asndevil
Die hard MF'er
- 20 okt 2009
- 511
- 0
Dit is er vandaag gebeurd:
Vandaag regende het zo nu en dan en omdat ik zelf nog geen motor heb, wou ik er een huren om samen met een vriend een weekend te gaan rijden. Vrijdag motor opgehaald bij de dealer, de avond nog lekker met zn 2en gereden.
De dag erna, vandaag, zijn we weer met de motor erop uit getrokken. Zo nu en dan een stop en 1x een mager buitje. Niks aan de hand. Na wat gegeten te hebben vertrokken we en begon het ineens te regenen/hagelen. Doorgereden tot een tankstation en daar geschuild.
We besloten naar huis te gaan en op een T-splitsing ben ik met de gehuurde motor onderuit gegaan.
Het probleem: Ik heb wat lakschade aan de kuip, een knippertje kapot(alleen de behuizing, die is gebroken maar doet het verder), stuurgewicht verbogen en een gedeukte yoshimurademper.
Na een inspectie kwamen we tot de conclusie dat mijn achterband te weinig profiel had. Bij het terugrijden naar huis alweer bijna een schuiver.
Die vriend die achter mij aanreed is overgens een motor-rijinstructeur. Volgens hem deed ik niks mis in de bocht waar ik onderuit ging.
Voorband heeft enig nog wat profiel, maar is ook minimaal.
Natuurlijk ben ik zo dom geweest om met zon band te rijden, maar hoe zit het met de dealer? De motor wordt vaker verhuurd en zal onderhouden moeten worden. Is dit nalatigheid van de dealer?
Wat denken jullie verder ervan?
Enig idee wat de schade zal kosten? (gaat om een SV650s 25kw uit 2008)
Vandaag regende het zo nu en dan en omdat ik zelf nog geen motor heb, wou ik er een huren om samen met een vriend een weekend te gaan rijden. Vrijdag motor opgehaald bij de dealer, de avond nog lekker met zn 2en gereden.
De dag erna, vandaag, zijn we weer met de motor erop uit getrokken. Zo nu en dan een stop en 1x een mager buitje. Niks aan de hand. Na wat gegeten te hebben vertrokken we en begon het ineens te regenen/hagelen. Doorgereden tot een tankstation en daar geschuild.
We besloten naar huis te gaan en op een T-splitsing ben ik met de gehuurde motor onderuit gegaan.
Het probleem: Ik heb wat lakschade aan de kuip, een knippertje kapot(alleen de behuizing, die is gebroken maar doet het verder), stuurgewicht verbogen en een gedeukte yoshimurademper.
Na een inspectie kwamen we tot de conclusie dat mijn achterband te weinig profiel had. Bij het terugrijden naar huis alweer bijna een schuiver.
Die vriend die achter mij aanreed is overgens een motor-rijinstructeur. Volgens hem deed ik niks mis in de bocht waar ik onderuit ging.
Voorband heeft enig nog wat profiel, maar is ook minimaal.
Natuurlijk ben ik zo dom geweest om met zon band te rijden, maar hoe zit het met de dealer? De motor wordt vaker verhuurd en zal onderhouden moeten worden. Is dit nalatigheid van de dealer?
Wat denken jullie verder ervan?
Enig idee wat de schade zal kosten? (gaat om een SV650s 25kw uit 2008)