Gehoorbescherming?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik ga vanmiddag gehoordoppen kopen.
+/- 125 Euro. ;(
Op zich niet erg maar wat is beter?
Zachte of harde oordoppen?
harde oordoppen gaan langer mee maar zachter zitten beter heb ik horen zeggen.
Iemand ervaring met harde of zachte oordoppen?
 
Persoonlijk ga ik voor de zachte.
k denk als je harde hebt en ze zitten niet helemaal lekker dat ze geweldig iriteeren
en zeer gaan doen aangezien je ze tijdens het rijden niet eff goed duwt
de zachte als die niet helemaal goed zitten
zullen dan minder snel zeer doen en minder
snel iriteeren maar dit is persoonlijk
en voor iedereen anders
 
Ik ga vanmiddag gehoordoppen kopen.
+/- 125 Euro. ;(
Op zich niet erg maar wat is beter?
Zachte of harde oordoppen?
harde oordoppen gaan langer mee maar zachter zitten beter heb ik horen zeggen.
Iemand ervaring met harde of zachte oordoppen?

Ik heb op de motorbeurs in Utrecht op een stand van die zachte oordopjes gekocht voor 10 Euro. Niet van die schuimdingen, die uitzetten in je oor, maar een exemplaar met ronde ribbels en een pijpje voor filteren van geluid, die nog echt werkt ook!! Zijn van rubber. Mijn probleem is dat mijn HELM teveel geluid produceerd. Zelfs met oordoppen wordt ik knettergek van die tornado om mij heen bij hoge snelheden. je hoort alleen je uitlaat mooier brullen, da's wel cool.
 
Ik heb op de motorbeurs in Utrecht op een stand van die zachte oordopjes gekocht voor 10 Euro. Niet van die schuimdingen, die uitzetten in je oor, maar een exemplaar met ronde ribbels en een pijpje voor filteren van geluid, die nog echt werkt ook!! Zijn van rubber. Mijn probleem is dat mijn HELM teveel geluid produceerd. Zelfs met oordoppen wordt ik knettergek van die tornado om mij heen bij hoge snelheden. je hoort alleen je uitlaat mooier brullen, da's wel cool.

Die heb ik ook. Alleen bij het opzetten van de helm druk je die dingen effe diep in je oor. Da's geen fijn gevoel. Heb dus ook op maat gemaakte exemplaren gekocht (earmo's). Heb gekozen voor de harde. Zijn makkelijk schoon te maken. Ze irriteren niet.
 
Ik heb op de motorbeurs in Utrecht op een stand van die zachte oordopjes gekocht voor 10 Euro. Niet van die schuimdingen, die uitzetten in je oor, maar een exemplaar met ronde ribbels en een pijpje voor filteren van geluid, die nog echt werkt ook!! Zijn van rubber. Mijn probleem is dat mijn HELM teveel geluid produceerd. Zelfs met oordoppen wordt ik knettergek van die tornado om mij heen bij hoge snelheden. je hoort alleen je uitlaat mooier brullen, da's wel cool.


Ik heb zachte (gegoten) oordoppen van Alpine en die bevallen heel erg goed. Frank heeft harde gegoten doppen (weet niet zo snel welk merk, maar ik meen ook Alpine) en die zitten dus kloten. Hij gebruikt nu van die gele schuimdingen die hij prettiger vindt dan die harde.

Mark, wat voor een helm heb jij en wat voor een dopjes? Dopjes voor € 10,- is wel heel weinig, das geluk hebben!!


Op woensdag 24 juli 2002 14:35 schreef zut het volgende:Die heb ik ook. Alleen bij het opzetten van de helm druk je die dingen effe diep in je oor. Da's geen fijn gevoel. Heb dus ook op maat gemaakte exemplaren gekocht (earmo's). Heb gekozen voor de harde. Zijn makkelijk schoon te maken. Ze irriteren niet.

Zachte gegoten doppen zijn ook heel gemakkelijk schoon te maken / te houden. Ik denk dat dat niet afwijkt van de harde soort.


CAT
 
Heb zachte doppen van Comfoor. Helpt zeker wel goed maar een stillere helm zal zeker nog wat bij kunnen dragen
 
:} en mijn dank is ook zeer groot. :}

P.s. Iemand nog ervaring met harde oordoppen?

Ik heb harde oordoppen. Bij Beter Horen een set laten aanmeten. Er wordt een of ander goedje in je oor gespoten . Dit moet uitharden en wordt daarna opgestuurd. Na twee weken krijg je dan oordoppen op maat terug. Deze kunnen ter plekke nog worden aangepast. Bij mij moest er bijvoorbeeld een stukje afgehaald worden omdat er 1 te lang was. De oordopen zitten echt perfect.
 
Ik heb harde oordoppen. Bij Beter Horen een set laten aanmeten. Er wordt een of ander goedje in je oor gespoten . Dit moet uitharden en wordt daarna opgestuurd. Na twee weken krijg je dan oordoppen op maat terug. Deze kunnen ter plekke nog worden aangepast. Bij mij moest er bijvoorbeeld een stukje afgehaald worden omdat er 1 te lang was. De oordopen zitten echt perfect.

Ik ga morgen naar beter horen voor de oordoppen. Afgelopen maandag ff bij mijn KNO-arts geweest en die adviseerde op maat gemaakt doppen. Hard of zacht? Ik weet het niet. Ff kijken wat gehoorbeschadiging technisch beter is: hard of zacht. Ben wel benieuwd *D Kosten: 111,75 Euro.

Batterijen voor een gehoorapparaat zijn over een half jaar genomen duurder }) en doof worden, wil ik niet.
 
Heb morgen een afspraak met Beter Horen en neem harde oordoppen.
Ondanks de overheersende stem van de meeste members.
Maar bedankt voor de tips
 
Verwacht mijn op maat gemaakte zachte doppen van Beter Horen deze week. Harde geven sneller irritatie bij mij.
 
Zachte, het zit prettiger en als je de verzekering erbij afsluit ben je er zeker van dat je iedere twee jaar nieuwe krijgt.
 
Koop gewoon voor 2,70 bij de Etos "Herriestoppers" hier heb ik zelf goede ervaringen mee. Zijn goed voor ong. 20 keer. Dan worden ze vies :r
 
Ben net terug uit Frankrijk. Had mijn (harde) Earmo's mee. Wat een rust op de autoroute du soleil. Tot ik ze een keer vergat in de doen. Tjonge wat een pokkeherrie houden ze tegen. En geen irritatie of zo. Zitten perfect.
 
Ook ik heb oordoppen (harde) bij beter horen laten aanmeten. Ik kan er maar een ding zeggen; Als ik de snelweg op ga wil ik niet meer anders. Tjezus wat scheelt dat in geluid bovendien als ik een intercom heb hoor ik mijn meerijder nog perfect beter zelfs!!!!
Dus lekker rustgevend :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan