Gehuurde motor neergelegd

PS: weer een andere discussie waar ik niet te veel op wil ingaan is het "uitgekeken zijn" op een sv650 na 2 jaar :+. dit is WEL een goeie deal grap, maar dat zit niet zo. dat de meeste mensen zo'n ding na 2 jaar wegdoen wil niet zeggen dat ze uitgekeken zijn, maar dat ze gewoon wat anders willen. en dat gevoel houden ze ook met een motor van 100000pk! je raakt niet zo snel uitgekeken op een sv hoor...

Volgens mij heb jij hem al 2? jaar uit elkaar in een schuur liggen toch? :+

niet echt de persoon dus om te beoordelen of je er na 2 jaar rijden wel of niet op uitgekeken kunt zijn.. ;)

zonder gekheid; leuke beginnersfiets die goed stuurt, heb er zelf drie jaar een gereden (oude model) en erg veel plezier van gehad. Met een beetje ervaring onder de gordel kan je daarna de stap maken naar een serieuzere fiets..
 
Laatst bewerkt:
Nu heb je wel die motor gekocht maar heb je wel gevraagd naar het verleden, misschien is er wel iemand geweest die de motor heeft laten vallen of onderuit gegaan, je weet het niet.
 
OK, aoleks heeft een puntje. Echter, dan had TS nu 1500 euro moeten aftikken en elders een SV650 moeten zoeken. Gezien de omstandigheden heeft TS m.i. een goede deal gemaakt.

Het feit dat'ie z'n ouders heeft overgehaald is 'm denk ik minimaal 1000 euro waard ;)
 
Nope...
Ik had 6 seconden nodig om de betreffende motor eigen te maken... :)

Ik weet goed waar ik over praat, de betreffende motor kende geen wenperiode, zoals ook de remmerij e.d. geen gewenperiode kende voor me. Het was puur de BT014 achterband, de voorband was een Conti SportAttack en die lag als een blok op de weg, ook in het nat. De achterzijde was in bepaalde situaties onvoorspelbaar, maar gelukkig kon ik dat corrigeren. De volgende dag heb ik met diezelfde demo 4 circuitsessies gedaan op een droge baan en toen gaf de BT014 geen krimp, op wat smeren na... :P

Goed spul he die Conti SportAttack :Y
 
Heb de tekst wat ingekort, anders wordt het weer zo'n lap tekst.

te veel gehaast en gepraat hier, anders had het inderdaad een leuke deal kunnen worden!
mee eens dat er veel gepraat wordt en enorm veel (verkeerd??) wordt mee gedacht. Echter hij zelf bepaald de deal niemand anders.

PS: weer een andere discussie waar ik niet te veel op wil ingaan is het "uitgekeken zijn" op een sv650 na 2 jaar :+. dit is WEL een goeie deal grap, maar dat zit niet zo. dat de meeste mensen zo'n ding na 2 jaar wegdoen wil niet zeggen dat ze uitgekeken zijn, maar dat ze gewoon wat anders willen. en dat gevoel houden ze ook met een motor van 100000pk! je raakt niet zo snel uitgekeken op een sv hoor...
Het is maar net wat je wil met een motor, er zijn mensen die met gemak hun hele leven gelukkig zijn op een SV, dikke prima, maar als beginnende motorrijder kan je dat niet weten. Vandaar dat het een groot gegeven is dat men na een paar jaar wat anders wil.

PS: laat je ma en pa geen verzekering "fixen" voor je, maar verzeker zelf dat ding. ik had een motor vanaf mijn 18de en het is goed te doen. ben blij dat ik de verzekering nooit heb stopgezet, want ik betaal nou minder dan 200 euro per jaar voor een ALL-RISK verzekering voor mijn motor (sv650) zonder dat ik een allarm heb! de korting in de loop der jaren is enorm en het bespaart je veel meer dan wanneer je nu lekker geen premie betaalt of alles op de naam van je ouders laat doen! want zo heb je na een paar jaar nog niks ;)
HULDE VOOR DEZE INFORMATIE

@Asndevil, volg deze raad! Laat de motor op jouw naam zetten en betaal zelf, als je ouders willen bij betalen is dat natuurlijk super. Maar als je nu schade vrije jaren op bouwt heb je over een aantal jaar echt veel gemak van.
Ik had ook 5 schade vrije jaren opgebouwd met de motor toen ik een auto kocht. Dat scheelt echt bakken met geld.
Verder wens ik je super veel plezier en hou em tussen de lijntjes ;)
 
dus jij betaald 2600 euries voor een setje banden incl. montage :P ik doe het voor de helft :+
Vergeef mij ( en mijn vette vingertjes) voor het intiepen van het verkeerde getalletje op het punt waar het er het meeste toe deed. :z
 
Met de verzekering op naam van pa of ma zetten is het zelfs zo dat er bij schade niet uitgekeerd hoeft te worden -of teruggevorderd- als blijkt dat de zoon de regelmatige bestuurder blijkt te zijn (zonder dat dit is opgegeven).
Stond laatst nog een juridisch stukje over in Motor Magazine.
 
Met de verzekering op naam van pa of ma zetten is het zelfs zo dat er bij schade niet uitgekeerd hoeft te worden -of teruggevorderd- als blijkt dat de zoon de regelmatige bestuurder blijkt te zijn (zonder dat dit is opgegeven).
Stond laatst nog een juridisch stukje over in Motor Magazine.

Maar hoe bewijzen hun dat hij de regelmatige bestuurder is? Lijkt me nogal lastig aan te tonen een motor heeft tenslotte nog geen tachograaf :)
 
Dan moet ik het stukje weer even zoeken, want jouw vraag is natuurlijk een vraag die velen zullen stellen. :) Maar for starters; die pa heeft denk ik geen motorrijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe bewijzen hun dat hij de regelmatige bestuurder is? Lijkt me nogal lastig aan te tonen een motor heeft tenslotte nog geen tachograaf :)

Zou je denken... :?
De vraag is, wie heeft de nota van de motor betaald? Wie betaalt de wegenbelasting? Wie betaald het onderhoud? Wie betaald steeds de tankkosten? Wie zat er op bij die flitsboete?

Believe me... als er stront aan de knikker is en de verzekering ruikt kansen, dan vinden ze uit wie de werkelijke eigenaar van de motor is. Je kunt geluk hebben hoor, maar zodra je pech hebt, heb je goed pech... pa wordt (deels) uit z'n verzekeringen geflikkerd en jij als motorrijder kan alleen nog terecht bij Rialto tegen een vorstelijk tarief...
 
Die wel... die had er achter ook op moeten liggen... :Y

heb ze voor en achter, op de weg en circuit wel met 2,5V en 2,9 A rijden. Is een test in meen motorfreaks waarin ze het getest hebben, de zogeheten circuitspanning en straatapnning.
Bij Pirelli ging je zeker niet harder , maar de conti Sportattack was 2 seconden sneller

Band
Circuitspanning
Straatspanning
Verschil
Pirelli Diablo 1.03.170 1.03.290 + 0,13
Dunlop Qualifyer 1.04.050 1.03.220 - 0,83
Conti SportAttack 1.05.540 1.03.540 - 2,00
De circuitspanning werd op 2.2 bar in de voorband gezet en 2.1 bar in de achterband. De Fabrieks- voorgeschreven spanning voor elke band is 2.5 bar voor en 2.9 bar achter.
bron: http://www.motorfreaks.nl/banden/de-motorfreaks-bandentest-19.html

maar dit is redelijk off-topic
 
Maar hoe bewijzen hun dat hij de regelmatige bestuurder is? Lijkt me nogal lastig aan te tonen een motor heeft tenslotte nog geen tachograaf :)
Zijn ouders hebben geen A rijbewijs meende ik ergens in dit topic te lezen dus zo moeilijk is dat niet voor de verzekeraar om uit te vogelen

"Gaarna ontvangen wij, voor een snelle afhandeling van de schade een kopie van uw rijbewijs"

Klaar. Zonder A rijbewijs kun je moeilijk een regelmatige bestuurder van een motorfiets zijn lijkt mij.
Gewoon jezelf opgeven bij de verzekeraar en die hoge premie accepteren. Ik had het ook met de auto. Het is kut maargoed welkom in het leven.
 
Laatst bewerkt:
heb ze voor en achter, op de weg en circuit wel met 2,5V en 2,9 A rijden. Is een test in meen motorfreaks waarin ze het getest hebben, de zogeheten circuitspanning en straatapnning.
Bij Pirelli ging je zeker niet harder , maar de conti Sportattack was 2 seconden snellerbron: http://www.motorfreaks.nl/banden/de-motorfreaks-bandentest-19.html

maar dit is redelijk off-topic

Zelf rij ik altijd met 2,6 en 2,9...
Heb er al ff Conti RoadAttack onder liggen... feels good... :Y
 
Laatst bewerkt:
even een berekening voor je gemaakt bij Combimotors ( wist dat deze toevallig een premiebrekenaar op de site heeft)


€ 150,00 eigen risico.
Voor schade toegebracht door of met de motor.

productinformatie

Premie € 189.98
Bonus/malus € 104.49

Ass.bel. € 6.41
Jaarpremie € 91.90
Maandpremie € 8.04

WA Beperkt Casco
Uw motor tegen o.a. diefstal verzekerd.

Premie € 261.30
Bonus/malus € 127.14

Ass.bel. € 10.06
Jaarpremie € 144.21
Maandpremie € 12.62

WA Volledig Casco
Uw motor tegen alle aanrijdingschades en o.a. diefstal verzekerd.

productinformatie

Premie € 1241.09
Bonus/malus € 616.68

Ass.bel. € 37.84
Jaarpremie € 542.40
Maandpremie € 47.46

neem je beperkt casco dan ben je nog geen 13,00 per maand kwijt

bron:

http://www.combimotors.nl/motor-verzekering-aanvraagformulier-bereken-premie.html
 
Laatst bewerkt:
Zou je denken... :?
De vraag is, wie heeft de nota van de motor betaald? Wie betaalt de wegenbelasting? Wie betaald het onderhoud? Wie betaald steeds de tankkosten? Wie zat er op bij die flitsboete?

Believe me... als er stront aan de knikker is en de verzekering ruikt kansen, dan vinden ze uit wie de werkelijke eigenaar van de motor is. Je kunt geluk hebben hoor, maar zodra je pech hebt, heb je goed pech... pa wordt (deels) uit z'n verzekeringen geflikkerd en jij als motorrijder kan alleen nog terecht bij Rialto tegen een vorstelijk tarief...


Niet "deels".... volledig!, alle verzekeringen bij betrokken maatschappij worden beëindigd. Succes!

(Ik heb familie in de schade afhandeling-afdeling zitten, die hebben erg nauw contact met de fraude afdeling...)


@TS, gefeliciteerd met je "nieuwe" fiets!
 
Ik ken meerdere verzekeraars waarbij jouw ouders de verzekering kunnen nemen, ook al hebben ze geen A rijbewijs, en een andere regelmatige bestuurder kunnen opgeven, namelijk jijzelf. Dan heb je het voordeel van de lagere premiekosten van het schadevrij rijden van jouw ouders, maar je bouwt wel zelf ook schadevrije jaren op. Precies hetzelfde gedaan voor mijn vriendin namelijk, meestal moet je wel even bellen met de verzekeraar maar dan is het daarna wel goed geregeld.

en idd, succes met je bike !
 
@Zwaab: Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Welke verzekeringsmaatschappij zit(ten) ze?
 
Terug
Bovenaan Onderaan