Gehuurde motor neergelegd

Clown .... jij bent onbestuurbaar op élke fiets ;)

[edit]Toch??[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook niet zomaar alles betalen. ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de verhuurder om je een motor mee te geven in fatsoenlijke staat. Deze banden zijn gewoon echt versleten. Ik heb zelf ook een SV en rij nu ook nog met deze banden. Bij mij zijn de slijtnokken ook al bereikt (op de voorband weliswaar, achter bijna slijtnokken bereikt), maar afgelopen vakantie heb ik ook een paar flinke regenbuien op me kop gehad. Toen heb ik op rotondes e.d. mijn voorwiel ook meerdere malen aan het glijden gekregen. Als ze zo ver op zijn presteren deze banden gewoon minder is mijn mening.
Volgende week staat gelukkig de afspraak bij mij voor nieuwe bandjes, een setje MPR2 :)

Sterkte ermee! ;)
 
Tja, als TS de tijd die hij steekt in het ontduiken van zijn verantwoordelijkheid had gestoken in een korte controle vóór hij met de fiets op pad ging....

Ik denk ook niet dat de uitglijder alleen maar aan de band te wijten was. Natuurlijk verwacht je van een verhuurder een goed ding mee te krijgen, maar is het dan zoveel moeite om er even omheen te lopen? Je controleert het ding toch ook op schade?
 
@Monomuis:

Die 1,6 mm is voor koekblikken voor de motort is het wettelijk min toch echt 1 mm.

Hmm tijd om m'n theorie opnieuw te doen. :z
Of was het 10 jaar terug wel 1,6mm? Ach ik heb auto & motor ongeveer tegelijkertijd gehaald, dus vergeef het me als ik het door elkaar haalde. Met 1,6mm diepte resterend vervangen is ook niet erg. :P

@TS: Heb je nou nog eigen risico afgekocht/laten verlagen? Als ik een motor huur (dat is zeeeeeeeeeeeeeer zelden) dan koop ik het af en bij dit soort valpartijen betaal je dan een stuk minder. Het is alleen altijd de vraag of het zonde van het geld is, als je niet valt natuurlijk wel, val je wel, dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Tja, als TS de tijd die hij steekt in het ontduiken van zijn verantwoordelijkheid had gestoken in een korte controle vóór hij met de fiets op pad ging....

Ik denk ook niet dat de uitglijder alleen maar aan de band te wijten was. Natuurlijk verwacht je van een verhuurder een goed ding mee te krijgen, maar is het dan zoveel moeite om er even omheen te lopen? Je controleert het ding toch ook op schade?

Dat doet dus niemand he... :P
 
Hahaha dat wordt flink betalen! sorry :P.

Je moet trouwens ook betalen voor de dagen dat die motor stil staat, en dat ie niet verhuurd kan worden! mooi kut!
 
Die band is gewoon op! In het midden is die gewoon kaal en zit je dus onder de wettelijke 1 mm..

Ik snap niet dat sommigen dat niet zien!?
 
Ik zou mn ouders laten betalen omdat je geen motor mag kopen en dan onveilige motoren moet huren :+

FF serieus; denk dat je aan t kortste eind zal trekken ook al is de band niet goed meer... De verhuurder heeft dit waarschijnlijk al meer mee gemaakt en zal zijn zaakjes dus goed geregeld/afgedekt hebben :X

Succes iig :Y
 
Bolling is er bijna niet meer. Het is zowat plat. Koudheid kan het best zijn. Al met al, dit kost mij gewoon geld en heb weer wat geleerd. Volgende keer maar een oude barrel kopen.

Voor de geintresseerde mensen: ik huur omdat ik van mijn ouders geen motor mag kopen(ja zucht..). Volgens hun moet ik eerst maar ervaring op doen met een huurmotor. En dan eindigen met dit soort taferelen. (ouders rijden beiden geenmotor)

Je bent toch ouder als 18?? Is toch je eigen geld??

Iedere keer een huurmotor schiet niet op, als je veel wil rijden kost het je een vermogen, in het begin juist veel rijden! Als je iedere keer een andere fiets huurt leer je een motor ook niet kennen.

Koop een GS500 ofzo voor een paar meijer, stallen bij een maat en lekker sturen!
 
Jammer van de valpartij.
Het profiel is voor normale snelheden nog behoorlijk, zeker voor een bocht, alleen voor hoge snelheden bij nat wegdek is het profiel ongeschikt.
Verder is niet bekend hoe snel je door de bocht gegaan bent of gas hebt bijgegeven om de een of andere reden.
De weg kan ook vervuild zijn in de bocht, zand , olie etc. .

Gezien het uiterlijk van de band denk ik dat je geen aanspraak kan maken op achterstallig onderhoud. Met een nieuwe band was je waarschijnlijk ook (of nog eerder) gevallen.

Je bent nu met een huurmotor gevallen. Schade, je eigen risico.
Wat nou als het je eigen motor was, dan was het schadebedrag geheel voor eigen rekening.
 
Ik weet niet wat voor banden het zijn, maar sommige worden enorm slecht warm in de regen... kan na 5 minuten nog zo koud zijn als ik weet niet wat....

Als jij op de baan 'een band' (neem nog de beste band om op baan in de regen te rijden, wat voor merk het ook mag zijn) in de regen binnen de 5 minuten warm gereden hebt, ben je een supertalent en moest je al in de motogp rijden.
 
Voor de geintresseerde mensen: ik huur omdat ik van mijn ouders geen motor mag kopen(ja zucht..). Volgens hun moet ik eerst maar ervaring op doen met een huurmotor. En dan eindigen met dit soort taferelen. (ouders rijden beiden geenmotor)
Koop een oudere motor, kost minder dan regelmatig huren (en om "ervaring op te doen" mag je wel uitgaan van 10.000 km).
 
Als jij op de baan 'een band' (neem nog de beste band om op baan in de regen te rijden, wat voor merk het ook mag zijn) in de regen binnen de 5 minuten warm gereden hebt, ben je een supertalent en moest je al in de motogp rijden.

Zonder een circuit band met een wegband te willen vergelijken (Denk dat een circuit band veel gevoeliger is voor de juiste temperatuur),

Ik ben de 1 vergeten (hij had het over 15 minuten rijden)....
 
Laatst bewerkt:
Het bandje is de beste niet meer,een onervaren bestuurder en regen,tesamen uitkomend als een pechfactor.

Dit zijn de minst leuke momenten waar je 't snelst van leert.
 
Balen is dit!
Ik vind de band er niet gezond uit zien op het midden loopvlak.
Hopelijk kan je wat fixen met de verhuurder

ps1: ja kan bij nat weer je motor ook behoorlijk plat leggen, het gevaar met onderuitgaan zit hem in het remmen en gas gegeven

ps2: mijn ouders dachten toen ik net mijn rijbewijs had ook dat ik af en toe eens een motor zou gaan huren. Heb ze rap duidelijk gemaakt dat met het halen van mijn papiertje ik zeker nog niet (goed) kan rijden. Af en toe een motor huren is dan juist een stuk gevaarlijker. Wil je degelijk en veilig leren rijden, dan moet je kilometers maken. Kortom, koop een motor.
 
ps1: ja kan bij nat weer je motor ook behoorlijk plat leggen, het gevaar met onderuitgaan zit hem in het remmen en gas gegeven

Remmen.. ja de meeste leerlingen lessen nu toch met ABS? Leren toch te remmen met ABS? Als je dan op een fiets zonder ABS (al weet ik niet om wat voor motor het hier gaat) lekker diep die remmetjes inknijpt op een nat wegdek met een band waarvan er te twisten valt over het profiel.. -O-
 
Remmen.. ja de meeste leerlingen lessen nu toch met ABS? Leren toch te remmen met ABS? Als je dan op een fiets zonder ABS (al weet ik niet om wat voor motor het hier gaat) lekker diep die remmetjes inknijpt op een nat wegdek met een band waarvan er te twisten valt over het profiel.. -O-

ABS gaat je niet helpen bij het remmen in een bocht. :N
 
Hahaha dat wordt flink betalen! sorry :P.

Je moet trouwens ook betalen voor de dagen dat die motor stil staat, en dat ie niet verhuurd kan worden! mooi kut!
Onzin.... je betaald gewoon je eigen risico en daarmee is het klaar.

Heb je gehuurd bij een BOVAG verhuurder? Werk zelf bij een autoverhuurbedrijf en uit me hoofd gezegd staat er achterop je contract dan alle voorwaarden waar ook de verhuurder aan moet voldoen. Bij ons worden alle auto's continue gecheckt op vloeistoffen/ banden etc.
 
Voldoende profiel op de zijkanten, en in een bocht gaat het
volgens mij om de zijkanten. Ligt niet aan de band, maar meer
aan jou ervaring met rijden in de regen.
 
Ik ben ook bang dat je je eigen risico kwijt zal zijn.

Ik zou ook lekker een wat oudere motor kopen, om daar je ervaring mee op te doen.
Gewoon kopen, op je naam, dan maar een paar dagen een boos gezicht, maar dan heb
je em wel. ;) en waait wel over.
 
Als je nou eens een LOI-cursus 'debatteren' volgt kun je het eerste probleem al tackelen. Dat je ouders (als niet-motorrijders) angst hebben dat jij de weg op gaat snap ik, maar dat jij het hele idee van 'eerst huur-motoren rijden' nog niet uit hun hoofd hebt weten te praten..

En nu serieus. Ik denk dat het op coulance van de verhuurder gaat uitlopen. Het is slordig van de verhuurder dat hij je de weg opstuurt met zo'n band (heb je ook gezegd dat het je eerste huur-motor is?) maar jij had inderdaad iets als een kale achterband zeker moeten opmerken. BRAVOK is niet voor niks uitgelegd lijkt me..

Heeft die beste huurder geen leuke modelletjes voor je staan om te kopen? Koop je gewoon een motor voor een euro of 1500 bij hem, is hij blij dat hij daar ook vanaf is (je hebt niks in te ruilen toch?) en dan valt er met de (lichte) schade nog wel het één en ander te regelen denk ik.

Just my 2 cents..
 
Terug
Bovenaan Onderaan