Gehalte bio-ethanol in Euro95 E10 en Euro98 E5

Ik tank:

  • Euro 95 (E5/E10)

    Stemmen: 89 33,0%
  • Euro 98 (E5)

    Stemmen: 81 30,0%
  • Euro 95/97/98/102 (zonder bio-ethanol)

    Stemmen: 57 21,1%
  • Overig

    Stemmen: 3 1,1%
  • Euro 95 E5 (maximaal 5%)

    Stemmen: 40 14,8%

  • Totaal aantal stemmers
    270
Bij mij in de buurt zitten 2 firezone's. Beide met Competition 102.
Dus als ik gewoon een rit heb tank ik altijd die.
Mocht ik onderweg moeten tanken dan altijd 98 ofzo
 
ik heb met mijn vorige fiets eens BP ultimate "moeten" tanken (leeggereden en niets anders voorhanden) en dat duurde precies een 300 meter en daarna nog 400 meter pruttelen en inhouden gevolgd door stilvallen.
aangekomen op locatie (na duwen en vloeken) systematisch de motor nagaan wat het euvel kon zijn.
carburateurs, luchtfilter, ontsteking alles gecheckt en niets maar dan ook niets gevonden.
dan maar starten met remmenreiniger wat resulteerde in direct aanslaan en toeren maken tot de benzine er bij kwam en wederom stilvallen.
dan maar rigoureus de tank leeg zuigen en met een cannetje in de auto van een collega een 5 liter V-power halen.
het raad zich al, draaien als een malle.
ik tank nooit weer die ultimate scheizz bij BP, ook niet met de nieuwe fiets (die ook al 32 jaar oud is).
reden onbekend, resultaat des te meer.
BP ultimate diesel getankt zeker.
 
Mail terug van Esso:

,,
Wij willen u informeren dat Euro95 (E5) 0-5% ethanol kan bevatten en Synergy Supreme+ (95 octaan) typisch ong. 4.7 tot 4.8 % ethanol bevat. Ons enige product dat geen ethanol zou moeten bevatten is Esso Synergy Supreme+ (98 octaan).
''

zou moeten ?
 
Mail terug van Esso:

,,
Wij willen u informeren dat Euro95 (E5) 0-5% ethanol kan bevatten en Synergy Supreme+ (95 octaan) typisch ong. 4.7 tot 4.8 % ethanol bevat. Ons enige product dat geen ethanol zou moeten bevatten is Esso Synergy Supreme+ (98 octaan).
''

zou moeten ?
Haha als ze het bij Esso zelf al niet meer weten.
Als je wil lachen eens deze filmpjes bekijken,hoe moet je deze maatschappij nog serieus nemen als je de filmpjes gezien heb.
Kijk bij, Een antwoord op jouw vragen over premium brandstof _O-
Bij direct linken werken de filmpjes niet merk ik,zelf even op hun site de filmpjes opzoeken dan werkt het wel
https://www.esso.nl/fuels
 
Laatst bewerkt:
Je zou bij ieder tankstation hetzelfde moeten kunnen tanken, maar dat zullen we wel niet meer mee gaan maken.
 
Haha als ze het bij Esso zelf al niet meer weten.
Als je wil lachen eens deze filmpjes bekijken,hoe moet je deze maatschappij nog serieus nemen als je de filmpjes gezien heb.
Kijk bij, Een antwoord op jouw vragen over premium brandstof _O-
Bij direct linken werken de filmpjes niet merk ik,zelf even op hun site de filmpjes opzoeken dan werkt het wel
https://www.esso.nl/fuels
Er wordt zelfs gesproken over octaanGEHALTE.😱
 
Ik was van het weekend ff aan het kletsen met een vriend van mij, die bij (auto) merkdealert werkt als monteur.
Hun krijgen van auto-nederland een cursus o.a. over ethanol in benzines.
Hij liet mij zien dat alleen 102 competition en BP ultimate de enige benzines zijn zonder ethanol!
(ik mag geen naam noemen en cursus laten zien)
 
Ik was van het weekend ff aan het kletsen met een vriend van mij, die bij (auto) merkdealert werkt als monteur.
Hun krijgen van auto-nederland een cursus o.a. over ethanol in benzines.
Hij liet mij zien dat alleen 102 competition en BP ultimate de enige benzines zijn zonder ethanol!
(ik mag geen naam noemen en cursus laten zien)
Pfff daar gaan we weer,er staat zelfs bewijs in dit topic dat er geen Ethanol in V-power zit
,dus die vriend van je heeft of niet op zitten letten bij die cursus of die cursus klopt niet 🤪
 
Ja dan mag zo zijn maar dan zijn ook die verkeert geïnformeerd.
Het staat zelfs op de site van Shell dat er geen Ethanol in de V-power zit.
Misschien dat de ANWB het beter denkt te weten dan de fabrikant zelf dat zou kunnen 8)7

Met alle respect, ik kan het niet vinden op de site van Shell.
Geen woord over wel of geen bio-ethanol.
 
Daar heb je 't dus!!!!

Meerdere keren werd gemeld, ook hier op MF, dat Shell V-power geen ethanol zou bevatten.
Ik heb op de site van Shell gekeken. Maar NERGENS kunnen lezen dat er geen ethanol in zou zitten.
(ik laat me graag corrigeren met de goede pagina om de Shell-site!)

Tot nu tankte ik altijd Firezone Competition 102 als ik niet die ETHANOL-BAGGER in mijn tank wilde.
Helaas is Firezone gestopt/ moeten stoppen met 102 vanwege nu nog meer bagger met E10.
Shell of geen-Shell, ik wil die zooi NIET in mijn tank!

Voorlopig zal ik het dan maar moeten doen met BP Ultimate.
En als het hier in NL nog moeilijker wordt, dan maar naar Dld (met een grote jerrycan) voor Aral ethanol-vrij.
 
Daar heb je 't dus!!!!

Meerdere keren werd gemeld, ook hier op MF, dat Shell V-power geen ethanol zou bevatten.
Ik heb op de site van Shell gekeken. Maar NERGENS kunnen lezen dat er geen ethanol in zou zitten.
(ik laat me graag corrigeren met de goede pagina om de Shell-site!)

Tot nu tankte ik altijd Firezone Competition 102 als ik niet die ETHANOL-BAGGER in mijn tank wilde.
Helaas is Firezone gestopt/ moeten stoppen met 102 vanwege nu nog meer bagger met E10.
Shell of geen-Shell, ik wil die zooi NIET in mijn tank!

Voorlopig zal ik het dan maar moeten doen met BP Ultimate.
En als het hier in NL nog moeilijker wordt, dan maar naar Dld (met een grote jerrycan) voor Aral ethanol-vrij.

Enkele posts boven die van jou is er nog een link gepost naar de pagina van shell met daarop de mededeling dat vpower ethanol vrij is.

Staat er wel, in V-power benzine zit geen ethanol, zeggen ze
 
Meerdere keren werd gemeld, ook hier op MF, dat Shell V-power geen ethanol zou bevatten.
Ik heb op de site van Shell gekeken. Maar NERGENS kunnen lezen dat er geen ethanol in zou zitten.
(ik laat me graag corrigeren met de goede pagina om de Shell-site!)

Staat er wel, in V-power benzine zit geen ethanol, zeggen ze


Dat gezegd hebbende, ik heb recent ook 100 liter ethanol arm gehaald in Kalkar. Scheelt ook nog eens 27 euro met nederland, heb ik het nog geeneens over de tank met diesel gehad die ik ook heb afgevuld.

db
 
Dan moet je bij de FAQ's van Shell lezen dat er geen ethanol-zooi in de V_power zit.
Waarom lees ik dat niet bij het hoofdstuk V-power zelf :?

Ik kom vaak genoeg in D.
Bij Elten/ Emmerich zijn pompen genoeg om daar voorraad te halen.......... :t
 
Dan moet je bij de FAQ's van Shell lezen dat er geen ethanol-zooi in de V_power zit.
Waarom lees ik dat niet bij het hoofdstuk V-power zelf :?
Omdat de gemiddelde automobielbezitter die ethanol worst zal wezen? Voor "ons" werkt marketingpraat minder.
 
Ik was van het weekend ff aan het kletsen met een vriend van mij, die bij (auto) merkdealert werkt als monteur.
Hun krijgen van auto-nederland een cursus o.a. over ethanol in benzines.
Hij liet mij zien dat alleen 102 competition en BP ultimate de enige benzines zijn zonder ethanol!
(ik mag geen naam noemen en cursus laten zien)
Tamoil geeft aan op hun website dat er geen ethanol is toegevoegd aan hun Superplus 98
https://tamoil.nl/tamoil-superplus-98
Dus wat je zegt klopt al niet (meer).
 
Terug
Bovenaan Onderaan