelfs nog per ongeluk naar iemand op een iets, en dat iets bleek later toch geen motor maar een crossbrommer te zijn... :P)
 
Ik heb vandaag niet eens gekeken naar motoren op de andere weghelft :+ Ik zou dan immers mijn nek verdraaien.


Dit is mij dus ook opgevallen.
Kan iemand mij zeggen waarom dat is? :?

Zoals een HD rijder zou zeggen; je hebt motorrijders en je hebt Harleyrijders. Vind het wel vrij logisch dat ze niet groeten, daar voelen ze zich veel te superieur voor.
 
Dus als ik het goed begrijp dan worden wij motorrijders net zo als die duffe koekblikrijders. Blik op oneindig en gasse. Niet meer groeten, ja want de mijne is mooier en beter?? Ik dacht dat dat bij motorrijders niet zo zat. Blij dat ik rij. :] :] :]
Dus ik blijf volhouden en blijf zwaaien waar het toelaat. :W :W :W :W :W
 
Ik groet wel vrolijk naar alle motor rijders; als het kan natuurlijk
en ik mag mijzelf toch tot de nieuwe generatie (jonge) motor rijders rekenen;
iets moois dat in stand gehouden moet worden; vond het vroeger achterop al prachtig!!!

1e keer op eigen motor een andere motor tegen komen die zwaaide was ook echt een VET moment!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan