Gek geluid ZXR 400

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Elke keer als ik 7000 toeren draai (zowel met optrekken als afremmen) komt er een heel gek geluid bij mijn zxr400. Heb niet het idee dat het iets meganisch is, meer een resonantie van iets wat een beetje los zit en aan het trillen gaat. Je hoort het het best tijdens het rijden, en dan kan je weer moeilijk goed gaan kijken waar het vandaan komt. Ik dacht eerst dat er een een blaadje in 1 vd luchtslangen zat, maar dat was het niet. Het is echt een beetje een fluitend geluid. Heb mn hele dashboard al los gehad of daar het geluid vandaan komt, alle boutjes en moertjes gecheckt, maar kan het niet vinden. Iemand die weet wat het kan zijn?
 
Begrijp ik je goed als ie dat altijd al heeft gedaan?
Zo ja, dan blijft ie dat ook doen: elke motor heeft namelijk wel een bepaald toerental waarbij bepaalde delen in resonantie komen. Bij de een is dat wat duidelijker merkbaar dan bij de ander. Remedie: gauw over dat punt heenjagen :P !
 
ik heb het gehad met het beugeltje waar de kilometerteller kabel doorheen liep die bij bepaald toerental begon te trillen tegen de kuip aan :)

en achter trilt me iets van het kuipwerk maar dat is ook enkel bij bepaald toerental en niet echt veel aan te veranderen ;(
 
Heb ik ook ;)

Ook zo rond de 7500 rpm, maar is het afdeklipje van het slot van de tankdop (bij mij tenminste). Boven de 9000 rpm is het weg, en doet het ook alleen maar als je 'm lekker laat loeien (=flink eraan sleuren). Je hoort het ook extra goed omdat je er net met je hoofd bovenhangt. Ik dacht eerst dat er een (of-meer) klep naar de kloten was, maar dit is wat onschuldiger.
Suc6 met het vinden van het rammeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan