geintegreerde zonnebril/vizier hjc ervaringen

kheb ook 'n hjc, maar volgende keer toch maar weer een arai of shoei of zo want de kwalitijd laat nogal te wensen over.alles breekt op den duur af of werkt niet meer

Bij mij is wel een pinnetje waarmee het zonnevizier vastzit in het schuifsysteem afgebroken.
Dat was 's zomers, ik heb toen een nieuw zonnevizier besteld en tijdelijk 2 kleine gaatjes in het vizier geboord en met ijzergaren vastgeknoopt aan het mechanisme.
En dat zit zo stevig dat het nu nog zo zit.
Het nieuwe zonneschermpje ligt nog op de plank in de verpakking.
 
Zie daar geen IS-16 tussen staan of het ligt het aan mij?

In ieder geval bedankt voor de moeite


Graag gedaan, maar hij past wel.
Daarom even op de verpakking gekeken.
Maar van andere types past ie dus ook.

Is ook logisch dat de IS16 er niet op staat want wie koopt er nou een getint vizier voor een helm met een ingebouwd zonnevizier? 8-)

Staat op de verpakking van het vizier HJ-09 dat deze op helmmodel IS-16 past? :P
 
hier ook een IS 16 maar niet geheel tevreden -O-

wel over de zonneklep, maar de geluidsdemping vind ik niet briljant en het anti-fog vizier doet zijn werk niet bij regen waardoor ik dan geen flikker zie -O-

Pasvorm is verder wel prima. Heb een XS em die valt stiekem nog iets ruim, maar zit verder erg lekker.

Heb de matzwarte uitvoering :9

Tip van flip: goede oorbescherming en een pinlockvizier + standaard IS16 maken een redelijk goede combi :)
 
ik heb zelf de IS-16 en ben er opzich wel tevreden over, het enige nadeel is dat hij vrij snel beslaat in natte weerstomstandigheden. als je dan je vizier open doet om te luchten dan komt het regenwater naar binnen zetten.
 
heb zelf ook hjc, nog niet zo lang maar heb er al veel plezier aan gehad, erg handig zon susteem.

heb zelf overigs geen last van de bollingen aan de zijkant, maar het aanslaan van de zonneklep is soms wel vervelend. verder prima helmpje
 
Heb ook zo'n botsmuts van HJC en gebruikte die dagelijks voor woon/werk.

Over het comfort ben ik wel redelijk te spreken.

In de regen besloeg het Anti Fog vizier toch nog regelmatig en bij hevig regenval liep het water soms de helm in. Dit kan doordat de sleuf om de zonnenbril naar beneden de schuiven bovenop de helm zit.
 
ik heb zelf de IS-16 en ben er opzich wel tevreden over, het enige nadeel is dat hij vrij snel beslaat in natte weerstomstandigheden. als je dan je vizier open doet om te luchten dan komt het regenwater naar binnen zetten.


Mij is bij de aankoop verteld dat het anti-fog systeem maar tijdelijk werkt.
Ik heb er een week later gelijk een pin-lock in laten zetten bij Termaat in Nijmegen en dat werkt zeer goed.
 
Staat op de verpakking van het vizier HJ-09 dat deze op helmmodel IS-16 past? :P
:Y

Nog een keer:

Het vizer past op de HQ-1 / FS-10 / CL-ST / FG-15

Het type vizier is: HJ-09 smoke

Staat er dus niet op maar hij past wel.
Heb er al zo'n 300 km mee gereden en zit er nog steeds op. *D
 
Heb nu mijn tweede HJC en ben er erg tevreden over, nu de mat zwarte met zonnevizier. Het beslaan van dat zonnevizier was best irritant maar valt nu achteraf nu ik er wat langere stukken mee gereden heb wel mee. Er komt nog wel een (plak) pinlock in het gewone vizier tegen het beslaan in de regen.
 
Ik heb een FS-1n Infinity, en ben erg tevreden over de helm. Je hebt altijd twee vizieren bij je! :) :) Ik vind het zonnevizier precies goed qua zonlichtdemping.

Grtz Eagle.
 
:Y

Nog een keer:

Het vizer past op de HQ-1 / FS-10 / CL-ST / FG-15

Het type vizier is: HJ-09 smoke

Staat er dus niet op maar hij past wel.
Heb er al zo'n 300 km mee gereden en zit er nog steeds op. *D

Ohhhhh, jij hebt zelf ook een IS-16 en hebt dat vizier er gewoon op zitten :P
 
Hallo,

ook ik ben een beginnend motorrijder (net 2 lessen achter de rug) en zoekend naar een helm. Momenteel is de keuze gevallen op de HJC IS16 met de Caberg V2r als alternatief. Beide systeemelmen met een geintergreerde zonnebril.

Wat ik me echter afvraag bij de HJC is of deze, gezien de 'slider' aan de bovenkant, niet gaat lekken wanneer er lange tijd in de regen word gereden. De Caberg heeft de slider voor de zonnebril aan de zijkant wat in ieder geval inregenen tegen gaat?!

Iemand ervaring?
 
Hallo,

ook ik ben een beginnend motorrijder (net 2 lessen achter de rug) en zoekend naar een helm. Momenteel is de keuze gevallen op de HJC IS16 met de Caberg V2r als alternatief. Beide systeemelmen met een geintergreerde zonnebril.

Wat ik me echter afvraag bij de HJC is of deze, gezien de 'slider' aan de bovenkant, niet gaat lekken wanneer er lange tijd in de regen word gereden. De Caberg heeft de slider voor de zonnebril aan de zijkant wat in ieder geval inregenen tegen gaat?!

Iemand ervaring?



Heb zelf de IS16 en als het echt hard regent voel je nog wel eens een enkel druppeltje regen over je hoofd glijden. Heel veel water komt er niet binnen, maar helemaal 'waterdicht' is 'ie ook niet.
Verder geen ervaring met de Caberg, wel een mooie helm om te zien.
 
Ik heb een FS-10 gehad en vond dat zonnevizier erg handig. Het grootste nadeel vond ik het beslaan van het zonnevizier; vooral lastig als je recht op een fel zonnetje afrijdt.
Verder heb ik tijdens de 28.000+ km dat ik er mee gereden heb geen last gehad van de 'lekkage' zoals door sommigen hierboven gemeld wordt. Uren achtereen in de stromende regen (Scandinavië) ging echt zonder problemen.
 
Hier ook een met fs-1 model.
Geen last gehad van lekkage (anders dan bij de is16??) gehad.
Zonnevisier heb ook nooit last van, alleen is het wat dun, dus misschien kan het afbreken als je beetje grof mee omgaat, zoals bij iemand hierboven waarschijnlijk is gebeurd.
Geluidsdemping vind ik genoeg, al mocht het wel iets beter, maar dat krijg je met goedkopere helmen, met doppen in hoor ik er niets meer van iig.
Zoals vermeld slijt de anti fog laag wel van het visier af, dan begint hij onderaan langzaam te beslaan als het koud is, meestal zet ik hem dan een paar mm open.
Geen spijt van gehad tot nu toe in ieder geval.
 
Ik heb (vanwege dat klappen van het zonnevizier bij het opklappen) een airoh miro gekocht.
Met een schuif om je zonnevizier in en uit te schuiven.
Bevalt prima met oordoppen in, zonder moet je niet op de snelweg meer dan een paar km willen rijden.
 
Ik heb met mijn IS16 nog geen druppel gevoeld en ik rij door alle weersituaties

Even wat langer over nagedacht en volgens mij kreeg ik alleen water binnen als ik achterop zat, nu ik zelf rij heb ik er nog geen last van gehad. Waarschijnlijk afhankelijk van de zithouding, achterop heb je je hoofd waarschijnlijk meer rechtop?

Het is overigens ook wel het enige minpunt (naast het steeds meer beslaan van het vizier, maar pin-lock doet wonderen ;) ).
 
Kijk je even een daggie niet, heb je gelijk een stuk of 6 reactied te pakken!:)

Super bedankt voor de feedback! Heb inmiddels de IS16 al min of meer besteld dus de Caberg is al niet echt een optie meer. Denk dat der nog wel een pinlock bij moet komen maar dat zal geen probleem zijn.
 
Ik heb de IS 16 nu een half jaar en vind eigenlijk dat de zonneklep wel wat donker had gemogen. De geluidsdemping op de snelweg met oorbescherming is minimaal en het anti-fog vizier heeft eigenlijk nooit gewerkt. Het neusgedeelte heb ik eruit gehaald, omdat het mijn zicht belemmerde. Vandaag toevallig scheurtjes ontdekt onderaan het vizier bij het gedeeltje waar je het vizier open en dicht doet. Wringt waarschijnlijk, dus scharniereen aan de zijkanten soepel houden. Net een half jaar oud dus moet nog even met het helmpje doen. Wordt dus een iets getint vizier met pinlock bestellen.

Doe er je voordeel mee
 
Zonnevizier helpt idd verdomd weinig als de zon een beetje schijnt en wat lager staat -O-
 
Ik heb de IS 16 nu een half jaar en vind eigenlijk dat de zonneklep wel wat donker had gemogen. De geluidsdemping op de snelweg met oorbescherming is minimaal en het anti-fog vizier heeft eigenlijk nooit gewerkt.
Dat ken ik. Ik heb zelf ook de IS-16 sinds oktober. inderdaad had de zonneklep donkerder gemogen, ik zit er nu aan te denken om een iets getint vizier te monteren. Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar de dealer omdat het anti-fog systeem inderdaad voor geen meter werkt. Zij zouden HJC bellen maar daar heb ik tot op heden nog niets van gehoord.

Ook heb ik dat er in een regenbui water (denk ik) door m'n ventilatie heen komt blazen en door dat ventilatiesysteem halverwege m'n vizier blijft hangen (aan de binnenkant). Heb jij hier ook last van? Verder irritant in de regen: bij het stilstaan beslaat de helm, maar zodra je het vizier op een kiertje zet loopt het water achter je vizier langs naar binnen waarna je dus bijna geen reet meer ziet. heel irritant
 
Nee het regenwater komt bij mij niet naar binnen, ook niet als het vizier op een kiertje staat. Bij stilstaan beslaat inderdaad het vizier.
Dus bij elk stoplicht gaat dat vizier bij mij open, niet altijd lekker als het regend.

Voor wat betreft het geluid moet ik maar eens experimenteren met een ander ruitje.
 
Ik heb gister ook een IS-16 aangeschaft, matzwart, met pinlock op het heldere vizier en een extra getint vizier.

Kan het kwaad als je met je vizier open rijd en je zonnevizier is naar beneden?

Denk vraag het maar voor ik dadelijk stukken plastic in me ogen krijg :+
 
ik heb zelf een FS-10 en dat binnevizier is ideaal, verder heb ik een spiegel vizier van hjc, die beslaat nogal snel maar is nog redelijk aan de lichte kant dus rijdt vaak met combinatie van binne en spiegel, verder is het een heerlijke helm alleen tijdens lesse draag ik wel een eigen oortje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan