Gehuurde motor neergelegd

Duur geintje, hoe je het ook went of keert.

Besluit de topicstarter de fiets te kopen, dan is ie 5440 euro kwijt voor een gerepareerd exemplaar. Immers, de schade heeft ie betaald dus dan moet ie opgeknapt worden ook als ie besluit 'm te kopen natuurlijk. Mijn vermoeden is dat er in het bedrag van 1440 ook een deel arbeidskosten is opgenomen

T
 
Alles is al gezegd, dus voor de statistieken.

Eigenlijk had je de motor moeten laten staan toen je zag dat de achterband op is en dat je ineens niet meer in aanmerking kwam om de eigen risico te verlagen.

Maar goed, ik begrijp het best. Die band kan je best weleens niet gezien hebben. Al met al is het heel vervelend, inderdaad leergeld. Spreek de dealer netjes aan en stuur aan op coulance, bijvoorbeeld het delen van de eigen risico.

Wat betreft je ouders: je hebt wel je rijbewijs (mogen halen?) maar mag geen motor kopen? Ervaring doe je nooit op met huurmotoren, die paar honder km die je ermee rijdt. Uitgerekend dit voorval is het perfecte argument om een eigen motor te kopen. Mijn eerste motor (CB450S) van 450 euro en mijn huidige motor (VFR400R) van 750 euro waren oud, hoge kmstand, niet moeders mooiste en goedkoop, maar rijden als een trein. Dat lijkt me een prima optie voor jou.

Conclusie: hopen op coulance vd dealer, zo niet betalen, balen en volgende keer lekker op je eigen motor.
 
Duur geintje, hoe je het ook went of keert.

Besluit de topicstarter de fiets te kopen, dan is ie Nog eens5440 euro kwijt voor een gerepareerd exemplaar. Immers, de schade heeft ie betaald dus dan moet ie opgeknapt worden ook als ie besluit 'm te kopen natuurlijk. Mijn vermoeden is dat er in het bedrag van 1440 ook een deel arbeidskosten is opgenomen

T


Het aanbod wat hem gedaan is, is de schade die hij aan de huurmotor heeft gemaakt, als eigen schade aan je eigen motorfiets te laten behandelen.

Mooi aanbod
 
Asndevil is net weer terug van dealer en heeft een motor. Krijg er een band+montage en knipperlicht bij voor 4100.

Verder geen andere kosten en alles wordt geregeld. Al met al een goed einde, alleen niet verwacht op deze manier.

Moraal van het verhaal: Willen je ouders niet dat je een motorfiets koopt, huur er een en leg em neer :+
 
Asndevil is net weer terug van dealer en heeft een motor. Krijg er een band+montage en knipperlicht bij voor 4100.

Verder geen andere kosten en alles wordt geregeld. Al met al een goed einde, alleen niet verwacht op deze manier.

Moraal van het verhaal: Willen je ouders niet dat je een motorfiets koopt, huur er een en leg em neer :+

Hm mn vorige verhaal was een gevalletje "spuit 11".

Volgens mij heb je het goed geregeld. Zo lekker door blijven kachelen op het SV'tje. Eventueel kan je over 2 jaar de 25kW begrenzing laten verwijderen, kan je nog jaren met de motor vooruit. Mocht je in de loop van de tijd nog eens een leuk topkuipje of dempertje op de kop kunnen tikken, mooi toch.

En je ouders zijn gelijk genezen :+
 
Het omzetten naar volvermogen kan gratis. Dit is inclusief het kenteken.
 
Asndevil is net weer terug van dealer en heeft een motor. Krijg er een band+montage en knipperlicht bij voor 4100.

Verder geen andere kosten en alles wordt geregeld. Al met al een goed einde, alleen niet verwacht op deze manier.

Moraal van het verhaal: Willen je ouders niet dat je een motorfiets koopt, huur er een en leg em neer :+


Kan je me de naam van de dealer geven, ik ken nog wel een kandidaat ;)

En post eens een foto van je nieuwe brommer })
 
Laatst bewerkt:
Ah beter! Mooi om te horen dat het zo goed is opgelost.
Dus al met al heb je nu een motor voor 5540 euro? Of moet ik de 1440 er niet bij op tellen zo? :)

Hoe dan ook, nu lekker rijden!
 
Asndevil is net weer terug van dealer en heeft een motor. Krijg er een band+montage en knipperlicht bij voor 4100.

Verder geen andere kosten en alles wordt geregeld. Al met al een goed einde, alleen niet verwacht op deze manier.

Moraal van het verhaal: Willen je ouders niet dat je een motorfiets koopt, huur er een en leg em neer :+

Kijk, heb je toch mooi je zin... :P
Gefeliciteerd en vanaf nu de mooie kant boven houden... ;)



ps... nu nog het lef hebben en vragen of pa en ma willen bijleggen...
Met je eigen fiets, was de schade namelijk niet zo groot geweest... :+


;)
 
Volgens mij heeft ie nu voor een totaalbedrag van 5540 euro een 2008 sv650 gekocht en is voor dat bedrag de schade volledig herstelt, toch?

Nette prijs lijkt me. Een voordeel heeft ie nu: de eerste val is gemaakt, statistisch gezien zit ie nu wel weer even goed :D
 
Goed opgelost (zo met je ouders)! :) Ik had in elk geval niet zoveel geld toen ik 19 was. :)

Haha ik heb daar hard voor moeten werken en de komende maanden moet ik ook nog hard ervoor werken. Daarbij ook nog op een houtje gaan bijten, maar heb nu wel een motor :)
Winter laten staan, wat opknappen, huisje bouwen dus genoeg te doen.

Totaal heeft het mij 5545 4105 euro gekost voor een motor met Yoshimura demper.
Daarbij nieuwe band met montage.

edit: 1440 was ik zowiezo kwijt

Pa en ma fixen verzekering voor mij :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft ie nu voor een totaalbedrag van 5540 euro een 2008 sv650 gekocht en is voor dat bedrag de schade volledig herstelt, toch?
Voor zover ik het begrijp komt er alleen een nieuw knippertje op, en blijft de rest van de schade zitten.
 
Kuipje kan je zelf opknappen, plamuren en ff langs een spuitert en klaar ben je voor weinig...
 
Voor zover ik het begrijp komt er alleen een nieuw knippertje op, en blijft de rest van de schade zitten.

Nee, lijkt me niet. De schade is berekend en betaald. Dat moet dus hersteld worden...waarna ie weer in prima staat zou zijn. Diezelfde motor had de toko ook te koop staan voor 5999,- begreep ik.

Dus, ik neem aan dat ie dus totaal (incl de eerder betaalde schade) 5450 euro kwijt zou zijn. En dat de schade dus ook hersteld wordt.
 
Nee, lijkt me niet. De schade is berekend en betaald. Dat moet dus hersteld worden...waarna ie weer in prima staat zou zijn. Diezelfde motor had de toko ook te koop staan voor 5999,- begreep ik.

Dus, ik neem aan dat ie dus totaal (incl de eerder betaalde schade) 5450 euro kwijt zou zijn. En dat de schade dus ook hersteld wordt.


must resist... :X

failed...
Ik zou geen eigen bedrijf starten als ik jouw was...
 
Laatst bewerkt:
Kuipje kan je zelf opknappen, plamuren en ff langs een spuitert en klaar ben je voor weinig...


Nieuwe topkuip voor een SV kost 250 euro, met de juiste stickers en in de juiste kleur, kunnen weinig schadeherstellers tegen op. :)
 
Haha ik heb daar hard voor moeten werken en de komende maanden moet ik ook nog hard ervoor werken. Daarbij ook nog op een houtje gaan bijten, maar heb nu wel een motor :)
Winter laten staan, wat opknappen, huisje bouwen dus genoeg te doen.
Totaal heeft het mij 5545 4105 euro gekost voor een motor met Yoshimura demper.
Daarbij nieuwe band met montage.
edit: 1440 was ik zowiezo kwijt
Pa en ma fixen verzekering voor mij :+

Volgens mij absoluut geen slechte deal zo. Als je ook nog wat korting op kleding er bij kunt krijgen heb je het prima opgelost.

En als bonus je ouders omgekregen........ :}

Maar zoals al aangegeven: laat dat bandje dan meteen vervangen. Michelin PR2's zijn prima.
 
Laatst bewerkt:
jongens, jongens, even ophouden want er wordt hier maar wat gezegd zonder verstand van sv's...

een nieuwe sv kun je niet meer kopen omdat ze niet meer worden gemaakt maar het was geen uitzondering om een splinternieuwe sv te kopen (vers uit de krat) voor rond de 6000 euro, incl. rijklaarmaak kosten! en dan waren ze nieuw, schadevrij, gewenste kleur, volledige garantie, etc. ...
uiteraard bij de dealer, want particulier kun je geen nieuwe motor kopen!

dit wetende, is de prijs van een 2 jaar oude sv met 12000km op de teller en een beetje schade extreem hoog! die motor is nooit never nie' 5400 euro, al is het maar een vraagprijs. ik wil geen domme dingen zeggen, maar zoek een dealer op waar ze nog een overjarig model hebben staan (nieuwe), ik denk dat je hem voor minder dan 6000 meekrijgt! het is triest dat die motoren zo sterk in waarde zijn gedaald, want het zijn super leuke fietsen (ik heb er zelf ook een :+), maar het is niet anders! kortom, dat is helemaal geen goede deal van de motorzaak!

verder is het een beetje kort door de bocht om meteen te zeggen dat hij die 1440 euro so wie so kwijt is! het is nou betaald, kunnen we niet terugdraaien, dat klopt, maar als hij van te voren ging nadenken of hij de motor wel wilt kopen (met schade), dan had hij een bod van maximaal 4500 euro kunnen doen en klaar, de rest lap je zelf op met veeeeeeel minder geld! schade valt zo te zien reuze mee en als je nou een paar jaar met die kras rondrijdt, gaat ie er niet minder van sturen. boeien!

te veel gehaast en gepraat hier, anders had het inderdaad een leuke deal kunnen worden!

PS: weer een andere discussie waar ik niet te veel op wil ingaan is het "uitgekeken zijn" op een sv650 na 2 jaar :+. dit is WEL een goeie deal grap, maar dat zit niet zo. dat de meeste mensen zo'n ding na 2 jaar wegdoen wil niet zeggen dat ze uitgekeken zijn, maar dat ze gewoon wat anders willen. en dat gevoel houden ze ook met een motor van 100000pk! je raakt niet zo snel uitgekeken op een sv hoor...

PS: laat je ma en pa geen verzekering "fixen" voor je, maar verzeker zelf dat ding. ik had een motor vanaf mijn 18de en het is goed te doen. ben blij dat ik de verzekering nooit heb stopgezet, want ik betaal nou minder dan 200 euro per jaar voor een ALL-RISK verzekering voor mijn motor (sv650) zonder dat ik een allarm heb! de korting in de loop der jaren is enorm en het bespaart je veel meer dan wanneer je nu lekker geen premie betaalt of alles op de naam van je ouders laat doen! want zo heb je na een paar jaar nog niks ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan