Gehoorbeschermers

marnixvr

Rookie
5 aug 2009
1
0
Hallo zojuist een Honda VFR 750 gekocht.

Nou wil ik oordopjes kopen, echter heb graag wat advies.
Je kunt die goedkope oordopjes van Alpine halen en dure op maat dingen. Zou het werkelijk verschil maken? Ik rijd ongeveer 1 x per week.

Gr en bedankt voor reactie.
 
Laatst bewerkt:
ja het maakt wel degelijk verschil, ik heb op maat gemaakte oordoppen van comphore en ben er ge over te spreken (koste 105,-)

ook als je maar 1 keer per week rijdt is het aan te raden :Y
 
Ik heb de normale (niet aangemeten) Alpine oordopjes en deze zitten in mijn oren perfect.
Gebruik ze nu ongeveer 2 jaar en wil niet meer zonder, vooral voor langere tijd over de snelweg of als je lekker aan het rijden bent in de eifel. :]

Voor in de stad rijden heb je ze niet nodig.
 
nee joh Alpine zijn wsk net zo goed alleen gaan deze niet zolang mee als die op maat.
Mijn alpine van 25 euro laat geen geluid door wat betreft windruis. Je krijgt er zelfs 2 verschillende filters bij groen en geel. groen laat wat meer door dan de gele. en voor 1 keer in de week lijkt mij de op maat gemeten erg duur als je voor Alpine kan kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond die oordopjes met die "flapjes" niet fijn zitten :N
Op maat gemaakte zitten goed maar die gewone oordoppen zitten ook goed :)

2863583.png
 
Ik vond die oordopjes met die "flapjes" niet fijn zitten :N
Op maat gemaakte zitten goed maar die gewone oordoppen zitten ook goed :)

[afbeelding]
Ooit eens gelezen/gehoord dat die minder verstandig zijn, omdat je je oren daarmee volledig afsluit. In die "flap"dopjes en op maat gemaakte zitten een gaatje, waardoor je je oren niet volledig afsluit. Dit is weer positief omdat het volledig afsluiten op je evenwichtsorgaan werkt.

In hoeverre bovenstaande daadwerkelijk waar is weet ik niet, maar vond het wel logisch klinken eigenlijk.
 
ik heb op de motor beurs doppen op maat laten maken bij audisafe.
dit bedrijf doet elke beurs een aanbieding van 79 euro afgelopen jaar. prijs kan stijgen natuurlijk;)

geniet ervan ik vind ze namelijk geweldig hoor die op maat gemaakte doppen
 
Heb zelf ook de goedkope van Alpine.
Gebruik ze enkel voor lange stukken, lees: snelweg rijden.
Gaan nu inmiddels bijna anderhalf jaar mee en doen het nog steeds goed.
 
Ik heb zelf van Alpine zowel de standaard doppen als de op maat gemaakte.
Die op maat gemaakte bevallen mij niet zo heel erg. Ik moest ze twee keer laten maken voordat ze goed waren, en met de zwaarste filter er in. Ze gaan wel gemakkelijker in en uit dan de standaard doppen, maar de standaard doppen (met geel filter) dempen bij mij toch beter dan de op maat gemaakte. Probleem met de op maak gemaakte bij mij is dat ze niet heel erg diep in de oren gaan, waardoor ze snel weer wat losser gaan zitten als je de oren wat beweegd bij b.v. helm opzetten. Hierdoor lekken ze dan toch geluid. Bij mij is het dus voor korte ritten de op maat gemaakte, en voor lange snelweg ritten de standaard doppen....
 
Altijd indoen! Niet alleen op de lange snelle stukken!

En niet eigenwijs zijn: Je merkt het verschil pas over 10 jaar namelijk!! -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: Doen! ;)

Heb zelf op maat gemaakte van Alpine met het standaard filter wat ze aanbevelen bij motorrijders, geel. Heb nooit standaarddopjes geprobeerd en ben gelijk voor 'luxe' gegaan, geen idee dus welke beter werken.

Maar sowies geldt, gehoorbescherming is verstandig.
 
Wat ik met name zo fijn vind aan mijn op maat gemaakte doppen, is dat ze altijd in één keer goed zitten. Toen ik nog klusdoppen (schuimpjes) gebruikte, moest ik zeer regelmatig weer stoppen omdat bleek dat er geluid langs de doppen lekte. Erg irritant.

Persoonlijk wil ik niet meer zonder doppen van Comfoor (Beter Horen).
 
Nu was ik al slechthorend (nog 40% ) dus voorzichtigheidshalve iedere keer gereden met alpine doppen .Laatst toch maar op maat gemaakte aangeschaft en dat scheelt zeker wel!
Minder herrie ,blijven beter zitten en omdat de passing beter is minder iritatie.
Bij mij dan he . O-)


Dat ik dan vervolgens tijdens het werk heb dat er iets in m'n snufferd onploft en ik nog meer gehoorschade oploop is pech . ;(
Maar geeft me des te meer reden om iedereen aan te raden geen risico te lopen ,beschermen die handel , zo goed als 't kan en kijk niet op een paar euros , het is toch zooooo ontzettend knudde dat wil je niet weten. B|
 
Ooit eens gelezen/gehoord dat die minder verstandig zijn, omdat je je oren daarmee volledig afsluit. In die "flap"dopjes en op maat gemaakte zitten een gaatje, waardoor je je oren niet volledig afsluit. Dit is weer positief omdat het volledig afsluiten op je evenwichtsorgaan werkt.

In hoeverre bovenstaande daadwerkelijk waar is weet ik niet, maar vond het wel logisch klinken eigenlijk.

Lijkt me, helemaal met je avatar, een broodje aap :)

Ik rij al 3 jaar met die schuim dingen en ben nog nooit onderuit gegaan of me duizelig gevoeld. Je evenwichtsorgaan heeft toch geen zuurstof nodig, of ben ik nou gek :?
 
Ik ben ook aan het experimenteren geweest met diverse
universele proppen.
Nu heb ik op maat gemaakte van alpine met rood filter.
nooit meer zonder. :]
 
ik heb op de motor beurs doppen op maat laten maken bij audisafe.
dit bedrijf doet elke beurs een aanbieding van 79 euro afgelopen jaar. prijs kan stijgen natuurlijk;)

geniet ervan ik vind ze namelijk geweldig hoor die op maat gemaakte doppen


:^ check de motorbeursaanbiedingen, harde voor 69 of zachte voor 79 gezien vorig jaar.

en

Altijd indoen! Niet alleen op de lange snelle stukken!

En niet eigenwijs zijn: Je merkt het verschil pas over 10 jaar namelijk!! -O-


:^


je hebt maar 1 stel oren ;) (hoop ik)
 
Ooit eens gelezen/gehoord dat die minder verstandig zijn, omdat je je oren daarmee volledig afsluit. In die "flap"dopjes en op maat gemaakte zitten een gaatje, waardoor je je oren niet volledig afsluit. Dit is weer positief omdat het volledig afsluiten op je evenwichtsorgaan werkt.

In hoeverre bovenstaande daadwerkelijk waar is weet ik niet, maar vond het wel logisch klinken eigenlijk.

Rij altijd met universele dopjes (van die gele).
Heb totaal geen last van evenwicht stoornissen.
 
Alpine oordoppen? waar haalt men deze?

ik ben net terug van vakantie en kreeg steeds meer ruzie met div. soorten drogist-oordoppen.
Die van schuim lijken niet meer te werken(ze blijven ook niet meer zitten, misschien groeien m'n oren dicht) en die was/siliconenbolletjes zuigen je oren vacuum en dat doet pijn!
Als ik ze er voorzichtiger in doe vallen ze zo uit.. een tussenweg is niet mogelijk, zelfs de gebruiksaanwijzing opvolgen helpt niet!
gezien dat ding van mij nogal takkeherrie maakt heb ik wel bescherming nodig!
waar laat men evt. doppen op maat maken???
 
Ik heb zelf van Alpine zowel de standaard doppen als de op maat gemaakte.
Die op maat gemaakte bevallen mij niet zo heel erg. Ik moest ze twee keer laten maken voordat ze goed waren, en met de zwaarste filter er in. Ze gaan wel gemakkelijker in en uit dan de standaard doppen, maar de standaard doppen (met geel filter) dempen bij mij toch beter dan de op maat gemaakte. Probleem met de op maak gemaakte bij mij is dat ze niet heel erg diep in de oren gaan, waardoor ze snel weer wat losser gaan zitten als je de oren wat beweegd bij b.v. helm opzetten. Hierdoor lekken ze dan toch geluid. Bij mij is het dus voor korte ritten de op maat gemaakte, en voor lange snelweg ritten de standaard doppen....
:?

die standaard doppen vielen juist vaak uit bij de helm opzetten etc. Ze steken namelijk uit.
Ook op langere trajecten gaan ze meer irriteren.

Op maat steekt niet uit, valt dus niet uit als je helm eroverheen glijdt.
Indoen is nog wel even oefenen vond ik.
Maar als ze zitten is het errrg rustig rijden :)

heb het toen op de beurs laten meten voor aantrekkelijke prijs.
Je krijgt ook garantie erbij, mocht je er ooit 1 kwijt raken krijg je weer een nieuwe :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan