Gehoorbescherming motor

Joost_sv

Die hard MF'er
18 apr 2004
747
0
Bemmel
Voordat iedereen reageert gebruik de zoekfunctie: Dat heb ik gedaan.

Maar toch heb ik deze vraag,

aangezien er de komende tijd geen motorbeursen meer zijn ben ik op zoek naar een adresje voor op maat gemaakte oordoppen.

Ik heb al links en rechts geinformeerd maar kan geen goed adresje vinden in de regio nijmegen arnhem.

Weet iemand misschien wat oordoppen gemiddeld kosten?

Alvast bedankt!
 
Draai deze bon maar eens uit, gelijk € 41 korting dat is toch genoeg voor een ritje eruit te halen. :)

Flyer.jpg
 
Vraag het eens een opticien, daar zit soms ook een audicien bij die oordoppen aan kan meten of zoek met google.
 
haha klopt, zei er hier eentje thuis waarom leg je de originele demper er niet op?

uhm........

Moet oordoppen hebben voor de windruis :P
 
Zoals spider zegt de opticien effe checken die zijn namelijk meestal ook audicien
 
Ik heb ze ook aan laten meten maar die dingen zijn waardeloos in mijn helm. Als ik +120 rij dan doen ze gewoon pijn aan je oren dit komt door de helm deze drukt tegen je oren aan. Ik gebruik ze nu op mijn werk en ben even naar ten kate geweest daar doppen gekocht volgens mij 10 pleuro en werkt perfect ze zijn iets harder dan alpine waardoor ze makkelijker te plaatsen zijn
 
Zoals spider zegt de opticien effe checken die zijn namelijk meestal ook audicien

Ja, das waar.
Maar de opticien kan je niet zo goed adviseren als een bedrijf als Alpine. Ik heb vorig jaar bij Hans Anders ook (harde) oordoppen aan laten meten, maar deze zitten ontzettend pijnlijk zodra ik m'n helm opzet. €70 verspeeld dus!
 
Ja, das waar.
Maar de opticien kan je niet zo goed adviseren als een bedrijf als Alpine. Ik heb vorig jaar bij Hans Anders ook (harde) oordoppen aan laten meten, maar deze zitten ontzettend pijnlijk zodra ik m'n helm opzet. €70 verspeeld dus!
Beetje generaliserend, misschien dat het wel aan de "vakman" ligt die ze aangemeten heeft ;)

Ik heb ze ook bij een opticien/audicien aan laten meten en de pasvorm en de demping waren perfect :)
 
Ik zou in ieder geval je helm meenemen en die opzetten wanneer de klei net ingespoten is. Zodoende krijg je niet het gedonder dat die dingen eruit donderen of vervelend gaan zitten wanneer je je helm gaat dragen.
Dat is een vriend van mij wel overkomen, helaas kwam de audicien uit engeland en stond op de beurs. :X
 
Beetje generaliserend, misschien dat het wel aan de "vakman" ligt die ze aangemeten heeft ;)

Ik heb ze ook bij een opticien/audicien aan laten meten en de pasvorm en de demping waren perfect :)

ik ben bij earmo zwolle geweest is volgens mij wel goed maar is toch waardeloos in je helm het zit niet in die doppen maar in je helm deze drukt je oren plaat en dat is pijnlijk
 
Niet op maat gemaakt, maar ik ben eigenlijk heel tevreden over de standaard "parapluutjes" van Alpine. Zitten perfect en goede demping.
 
Alpine..... op maat gemaakt (op kosten van de werkgever :P )

Echt de moeite waard!! .. perfecte demping en prima pasvorm. (ik voel ze compleet niet)
 
Beetje generaliserend, misschien dat het wel aan de "vakman" ligt die ze aangemeten heeft ;)

Ik heb ze ook bij een opticien/audicien aan laten meten en de pasvorm en de demping waren perfect :)

Deze "vakman" gebruikte ze naar eigen zeggen ook voor motorrijden. Achteraf hoorde ik pas dat zachte doppen (meestal!) geschikter zijn voor motorrijders omdat harde doppen door de helm pijn kunnen gaan doen.
 
Op de beurs waren de prijzen volgens mij 69 euro bij Audi Safe, 85 euro bij Alpine en 75 euro bij Earmo. (Die laatste heb ik gekocht)
Gemiddelde normale prijzen liggen rond de 120 a 140 euro.

Tip; bel de dichtsbijzijnde en vraag of ze deze aanbieding nog kunnen maken.
(vorig jaar ben ik niet op de beurs geweest maar wist wel van de beursaanbieding en heb hetzelfde gedaan en met earmo gebelt; ik kon de beursprijs nog krijgen, maar moest logischerwijs wel in Zwolle zelf langskomen voor het aanmeten. Door omstandigheden toen niet kunnen doen, dus nu, ook vanwege de service van vorig jaar, ze nu bij Earmo -ook al waren ze bij wijze van spreken de duurste geweest- op de beurs gekocht.)

Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)
 
Laatst bewerkt:
dan zal ik wel naar alpine gaan, dat is verreweg de dichtsbijzijnde.

En die heeft momenteel de aanbieding voor 90 euro.
 
ik laat mijn oren thuis als ik op de motor stap zijn hard genoeg die pijpjes van me. :+
ik heb gewoon die alpine plugjes, heb de gele filters er in gezet. werkt prima, en zolang die nog goed zijn hou ik het daar op.
 
Voordat iedereen reageert gebruik de zoekfunctie: Dat heb ik gedaan.

Maar toch heb ik deze vraag,

aangezien er de komende tijd geen motorbeursen meer zijn ben ik op zoek naar een adresje voor op maat gemaakte oordoppen.

Ik heb al links en rechts geinformeerd maar kan geen goed adresje vinden in de regio nijmegen arnhem.

Weet iemand misschien wat oordoppen gemiddeld kosten?

Alvast bedankt!

Sorry wat zei je?? Ik was ietwat afgeleid door je avatar :9~ (of hoe heet dat plaatje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan