Gehalte bio-ethanol in Euro95 E10 en Euro98 E5

Ik tank:

  • Euro 95 (E5/E10)

    Stemmen: 89 33,0%
  • Euro 98 (E5)

    Stemmen: 81 30,0%
  • Euro 95/97/98/102 (zonder bio-ethanol)

    Stemmen: 57 21,1%
  • Overig

    Stemmen: 3 1,1%
  • Euro 95 E5 (maximaal 5%)

    Stemmen: 40 14,8%

  • Totaal aantal stemmers
    270
Dit blad laat alleen maar zien dat er van al die benzine er 0 tot minder dan 10% ethanol in mag zitten,met andere woorden je
weet nog niet veel over de werkelijke hoeveelheid per soort benzine.
Hmm... misschien heb je gelijk, maar zou het niet hetzelfde (basis)mengsel zijn met/en zonder verdere additieven?
 
Dit blad laat alleen maar zien dat er van al die benzine er 0 tot minder dan 10% ethanol in mag zitten,met andere woorden je
weet nog niet veel over de werkelijke hoeveelheid per soort benzine.
Dat zou dus alsnog 9.99% kunnen zijn. Mijn zoektocht gaat voor ZERO!
Daarom Aral in D. Die geven op de site aan GEEN ethanol. (en dat is dus NIETS)
 
E0 sticker mag niet. Moet E5 of E10 zijn.

Bij de Shell V-power bij mij in de buurt staat nu ook een extra sticker onder de E5: '' Shell V-Power bevat geen ethanol ''
Die E5 en E10 betekenen ook niet dat er daadwerkelijk 5 of10% in zit,maar het is tot 5 en tot 10%.
 
Voor wie benieuwd is welke brandstoffen geen ethanol bevatten heb ik een handige link voor jullie.

Staat ook het E0 verhaal in uitgelegd dat dit label niet bestaat dus niet gevoerd kan worden.
Hier staat eigenlijk alle informatie die je moet weten over E10 en E5.

KLIKKERDEKLIK
 
Voor wie benieuwd is welke brandstoffen geen ethanol bevatten heb ik een handige link voor jullie.

Staat ook het E0 verhaal in uitgelegd dat dit label niet bestaat dus niet gevoerd kan worden.
Hier staat eigenlijk alle informatie die je moet weten over E10 en E5.

KLIKKERDEKLIK
Bedankt voor de info, ik neem een biertje.
 
Dus je wil ethanol gaan TOEVOEGEN :?:X
Ik wil het juist eruit hebben!

Enne 102 kan je in D gewoon in de tank gooien bij de Aral. Zonder ethanol! :t
De prijs in D is ongeveer zelfde als bij ons 95 met 10% bagger!
 
Ja dat voegen ze zelf toe ja. Wonen ook verder van de grens dus retourtje is ook de tank leeg.

Ik weet nog dat een hele groepen jongens met 250pk+ opgefokte 1.8 20VT's van rond de eeuwwisseling met 250K+ op de klok het er massaal ingooide. Die blokken liepen fantastisch en waren niet stuk te krijgen. Zal dus wel meevallen met de herrie die om de E10 geschopt wordt.
 
Ja dat voegen ze zelf toe ja. Wonen ook verder van de grens dus retourtje is ook de tank leeg.
Net nog de tank van de BB afgevuld met Duitse <zero ethanol> Aral 102. (uit de jerrycan)
De FZ staat nu al 6 wkn op stal voor de winterslaap, ook geheel afgevuld met 102.
Geen roest in de tank en nergens residu te bekennen. :t
 
Net nog de tank van de BB afgevuld met Duitse <zero ethanol> Aral 102. (uit de jerrycan)
De FZ staat nu al 6 wkn op stal voor de winterslaap, ook geheel afgevuld met 102.
Geen roest in de tank en nergens residu te bekennen. :t

Mooi man, een deel van mijn motoren en m'n brommer staan ook al weken/maanden stil. Afgelopen week nog een keer soepel gestart en geen roest in de tank.

Geheel afgevuld met t goedkoopste spul dat op benzine leek van het tankstation om de hoek...
Residu zoek ik niet naar, maak m'n carburateurs niet zo vaak open als het spul t doet.
 
Mooi man, een deel van mijn motoren en m'n brommer staan ook al weken/maanden stil. Afgelopen week nog een keer soepel gestart en geen roest in de tank.

Geheel afgevuld met t goedkoopste spul dat op benzine leek van het tankstation om de hoek...
Residu zoek ik niet naar, maak m'n carburateurs niet zo vaak open als het spul t doet.
Ja zo heb je ook nog genoeg oostblokkers die nog niet dood zijn na het drinken van badzeep. Ook niets mis mee toch?
 
Gewoon E10 erin
laat je geen angst aanpraten door benzine Ayatollah’s over zuivere benzine
het lijkt verdacht veel op een geloofsstroming :?
 
Gewoon E10 erin
laat je geen angst aanpraten door benzine Ayatollah’s over zuivere benzine
het lijkt verdacht veel op een geloofsstroming :?
Tuurlijk, gewoon de goedkoopste benzine er in mikken ,gaat het goed is het mooi meegenomen,gaat
het toch verkeerd heb je pech,zo is het en niet anders. 🤪
Bij mij ontstond roestvorming in de tank,daarom weer op 98 overgestapt,maar dat hoeft niet bij andere motoren
zo te zijn.Dat er van alles verstopt,vervuild na lange stilstand was al zo ver voordat er sprake was van Ethanol,
dat was al in de tijd van de loodhoudende benzine.
 
Laatst bewerkt:
Ook water in de tank kwam al voor zolang er motoren bestaan,niet door de benzine maar doordat motoren
in de regen gestaan hadden,doorgeroeste benzine tanks heb ik genoeg van gezien,ook lang voordat er sprake was
van Ethanol.
 
Het mooie is dat duurdere 98 benzine gewoon beter rijdt. Je hoeft dit helemaal niet aan te tonen, als de berijder dit zo ervaart, is het al prima.

Zo heb ik collega’s die Competition 102 tankten en zweerden dat hun Virago & CB500 uit ‘86 oid nu opeens een berg vermogen meer hadden. Als zij dat zo ervaren, is dat ok. Om op religie terug te komen: daar werkt dat precies zo. Aantonen kunnen we niets, maar als hele kuddes zich daar lekker bij voelen, prima en veel plezier ermee :)
 
Het mooie is dat duurdere 98 benzine gewoon beter rijdt. Je hoeft dit helemaal niet aan te tonen, als de berijder dit zo ervaart, is het al prima.

Zo heb ik collega’s die Competition 102 tankten en zweerden dat hun Virago & CB500 uit ‘86 oid nu opeens een berg vermogen meer hadden. Als zij dat zo ervaren, is dat ok. Om op religie terug te komen: daar werkt dat precies zo. Aantonen kunnen we niets, maar als hele kuddes zich daar lekker bij voelen, prima en veel plezier ermee :)
Daarom ,als dat je ervaring is prima toch,ik heb van alles in mijn auto gehad,E5/E10,95/98/102 en merkte geen enkel verschil.
De meeste km,s nu 105000 heeft de auto op E5 95 en later op E10 95 probleemloos gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan