Gehoorbescherming tijdens het rijden ?

En hoe sluit je dat aan op je iPod?
Kun je dan wel nog normaal een beetje de omgeving horen?
Hoe doe je dat dan met binnen de bbk en snelweg, neem aan dat je m op de snelweg wat harder wil horen..
vragen vragen :)


gewoon met de plug .
in de Zumo zit een MP3 speler met volumeregeling .
de omgeving hoor je niet meer.
alleen van dichtbij.
ze passen trouwens alleen in helmen die veel ruimte bij de oren hebben zoals de Multitec .

http://www.earmo.com/earfoon.php
 
Grappig, dat Earmo systeem....

Ik had dus precies hetzelfde verzonnen. Ik had een Sennheiser in ear koptelefoontje. Ik heb van m'n op maat gemaakte oordopjes een kopie gemaakt. Gaatje er in geboord waar de Sennheiser precies in klemde. Werkt uitstekend. Wel heb je inderdaad nét ff meer ruimte nodig op het oorgedeelte van je helm.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het rijden ondervindt ik nogal veel last van rijwind.

Misschien ligt het ook voor een gedeelte aan mijn helm (Arai, Condor), maar het lijkt me niet dat er een helm is waar je geen last hebt van wind/ruis

)

Moet je eens een Scorpion proberen, heb nergens last van. Ze zijn bijna ruisloos!
 
Moet je eens een Scorpion proberen, heb nergens last van. Ze zijn bijna ruisloos!

Ik heb sinds maart van dit jaar otoplastieken van Alpine.
(tijdens de motorbeurs aan laten meten)

Deze zitten letterlijk als gegoten, wat een (rij)genot.

ps. ik heb eveneens de enquete ingevuld (misschien kans op een paar otoplastieken voor het vrouwtje ?
 
Je suis geinteresseerd.
Wat hebt ge ervoor betaald?

Bedankt voor alle antwoorden trouwens :}


119 voor de Earmo,s en 15 voor de Sennheiser.
speakertjes kun je eruit klikken en vervangen door dopjes.
alleen wordt aangeraden om dat niet te vaak te doen.
er komt dan speling op enzo
via Earmo krijg je wat adressen van dealers in de buurt die je oren opmeten .
 
Jullie hebben het wel over doofheid en geluid, maar helpen die dingen ook tegen de druk die veroorzaakt wordt door (groot) hoogteverschil?

*Heeft hierover maar een ander topic gemaakt.*
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd dagelijks toch wel ruim 1,5 uur op de snelweg en heb ook zo'n Alpine oordoppensetje. Het is dragelijk, maar nog steeds irritant qua suizen en windruis. Zonder die Alpine oordoppen is het helemaal een ellende. |( Ik ga me volgend jaar dus ook maar eens van die oordoppen laten aanmeten op de motorbeurs.
 
Laatst bewerkt:
Moet je eens een Scorpion proberen, heb nergens last van. Ze zijn bijna ruisloos!

Heb geen ervaring met andere helmen, maar begon na een paar maanden met mn EXO-1000 toch aardig last van mn oren te krijgen. Hoop last van windgeruis, mag dan ook hopen dat een Scorpion helm niet tot de stilste behoren :o

Ben normaal helemaal geen type die snel last heeft van zn oren ofzo maar rij nu sinds een maandje met Alpine oordopjes in van 25 euro. Heb nu nergens meer last van :) Heb wel de sterkste demping (geel) erin. Groen vind ik beter omdat je daarmee wat meer omgevingsgeluid meepakt, maar als ik daarmee op een normaal tempo rijd tussen de 5 a 6 duizend toeren dan resoneert t geluid vreselijk irritant B|
 
Laatst bewerkt:
inderdaad

nou heb ik geen tinitus, maar oorsuizen(beetje dan, niet zwaar hinderlijk), heel raar vond de KNO arts aangezien mijn gehoor volgens hem perfect en beter als gemiddeld was. maarja, bij mij is het ook begonnen voor het motorrijden en ik hoor er niet minder om(en dat wil ik juist voorkomen met die dopjes, want minder horen is niet nice)


Laat ik het anders formuleren, als je eens uitgaat en dan thuiskomt hoor je een ongeloofelijk harde suis in je oren, op dit moment is het bij mij nog maar zo'n 10% van dat, niet erg hinderlijk dus, maar in een stille ruimte wel irritant af en toe)

Houd je zelf niet voor de gek :Z , oorzuizen en tinnitus is voor mij ongeveer hetzelfde hoor.
Als die suis niet weg gaat (ook al is het maar 10% van wat je denkt te hebben na een concert) dan heb je het wel degelijk over tinnitus.

Als je gevoelig bent voor geluid, heb je volgens mij ook aanleg voor tinnitus.
Tenminste ik heb het ook aan 1 oor en kan slecht tegen harde geluiden.
Zet mij in een binnenzwembad met veel gillende kinderen, of een kamer vol met spelende kinderen én ook nog een harde parket c.q. laminaat vloer, dan doe je mij geen plezier :N

Gehoorbescherming altijd doen, liefst met die herriestop schuimpjes die schermen goed af! Elke beschadiging leidt tot doofheid en oorsuizen AKA tinnitus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan