Gek ?

12 sep 2004
13
0
ulft
Als ik mijn A binnen heb wil ik een offroad gaan kopen.. maar niet om op de eerste plaats mee te crossen maar vooral om mee naar school ect te rijden.
maar ik wil er dan wel noppenbanden onderhouden om ook af en toe offroad te gaan.

zijn er meer mensen die dit doen ? en wat zijn jullie ervaringen :?
 
Als ik mijn A binnen heb wil ik een offroad gaan kopen.. maar niet om op de eerste plaats mee te crossen maar vooral om mee naar school ect te rijden.
maar ik wil er dan wel noppenbanden onderhouden om ook af en toe offroad te gaan.

zijn er meer mensen die dit doen ? en wat zijn jullie ervaringen :?

gewoon doen, heb ik ook gedaan, tis goedkoop en je kan nog een beetje raggen.
tis wel op de openbare weg iets anders rijden maar als je ook wil offroad wil gaan rijden is dit een geschikte motor met een streetbike redt je dat niet, denk ik :X
 
Weinig grip en hard slijten... (Vergeleken met een allroad/wegband...)

als ie dan versleten is doe ik er wel een allroad onder gezien ik toch meer op de weg zal rijden

oja... niet dat het vaak voor zal komen hoor maar is het mogelijk met een offroad een stuk snel te pakken van 100 km ??? ps komt niet vaak voor denk ik
 
Je hebt je op 12-9-2004 aangemeld. Dat is toch niet heel lang geleden :X

Voor een eenmalige wijziging kan je hier Naam wijzigen


 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn A binnen heb wil ik http://www.motor-forum.nl/forum/topic/81844?highlight=tigeen offroad gaan kopen.. maar niet om op de eerste plaats mee te crossen maar vooral om mee naar school ect te rijden.
maar ik wil er dan wel noppenbanden onderhouden om ook af en toe offroad te gaan.

zijn er meer mensen die dit doen ? en wat zijn jullie ervaringen :?

als ie dan versleten is doe ik er wel een allroad onder gezien ik toch meer op de weg zal rijden

oja... niet dat het vaak voor zal komen hoor maar is het mogelijk met een offroad een stuk snel te pakken van 100 km ??? ps komt niet vaak voor denk ik


je weet wel wat je wilt :z
 
Als je een paar honderd kilometer met je noppenbanden op de weg hebt gereden zijn ze in het zand compleet waardeloos, omdat er dan mooie ronde kanten aan je noppen zijn gesleten.
 
tja ik weet wel wat ik wil maar ik ben ook maar scholier... dus de fiets moet ook niet te duur worden en crossers zijn vaak niet al te duur en je hebt er een hoop plezier van denk ik ...

:?
 
Crossers zijn vaak redelijk betaalbaar in aanschaf maar vergeet niet de kosten van intensief onderhoud.

Voor een eenmalige wijziging kan je hier Naam wijzigen
 
tja ik weet wel wat ik wil maar ik ben ook maar scholier... dus de fiets moet ook niet te duur worden en crossers zijn vaak niet al te duur en je hebt er een hoop plezier van denk ik ...

:?
Maar ben je er dan ook van plan om ermee offroad te gaan rijden?????
Ik begrijp best wel dat crossers goedkoper zijn dan de "normale" streetbike.
Dus vandaar mijn reactie :+
 
Als ik mijn A binnen heb wil ik een offroad gaan kopen.. maar niet om op de eerste plaats mee te crossen maar vooral om mee naar school ect te rijden.
maar ik wil er dan wel noppenbanden onderhouden om ook af en toe offroad te gaan.

zijn er meer mensen die dit doen ? en wat zijn jullie ervaringen :?


Dat zou ik maar niet doen, ik heb met m'n CR een noppenband in twee dagen bijna kaal gereden. Je kunt beter proberen om gebruikte banden te vinden.
 
pirelli MT21 gaan redelijk op straat en redelijk in zand.

Daar rij ik 2000 km mee op straat en nog kom ik vooruit in mul zand. Niet te vergelijken met een verse crossband natuurlijk, maar je hebt net zoveel (misschien wel meer) lol.
 
-koop een off-road
-rijd de huidige banden kaal
-koop een setje Bridgestones (Trailwing TW301/302) of soortgelijke
en leef je uit in de "urban jungle" :9 (have fun)
-ga eens off-road (again: have fun)
-koop (later) eens een setje (evt. gebruikte) crossbanden
-ga nog eens off-road
-zoek werk of een rijke vrouw
-koop je ninja
-houd je off-road op noppenbanden als 2e motor
 
Wat versta je onder crossen,langs het kanaal over een bospad of door alles
dan kom je toch met noppen beter weg alleen trilt en hoor je ze op
het asfalt,ligt waar je hem het meest voor gebruikt je hebt
genoeg keus in half/half banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan