gejatte motor weer terug

TZ250

MF veteraan
24 nov 2002
11.012
14
een vriend van mij zijn motor,suzuki 750 srad, was een paar maanden geleden gejat.
nou werd ie gister door de politie gebeld dat zn motor terecht was.
hij gaat er naar toe om te kijken wat er nog van over is.
dief heeft er 300km mee gereden, 3 bridgestone stickers erop geplakt, poplaatje verwijderd en er zat een sleutel in t kontakt,die niet van hem is,hij heeft dus nu 3 sleutels en hij lijkt precies op zijn sleutel,maar van een imitatie merk,niet origineel suzuki.
verder is de motor helemaal schoon,is dus niet met nat weer gereden en binnen gestald.
hij is blij dat ie weer :] :] :]
 
En daders gebruiken als pilonnetjes bij de uitwijkmanouvres/slalom/remproef bij de beginnende lessers.
 
dan mogen ze mijne ook wel ff lenen, zodra ie maar weer mooier gevonden wordt.
 
remproof van een beginnende bulldozer chauffeur ja...maar wel aardig dat ie terug is, niet dat je alleen het voorwiel en een spiegel terugkrijgt
 
een vriend van mij zijn motor,suzuki 750 srad, was een paar maanden geleden gejat.
nou werd ie gister door de politie gebeld dat zn motor terecht was.
hij gaat er naar toe om te kijken wat er nog van over is.
dief heeft er 300km mee gereden, 3 bridgestone stickers erop geplakt, poplaatje verwijderd en er zat een sleutel in t kontakt,die niet van hem is,hij heeft dus nu 3 sleutels en hij lijkt precies op zijn sleutel,maar van een imitatie merk,niet origineel suzuki.
verder is de motor helemaal schoon,is dus niet met nat weer gereden en binnen gestald.
hij is blij dat ie weer :] :] :]

En dan blijkt dat ie koud uitgewoond is en dat er het blok gereviseerd moet worden :X
Buiten voor 'm dat ie weer boven water is :)
 
dat ga ik zeker ff vragen.
maar ik vind t zo raar van die sleutel,of ze hebben t slot helemaal uitelkaar gehaald en een sleutel na gemaakt of de vorige eigenaar was in de buurt......
 
Hoe is het mogelijk dat er een werkende sleuten in zit?
Mij Tuono is 30-10 ook gestolen en ik wil toch wel weten hoe die ratten een werkende sleutel hebben.....

Bij de weg, mocht je de daders nog wat pijn doen????
 
dat ga ik zeker ff vragen.
maar ik vind t zo raar van die sleutel,of ze hebben t slot helemaal uitelkaar gehaald en een sleutel na gemaakt of de vorige eigenaar was in de buurt......

Kan ook een lopersleutel geweest zijn.

Weliswaar een autoverhaaltje, maar toch. M'n vader parkeerde z'n auto naast een andere ford. Stond ie even met de eigenaar van die auto te praten, zegt ie opeens "ik kan je wagen openen". En inderdaad, voegde daad bij het woord en opende de deur met zijn sleutel. Andersom werkte het niet. Schijnt vaker voor te komen. Vriend van me tante heeft dat ook gehad, die zat al in de auto van een ander toen het opviel dat de binnenbekleding een ander kleurtje had.

Op zich dus niet zo heel erg verwonderlijk, als je bedenkt dat sloten vaak worden gemaakt in een beperkte sleutelserie.

Voor motoren zal dat dus ook wel opgaan. Helaas...
 
Wat ik me dan afvraag is of je dan ook de verzekering moet terug betalen? En zat de orginele kentekenplaat er nog op? En de daders, daar wat meer over bekend?


Wat is een poplaatje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan