Gehalte bio-ethanol in Euro95 E10 en Euro98 E5

Ik tank:

  • Euro 95 (E5/E10)

    Stemmen: 89 33,0%
  • Euro 98 (E5)

    Stemmen: 81 30,0%
  • Euro 95/97/98/102 (zonder bio-ethanol)

    Stemmen: 57 21,1%
  • Overig

    Stemmen: 3 1,1%
  • Euro 95 E5 (maximaal 5%)

    Stemmen: 40 14,8%

  • Totaal aantal stemmers
    270
Water in de tank had ik in de tijd dat er nog lood in de benzine zat. Dat hoeft dus niets met ethanol te maken te hebben.
 
V power en preventief gooi ik afentoe wat meuk bij me benzine om de boel schoon te houden .Nooit problemen hier ook niet met de diesel auto
 
Water in de tank had ik in de tijd dat er nog lood in de benzine zat. Dat hoeft dus niets met ethanol te maken te hebben.
Klopt,vooral tanks uit de jaren 80 die van flinterdun en slechte kwaliteit staal gemaakt waren roestte door,die van Suzuki
en Kawasaki hadden er het vaakst last van.
 
De meeste km,s nu 105000 heeft de auto op E5 95 en later op E10 95 probleemloos gereden.
Mijn auto rijdt ook net zo goed (althans ik merk er niks van) op E5-E10 als met Aral 102 of Competition 102.
Wat ik wel constateer is dat ik 30-40km minder op een tank E10 kan rijden.
Duidelijk is inmiddels wel dat veel motorblokken er niet beter van worden om E10 te verbranden.
Daarom gewoon 102 erin. Iets duurder, maar in km's verdien je het weer terug.
En.........zeker weten............... geen roest en geen verteerde rubbers!

Voor mijn motoren en het brommertje wil ik al helemaal geen E10-bagger meer gebruiken.
 
Mijn auto rijdt ook net zo goed (althans ik merk er niks van) op E5-E10 als met Aral 102 of Competition 102.
Wat ik wel constateer is dat ik 30-40km minder op een tank E10 kan rijden.
Duidelijk is inmiddels wel dat veel motorblokken er niet beter van worden om E10 te verbranden.
Daarom gewoon 102 erin. Iets duurder, maar in km's verdien je het weer terug.
En.........zeker weten............... geen roest en geen verteerde rubbers!

Voor mijn motoren en het brommertje wil ik al helemaal geen E10-bagger meer gebruiken.
Gelukkig hebben we die keuze nog,en zal voorlopig ook zo wel blijven,want de manier waarop
Ethanol geproduceerd word doet ook alarmbellen afgaan bij de EU.
Als brandstof is Ethanol niet verkeert met name in race motoren heeft het voordelen,maar
dan is alles gebouwd op het gebruik van Ethanol.
 
Mijn auto rijdt ook net zo goed (althans ik merk er niks van) op E5-E10 als met Aral 102 of Competition 102.
Wat ik wel constateer is dat ik 30-40km minder op een tank E10 kan rijden.
Duidelijk is inmiddels wel dat veel motorblokken er niet beter van worden om E10 te verbranden.
Daarom gewoon 102 erin. Iets duurder, maar in km's verdien je het weer terug.
En.........zeker weten............... geen roest en geen verteerde rubbers!

Voor mijn motoren en het brommertje wil ik al helemaal geen E10-bagger meer gebruiken.
Waarom 102 en niet gewoon 98 zonder ethanol?
 
98 zonder ethanol is ook prima.
Dus 98 Exellium, V-power, Ultimate, (en wat hebben ze nog meer mooie namen bedacht?) is ook goed.

Grote benzine-maatschappijen mengen op dit moment nog geen ethanol door deze premium-benzines.
Staat wel E5 op de pomp, maar dat is omdat dat wettelijk zo moet.
Als mettertijd mss wel bijgemengd gaat worden, dan zal dat duidelijk aan het publiek worden gemeld.
Ja, en dan ben je WEL aangewezen op Aral 102 van onze Ooster-buren.
 
Laatst bewerkt:
98 zonder ethanol is ook prima.
Dus 98 Exellium, V-power, Ultimate, (en wat hebben ze nog meer mooie namen bedacht?) is ook goed.

Grote benzine-maatschappijen mengen op dit moment nog geen ethanol door deze premium-benzines.
Staat wel E5 op de pomp, maar dat is omdat dat wettelijk zo moet.
Als mettertijd mss wel bijgemengd gaat worden, dan zal dat duidelijk aan het publiek worden gemeld.
Ja, en dan ben je WEL aangewezen op Aral 102 van onze Ooster-buren.
Nee nee niet de Exellium,daar zit Ethanol in,wel de Esso supreme + 98.
 
Voor sommige motoren (bv mijn oude Ducati) wordt 98 ook voorgeschreven om op te rijden.
En als je niet idioot veel kilometers maakt dan ga je mijne inziens ook niet failliet aan de meerprijs van 98.
Bijkomend voordeel is dat je op een liter 98 wat verder komt dan op een liter 95, scheelt ook weer in de kosten.
 
Voor sommige motoren (bv mijn oude Ducati) wordt 98 ook voorgeschreven om op te rijden.
En als je niet idioot veel kilometers maakt dan ga je mijne inziens ook niet failliet aan de meerprijs van 98.
Bijkomend voordeel is dat je op een liter 98 wat verder komt dan op een liter 95, scheelt ook weer in de kosten.
En indien mogelijk tanken in Duitsland of België.
 
Mijn MT-01 is geschikt voor 95, maar ik merkte dat de dorst wel opliep. Bovendien vond ik de motor niet mooi draaien. Nu, sinds een week of zes met 98, draait hij netter, dat voel ik ook. En hij is zuiniger gaan lopen. Niet alleen door de 100km, maar ook in het algemeen, al is een echte vergelijking over meerdere maanden nu met die 100km wel de nek omgedraaid. Het rechterhandje is toch aan banden gelegd, nu.
 
Met de auto had ik toch dat hij stationair onregelmatig ging lopen, met E0 niet. Tankte daarmee dus toch maar E0 en E10 om en om. :9
Nu een weer een wat nieuwere auto, is kijken hoe graag die E10 lust.

M'n motor geeft geen krimp dus daar gaat nog steeds gewoon E10 in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan