geintegreerde zonnebril/vizier hjc ervaringen

ik heb de HJC IS16 en ben er zeeeeeer tevreden over. Ik wil nooit meer een helm zonder dit of een vergelijkbaar systeem. Het enige is dat het zonnevizier in de winter wat sneller beslaat dan het gewone vizier maar daar zul je in de zomer dus geen last van hebben.
Bij het inklappen van het vizier is het geluid in je helm wel vrij hard, maar omdat ik altijd gehoorbescherming draag is dat niet vervelend.

Bediening is prima met handschoenen te bedienen.

Deze specifieke helm heb ik naast het zonnevizier uitgekozen op de goede resultaten bij de schokabsorbtietest. Was even goed als de dure A-merken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dat wou ik horen. Kom net bij een motorzaak weg en wou toevallig net dat model kopen. Maar altijd effe checken op motorforum natuurlijk.

grtz
 
Ik heb een HJC FS10 Smoke3 met geintegreerd zonnevizier.
Werkt helemaal top!
Ik heb er vandaag wel pinlock in laten zetten want het vizier beslaat wel redelijk snel.
 
Ik zou dat zonnescherm niet meer kunnen missen.

Bij een volgende helm zal dat er zeker moeten zijn.
 
een maat van me heeft ook een , maar baalt er erg van
zegt dat het beeld naar de zijkant vertekend door de bolling in het glas.
verder erg tevreden over HJC( heb er zelf ook een)

groet jelmer
 
de is 16 heb ik ook. :Y
full

wel de gelimiteerde mat witte :9~
het is idd een fijn helmpie, misschien wel veel windgeruis maar ik heb geen vergelijking met andere helmen dus weet niet of dit meer is dan een andere helm.
Vandaag voor het eerst met zonnevizier gereden werkte prima.
Had geen last van beslaan maar ik rij in de bbk ook met vizier open en bij hogere snelheden met een dicht vizier.
greetz
 
oja weet iemad of hier een zilver vizier voor te krijgen is?
enzoja waar en hoeveel euri??
thnx
 
ik heb de HJC IS16 en ben er zeeeeeer tevreden over. Ik wil nooit meer een helm zonder dit of een vergelijkbaar systeem. Het enige is dat het zonnevizier in de winter wat sneller beslaat dan het gewone vizier maar daar zul je in de zomer dus geen last van hebben.
Bij het inklappen van het vizier is het geluid in je helm wel vrij hard, maar omdat ik altijd gehoorbescherming draag is dat niet vervelend.

Bediening is prima met handschoenen te bedienen.

Deze specifieke helm heb ik naast het zonnevizier uitgekozen op de goede resultaten bij de schokabsorbtietest. Was even goed als de dure A-merken.

Ik heb afgelopen week een getint vizier mét pin-lock gekocht (Termaat Nijmegen) voor in de "koudere" tijden omdat ik het vervelend vind dat met temperaturen onder de 5 graden en een laagstaande zon het zonnevizier steeds beslaat.
Verder een prima helm.
Kijk ook hier eens;
http://sharp.direct.gov.uk/search/
 
Heb zelf een HJC FS-10 en wil niet meer zonder geïntegreerd vizier.

Op het gewone vizier wel pinlock maar verder perfect!
 
Werkt zeker goed, zit een soort schuif op waarmee je hem dichtdoet, vervolgens met een druk op de knop schiet hij weer open :P Bij mij beslaat eigenlijk alleen m'n bril maar ;(
 
Ik heb afgelopen week een getint vizier mét pin-lock gekocht (Termaat Nijmegen) voor in de "koudere" tijden omdat ik het vervelend vind dat met temperaturen onder de 5 graden en een laagstaande zon het zonnevizier steeds beslaat.
Verder een prima helm.
Kijk ook hier eens;
http://sharp.direct.gov.uk/search/

dan hebben we dezelfde ervaring.
Je hebt dus het normale vizier vervangen door een getinte als ik het goed begrijp?
 
Waar zou je eventueel een goudkleurig olievizier voor de IS-16 kunnen bestellen? Heb al is via google gezocht maar kon weinig vinden ;(
 
dan hebben we dezelfde ervaring.
Je hebt dus het normale vizier vervangen door een getinte als ik het goed begrijp?



Ja, bij Termaat in Nijmegen.
Gelijk óók een pin-lock in laten zetten.
Kost samen 72 euro.
Is met de huidige temperaturen heel praktisch.
Nu kan ik eenvoudig het vizier omwisselen, zonder de (kwestbare) pin-lock over te zetten.
Want 's avonds met een donker vizier rijden is niks.
 
Waar zou je eventueel een goudkleurig olievizier voor de IS-16 kunnen bestellen? Heb al is via google gezocht maar kon weinig vinden ;(

Even op het etiketje gekeken;

Het vizer past op de HQ-1 / FS-10 / CL-ST / FG-15

Het type vizier is: HJ-09 smoke.
 
Laatst bewerkt:
een maat van me heeft ook een , maar baalt er erg van
zegt dat het beeld naar de zijkant vertekend door de bolling in het glas.
verder erg tevreden over HJC( heb er zelf ook een)

groet jelmer

Daar heb ik ook last van en dat vind dat je erg tegen de rand van de zonnenklep aan zit te kijken. Hij had eigenlijk verder naar onderen moeten vallen.
 
Laatst bewerkt:
Hé ik heb een 15 en op zich bevalt 'ie goed alleen vind ik soms het zonnescherm (inderdaad superhandig) niet getint genoet (op erg zonnige dagen).

weet niet of meer mensen daar last van hebben?

en ik zou ff goed kijken of het gewone vizier goed genoeg sluit.. daar heb ik ook wel eens wat klachten over gelezen.

zoek trouwens ook nog even in oude onderwerpen want er is al eens een onderwerp over geweest daar haal je vast veel info weg.

JR
 
Heb ook een IS-16. Goeie helm, geen klachten hier. Ik rij ca. 30000 km. per jaar, zomer en winter en dat gaat prima, heb er wel een soort pin lock ( maar dan de plak versie) in tegen beslaan bij lage temperaturen.
Enige waar ik me wel een beetje in kan vinden is dat het zonnevisier wel wat donkerder had gemogen, die laat idd. vrij veel licht door.
Groeten :W
 
kheb ook 'n hjc, maar volgende keer toch maar weer een arai of shoei of zo want de kwalitijd laat nogal te wensen over.alles breekt op den duur af of werkt niet meer
 
dan hebben we dezelfde ervaring.
Je hebt dus het normale vizier vervangen door een getinte als ik het goed begrijp?



Ja, bij Termaat in Nijmegen.
Gelijk óók een pin-lock in laten zetten.
Kost samen 72 euro.
Is met de huidige temperaturen heel praktisch.
Nu kan ik eenvoudig het vizier omwisselen, zonder de (kwestbare) pin-lock over te zetten.
Want 's avonds met een donker vizier rijden is niks.

Dus je hebt altijd 2 vizieren bij je.
Dat is ook jammer zeg, dat is eigenlijk juist een beetje waar je van wilt met het kopen van zo'n helm.

Vertekenend beeld heb ik nog nooit gemerkt en ik heb deze helm al ruim 10.000 km.
Wat ik wel kan beamen is dat het zonnevizier misschien wat donkerder had gemogen. Ik heb er geen last van, maar het zou de helm inderdaad wel net wat beter maken.
 
Zie daar geen IS-16 tussen staan of het ligt het aan mij?

In ieder geval bedankt voor de moeite


Graag gedaan, maar hij past wel.
Daarom even op de verpakking gekeken.
Maar van andere types past ie dus ook.

Is ook logisch dat de IS16 er niet op staat want wie koopt er nou een getint vizier voor een helm met een ingebouwd zonnevizier? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Dus je hebt altijd 2 vizieren bij je.
Dat is ook jammer zeg, dat is eigenlijk juist een beetje waar je van af wilt met het kopen van zo'n helm.


Nee, ik zou hooguit een 2e vizier meenemen als ik bv de zaterdagavondvierdaagse van MSV Ophemert rij.
Dan rij je met donker weer naar huis.
Heb je ook gelijk een schoon vizier ivm de vele insecten van een mooie zomeravond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan