Gehuurde motor neergelegd

Maar hoe bewijzen hun dat hij de regelmatige bestuurder is? Lijkt me nogal lastig aan te tonen een motor heeft tenslotte nog geen tachograaf :)

Heb al gehoord van iemand dat de verzekering gewoon bij de buren en werkgever gaat horen.
Als die zeggend dat ze hem elke dag op die motor zien wegrijden is de kous af.
 
Ik ken meerdere verzekeraars waarbij jouw ouders de verzekering kunnen nemen, ook al hebben ze geen A rijbewijs, en een andere regelmatige bestuurder kunnen opgeven, namelijk jijzelf. Dan heb je het voordeel van de lagere premiekosten van het schadevrij rijden van jouw ouders, maar je bouwt wel zelf ook schadevrije jaren op. Precies hetzelfde gedaan voor mijn vriendin namelijk, meestal moet je wel even bellen met de verzekeraar maar dan is het daarna wel goed geregeld.

en idd, succes met je bike !

En wat nou als je toch brokken maakt? Dan lynchen je ouders je omdat je hun no-claim hebt vernaggeld.
 
Als je brokken maakt gaat de verzekeringspremie voor die ene verzekering omhoog, en bouwt de regelmatige bestuurder dus geen schadevrije jaren op, voor de verzekerde blijft dit gelijk. Maar dan moet er wel een vaste bestuurder worden geregistreerd. Enfin, ik heb nog geen schades gehad, dus of dit ook echt zo verwerkt wordt weet ik nog niet

@Wanne-B
bij de KNMV was het geen probleem. Ook namen ze nog schadevrije jaren van mijn leaseauto mee. Reaal en interpolis zijn telefonisch ook meer configureerbaar dan alleen online, als je ze belt kan je daarna een mailtje versturen en wordt het veelal geregeld.
 
Laatst bewerkt:
No-claim beschermer. En de meeste ouders zijn toch al fossiel, dus die hebben 60+ schadevrije jaren ;)
Toen ik mijn motor kocht had ik al zes jaar een auto. Ik heb mijn motor bij dezelfde verzekeringsmaatschappij als de auto verzekerd en kwam zo in dezelfde kortingsstap als de auto. Echter ze lopen wel als twee aparte verzekeringen. Een schade op de motor heeft geen gevolgen voor de no claim van de autoverzekering.
 
Niet "deels".... volledig!, alle verzekeringen bij betrokken maatschappij worden beëindigd. Succes!

(Ik heb familie in de schade afhandeling-afdeling zitten, die hebben erg nauw contact met de fraude afdeling...)


@TS, gefeliciteerd met je "nieuwe" fiets!

Bij de betreffende maatschappij ja... maar andere verzekeringen die elders lopen dus niet...
Al is het aangaan van nieuwe verzekeringen weer erg lastig geworden... ;)
 
Bij de betreffende maatschappij ja... maar andere verzekeringen die elders lopen dus niet...
Al is het aangaan van nieuwe verzekeringen weer erg lastig geworden... ;)


Dat zeg ik, "alle" verzekeringen bij betrokken maatschappij.. Dus als je al je verzekeringen geconsolideerd hebt bij 1 maatschappij, dan ben je aardig gelupt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan