Gek als ik een Monster tegen een R6 ruil?

Ruilen of niet?

  • NIET doen

    Stemmen: 45 81,8%
  • WEL doen

    Stemmen: 6 10,9%
  • Iemand meenemen.

    Stemmen: 4 7,3%

  • Totaal aantal stemmers
    55

DarkPhoenix

MF'er
27 nov 2003
129
0
Utrecht
Ja ik ben dus een tijdje aan het rondkijken voor een andere motor. Heb nu een Monster 600 uit 2000. 17000 km. Goed onderhouden etc. Ik zoek dus een R6 ofzo iets. Nu heb ik iemand gevonden die wel geïnteresseerd is in de ruil. Hij bied een R6 uit 1999 aan. Rood en met 28000 km op de teller. Is geïmporteerd uit Duitsland en hij weet er niet zoveel van. Geen onderhoudsboekjes aanwezig, alleen een verklaring waarin staat dat hij niet op het circuit is geweest. De R6 heeft geen ( zichtbare ) schade. Vinden jullie dat het een groot risico met zich meebrengt of zal het wel meevallen. Hij is een half jaar in NL.
Ik ga volgende week kijken maar moet eerst kijken of mijn verzekering (unive) ermee akkoord gaat als ik de motor 25 kw maak en dan een uitdraai van een testbank daarbij heb als bewijs. De R6 kan n.l. niet op kenteken 25 kw. Jammer is alleen dat ik niet zo heel veel verstand heb van of een motor goed klinkt of juist niet en zeker niet bij een Yamaha aangezien ik dus een Duc rijd. Misschien dat iemand zich aanbied om volgend weekend in NIJMEGEN een testrit voor mij kan doen ?? :) dat zou de keuze voor mij zeker vergemakkelijken *D
 
Geen onderhoudsboekjes aanwezig, alleen een verklaring waarin staat dat hij niet op het circuit is geweest. De R6 heeft geen ( zichtbare ) schade. Vinden jullie dat het een groot risico met zich meebrengt of zal het wel meevallen. Hij is een half jaar in NL.
Ik zeg: niet doen. Ten eerste, hoe ziet die verklaring eruit? Een handgeschreven briefje met "ich habe nicht geraced auf mijne R6"? :P :+ Ik kan me er niks bij voorstellen en het slaat nergens op.
Ik heb een geïmporteerde Duc gehad, met boekjes erbij en toch was er vanalles mee aan de hand, waar ik na een tijdje rijden achter kwam. Motorisch dus, dingen die ik niet kon zien of merken, want het is een lange tijd goed gegaan. Zoiets doe ik dus nooit meer, tenzij er 0km op staat.
 
vermogens uitdraai is niet rechtsgeldig... Je verzekering kan alles zeggen wat ze willen, maar je moto wordt gewoon in beslag genomen als ze je aanhouden + als je een ongeluk maakt hoeft de verzekering niet uit te betalen
 
vermogens uitdraai is niet rechtsgeldig... Je verzekering kan alles zeggen wat ze willen, maar je moto wordt gewoon in beslag genomen als ze je aanhouden + als je een ongeluk maakt hoeft de verzekering niet uit te betalen

klopt. Of jou monster tegen die r6 een verstandige ruil is weet ik niet, maar aangezien de r6 niet 25kw op kenteken kan zou ik het nooit doen. Er staat ook nog ergens een topic van iemand die 200 euro boete kreeg omdat ze motor niet 25kw op kenteken was.
En inderdaad, zo'n telefoonvrouwtje kan zeggen dat dat opzich niet zoveel problemen zou moeten opleveren als je een testbankuitdraai opstuurt, maar als de grote meneren van de verzekering zich er mee gaan bemoeien omdat je iemand een paar ton moet betalen denk ik dat ze een stuk moeilijker gaan doen.
Ik zou het er niet op wagen. Het kan lang goed gaan, maar als het fout gaat .....
Ga dan voor een zx6r, die kan wel 25kw op kenteken.
 
R6 kan wel 25kw op kenteken maar dan moet je hem exporteren en daarna weer importeren uit Duitsland. De BPM hoef je niet meer te betalen omdat die al een keer betaald is!
Desondanks toch mijn advies om het niet te doen met deze motor verklaring van geen schade is zo dubieus is nl absoluut geen garantie dat hij geen schade heeft gehad dus neem iemand mee met verstand van motoren als je hem toch wil kopen!
 
Laatst bewerkt:
ik sluit me aan...niet doen.
je hebt nu een riets waarvan je weet dat hij goed is.ruil hem straks lekker in op een bike waar je meer van weet.
 
Rijdt toch gewoon eerst rondjes op je Ducati man. En ga na je 25kw periode eens kijken. Ruilen zou ik alleen doen bij dealer, anders gewoon los verkopen etc.
 
Vindt 't wel een goed idee, duc ruilen voor 'n R6............maar niet deze, zijn er volgens mij wel meer te vinden die ruilen willen, anders idd gewoon naar de dealer..
 
Een duc inruilen voor een R6 is op zich een goed idee als je wat aan comfort in wil boeten en wat sportiever wil rijden.

maar ik zou dan gewoon bij de dealer inruilen en niet deze r6 kopen met dit vage verhaal erachter
 
Ik las je verhaal en heb mijn bedenkingen met die verklarig voor de verzekering. Ik denk niet dat het echt verstandig is.

Ook ik ben benieuwd hoe lang je nog moet 25 Kw-en. Ik zou anders gewoon wachten als ik jou was als het niet al t elang is.

Maar vraag je eens af waarom je van je fietsje af wil.
Heb je weleens op een R6 of soortgelijk gereden?
En waarom wil die kerel er van af?
 
wach ff... ik nie snap nie...


Jij wilt een Ducati van 2000 met 17.000 km ruilen tegen een R6 van '99 met ruim 11.000 km meer op de klok? eeehhh :? dus ruilen... zonder geld dus...?
en dan ook nog een fiets uit Duitsland zonder boekjes waar je niks van weet...

als het nou andersom was.... :+



(kan je niet beter een Duc 998S van 2003 kopen, dan wil ik hem wel ruilen voor mijn 996 ok? doe ik ook nie moeilijk ) :+
 
Het gaat innderdaad NIET door. Ik heb de verzekering gebeld en die verzekerd het niet eens. Alleen als het op kenteken 25 kw is dan kan hij verzekerd worden. Nee was inderdaad een DOM plan. Bedankt voor de reacties. Nu is het trouwens mooi weer, ik ga maar weer eens op mijn duc rijden :)

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan