Gekke meneren in gekke auto's

Wat had ik moeten doen?

  • Zwaar geweld gebruiken, hem door zijn portier naar buiten tr

    Stemmen: 34 35,4%
  • Klein klapje in het gezicht

    Stemmen: 3 3,1%
  • Negeren, niet kijken, wegrijden

    Stemmen: 1 1,0%
  • Huilend instorten

    Stemmen: 3 3,1%
  • Burnout doen, terwijl er veel rook is hem uit zijn auto trek

    Stemmen: 55 57,3%

  • Totaal aantal stemmers
    96

Dinictus

Die hard MF'er
18 feb 2004
654
0
Rotterdam
Vanochtend was het druk in de stad. Dinsdag is meestal druk. Afijn ik sta 200 meter voor de Erasmusbrug en er staat file. Dus ik begin mij motoracties: links erlangs, rechts erlangs. Totdat ik vast sta achter 1 of andere jeep. Ik sta rustig te wachten toen ik plots iets in mijn knie voelde dat steeds harder werd....

Wat bleek, een gekke meneer in een gekke auto achter me was zo boos op mij (omdat hij niet zo'n mooie motor had :+ ) dat hij vond dat hij mij zachtjes omver moest duwen.

Ik keek hem recht in zijn bek aan, en deed mijn visier open. Hij bleef me strak aankijken terwijl zijn auto nog verder aan het rollen was. Hij duwde mij een beetje vooruit. Ik voelde woede opkomen, hele zware woede. Ik ben niet bang voor dat soort dingen, met 8 jaar vechtsport ervaring en 85 kilo komt het meestal wel goed. Echter ik heb al eerder zo'n escalatie meegemaakt en toen heb ik ook iemand tegen de grond geslagen terwijl er een politiewagen achter me reed. (niet gezien O-) ) Dat koste me uiteindelijk 500 euro.

Dus ik dacht, deze keer laat ik het gaan... deze keer laat ik het gaan... ZEN.

Maargoed, je kent dat wel. Je zit vol met woede (de woede die ik eigelijk had moeten bekoelen op de gekke meneer) En die woede gaat maar langzaam weg.

Wat ik me ook afvraag, hoe kan je zo mongool zijn dat je gewoon met je auto bewust tegen iemand aan gaat staan duwen. De wereld zit vol met gekken.

Wie kent dit soort tafrelen? En wat zou JIJ doen? :+ POLL
 
Laatst bewerkt:


van mij had je hem neer mogen meppen maar.

je had ook gewoon af kunnen stappen (wast op een drukke weg?)
en gewoon kunnen vragen waar meneer mee bezig was?

vervolgens had je moeten zeggen de krassen die u erin had zitten te drukken mag u ook vergoeden pakken we de verzekerings papieren er even bij }) }) die mensen voor en achter mij willen vast wel getuigen :)


kan me zow zwaar boos maken over dat soort mensen maar dit lucht ff op :)

edit:

ik had op 1 gestemd komt opeens de laatste erbij :P die hadk ook wel willen doen
 
Laatst bewerkt:
Ik keek hem recht in zijn bek aan, en deed mijn visier open. Hij bleef me strak aankijken terwijl zijn auto nog verder aan het rollen was. Hij duwde mij een beetje vooruit. Ik voelde woede opkomen, hele zware woede. Ik ben niet bang voor dat soort dingen, met 8 jaar vechtsport ervaring en 85 kilo komt het meestal wel goed. Echter ik heb al eerder zo'n escalatie meegemaakt en toen heb ik ook iemand tegen de grond geslagen terwijl er een politiewagen achter me reed. (niet gezien O-) ) Dat koste me uiteindelijk 500 euro.

Dus ik dacht, deze keer laat ik het gaan... deze keer laat ik het gaan... ZEN.

Wat ik me ook afvraag, hoe kan je zo mongool zijn dat je gewoon met je auto bewust tegen iemand aan gaat staan duwen. De wereld zit vol met gekken.

Wie kent dit soort tafrelen?

:X

Maar het slaat inderdaad echt nergens op dat iemand dat doet. Geen uitleg gevraagd?
 
Idd gewoon afstappen en netjes (als die beheersing nog op te brengen is) vragen waar die meneer mee bezig is.
Maar ja in dergelijke situaties komt er allerei Kimo energie vrij :(

Hoest nou afgelopen, nummer genoteerd en actie?
 
Ik reed niet echt als een mongool. Ik reedt er rechts langs en soms ook links als het echt moest. Het is een beetje het grijze gebied maar de grens tussen je ergens aan ergeren en meteen idioot gaan doen lijkt erg laag bij dit soort mensen.

Koop dan zelf ook een motor als je jaloers bent.
 
Ik reed niet echt als een mongool. Ik reedt er rechts langs en soms ook links als het echt moest. Het is een beetje het grijze gebied maar de grens tussen je ergens aan ergeren en meteen idioot gaan doen lijkt erg laag bij dit soort mensen.

Koop dan zelf ook een motor als je jaloers bent.


Oke, wat ik wilde zeggen is dat ik me zijn frustratie wel kan voorstellen. Ik vind het echter geen stijl dat ie tegen je aan rijdt.

Ik denk dat ik was afgestapt en dat één van zijn spiegels er zonder pardon af zouden zijn gegaan. (ja redelijk aggresief, maar dat krijg je als je in gevaar word gebracht)
 
Laat me raden, dat is dan in Rotterdam gebeurd ?


Weer een reden om maar nooit meer naar de randstad te gaan.........

[me]Heb ik dat gister ook al niet ergens geroepen[/me]
 
tsja :X

ben niet zo'n vechtersbaas, maar ik was wel ff gaan vragen waar die meneer mee bezig was. En idd eventueel verzekeringspapieren invullen voor die krassen op mijn kneeslider O-) :+

nee ik denk dat ik hem genegeerd zou hebben, tenzij hij echt door blijft drukken, dan zou hij wellicht wat poetswerk krijgen })
 
Hij drukte ook niet zo hard. Het was meer idd het gevoel dat je fysiek aangevallen wordt door en auto. Ja het was idd in Rotterdam. Daar werk ik helaas.

Kijk als je meteen actie onderneemt, is het wel meteen een zaak. Getuigen genoeg. Als ik vastberaden afstap en hem een tik geef, (dat is de enige manier waarom je dat moet doen, lopen, kijken slaan, geen gelul, als je maar de eerste bent) heeft niemand nog gezien waarom en ben ik volgens mij de lul. Mede omdat ik door het verkeer heen rij, (wat eigelijk niet mag?) en die prick gewoon kan zeggen dat ik me erdoor wurmde.
 
Motor er voor zetten,
vragen wat het probleem is,
papieren regelen, want aanrijding is aanrijding...
En dan alsnog meppen O-)

(En wel even opletten of er geen politie in de buurt is)
 
Gaan 'praten'? Dat escaleert in no time. Gaan meppen? Asjeblieft toch, we hebben al agressie genoeg. Ik kan ook wel 'leuke' dingen bedenken, verfzakje meenemen of zo. Maar volgens mij is 'ZEN' de beste manier om de lol erin te houden. Negeren zo'n maf, beter nog, láchen. Is toch hilarisch wat je meemaakt?
 
Hij deed zo raar dat ik dacht: als ik mijn motor ervoor zet, rijdt hij erover heen. Serieus.

GVD ik had hem gewoon een tip moeten verkopen. Nu zit ik met opgekropte woede.
Maarja, je hebt wel zo een strafblad.
 
Even een uitleg voor wie de Erasmusbrug niet kent.

Dat is een veredelde fietsbrug. Te breed voor 1 rijstrook en te smal voor 2 rijstroken.
Bij het op en afrijden van de brug wordt de weg breder naar 4 banen, 1x links, 2x rechtdoor en 1x rechts.
Deze ruimte is hooguit 100 meter aan elke kant.

De andere weghelft kan je niet op ivm verhoogde trambaan ertussen.

Voor motorrijders is er redelijk veel ruimte om langs de auto's te kunnen manoevreren.



Verder moet je er niet overheen rijden als het waait, wordt je behoorlijk zeeziek van. :+
 
Je kan natuurlijk ook op de grond gaan liggen en brullen van de (gefakte) pijn :+


AAAUUUUUWWWWWWWW mijn BEEEEEEEEENNNNN :+

Wedden dat je aandachtvan de omstanders krijgt :+ en dat die malloot zich 3 slagen in de rondte schrikt.

Vooral hard brullen dat ie je heeft aangereden.
 
Gaan 'praten'? Dat escaleert in no time. Gaan meppen? Asjeblieft toch, we hebben al agressie genoeg. Ik kan ook wel 'leuke' dingen bedenken, verfzakje meenemen of zo. Maar volgens mij is 'ZEN' de beste manier om de lol erin te houden. Negeren zo'n maf, beter nog, láchen. Is toch hilarisch wat je meemaakt?
:^

Heel hard lachen inderdaad :) Daar zal je zelf de rest van de dag ook nog het meest van nagenieten.. Gewoon die gast voor lul zetten in de file
 
Afgelopen weekend ook zo'n eikel meegemaakt. Ik wil hem op een smalle weg passeren, en hij wijkt opeens uit naar links en drukt me bijna de berm in. In de remmen, toeteren en flink gas gegeven (met de koppeling in) en hij gaat terug naar rechts. Daarna voorzichtig gepasseerd, en op het moment dat ik ter hoogte van zijn raampje ben even naar binne gekeken en oogcontact gezocht. Meestal krijg je dan een verontschuldigend gebaar of blik, maar deze vent zat echt met een verbeten kop te kijken en begint op z'n claxon te duwen. Ik heb hem dus maar vriendelijk mijn waardering laten blijken (:j) en heb hem gepasseerd.

Daarna gaat die idioot nog steeds toeterend op 1 meter van m'n achterwiel hangen. Ik geef een beetje gas, hij ook. Ik geef wat meer gas, hij ook. Bij de volgende rotonde netjes gestopt, gekeken of er echt niets aankomt :P , nog een keer gekeken (die vent staat nog steeds toeterend achter me |( ) Gas gegeven en snel weggereden. Als ik toen was afgestapt had ik hem een hengst verkocht en in het gedonder wat je daarmee krijgt had ik geen zin in.
Ik zag in m'n spiegeltje dat hij dezelfde kant uitreed maar nu met een normaal tempo. Lekker de weg afgereden (paar fantastische bochtjes) en op het einde even in een zijweggetje gaan staan wachten :) . Toen die vent voorbij kwam achter hem aangereden, met de bedoeling om als hij stopte even een praatje te maken 8-) (m'n woede was innmiddels gezakt). Na 5 minuten ben ik daarmee gestopt, want die vent zat zo'n pogingen te doen om me kwijt te rijden (in de bebouwde kom) dat ik het onverantwoord vond om door te gaan. :P :9 :+
 
pffft, nah als je die malloot zijn spiegel in zijn hoofd had uitgedrukt had dat echt geen zinloos geweld geweest hoor. Da's educatief geweld!! (groen lieveheersbeestje :o )

zonder gekheid. knap dat je jezelf hebt kunnen beheersen, betwijfel of ik dat zelf ook op had kunnen brengen..... denkkut niet eigelijk
 
@ Dinictus,

Hoewel het gedrag van de mijnheer in de auto in het geheel niet goed te praten is is wederom het gedrag van de motorrijder zelf kennelijk de aanleiding. Je zegt zelf dat je je in het grijze gebied begaf van wat wel en niet mag met het oog op inhalen (links en rechts er voorbij).

Hoe los je dat op? Formeel juridisch is er sprake van een aanrijding. Je stapt dus af en maakt aan de bestuurder kenbaar dat hij jou heeft aangereden en dat je de zaak wilt regelen met het oog op de mogelijk schade die bij hem em bij jou is ontstaan(noteer zijn kenteken en kentekens van auto's die er omheen staan). Als hij daar niet op in wil gaan en mogelijk de ongevalsituatie verlaat zonder verder kenbaar te maken wie hij is laat je de discussie voor wat hij is. Je belt de politie en vertelt dat er sprake is van een aanrijding met doorrijden (is een verkeersmisdrijf). Of de politie komt ter plaatse (doen ze meestal, want het is een verkeersmisdijf!) of je kunt naar het bureau om aangifte te doen; er is namelijk een misdrijf gepleegd. De bestuurder loopt dan de kans op een forse boete voor het plegen van dit misdrijf. Dat is de enige manier om dergelijk gedrag af te straffen.

Maar om terug bij het begin te beginnen: Je staat alleen maar sterker als op jouw eigen gedrag niets aan te merken is!
 
Laatst bewerkt:
Gaan 'praten'? Dat escaleert in no time. Gaan meppen? Asjeblieft toch, we hebben al agressie genoeg. Ik kan ook wel 'leuke' dingen bedenken, verfzakje meenemen of zo. Maar volgens mij is 'ZEN' de beste manier om de lol erin te houden. Negeren zo'n maf, beter nog, láchen. Is toch hilarisch wat je meemaakt?

Zen is NIET de beste oplossing.
Als je dan niet wilt slaan, gooi het dan op aanrijding en maak er een zaak van.

Nu is die vent lekker weg gekomen en doet het de volgende keer bij een andere motorrijder weer.
 
@ Dinictus,Maar om terug bij het begin te beginnen: Je staat alleen maar sterker als op jouw eigen gedrag niets aan te merken is!
Ben ik niet met je eens. Op het moment dat die vent begon te duwen stond Dinictus stil, wat Dinictus daarvoor heeft gedaan doet niet ter zake. Bovendien was de automobilist voor eigen rechter aan het spelen, op een manier die Dinictus in gevaar bracht.
 
Ben ik niet met je eens. Op het moment dat die vent begon te duwen stond Dinictus stil, wat Dinictus daarvoor heeft gedaan doet niet ter zake. Bovendien was de automobilist voor eigen rechter aan het spelen, op een manier die Dinictus in gevaar bracht.

Voor wat betreft het vet gedrukte gedeelt in jouw post: lees het begin van mijn posting eens terug! (Hoewel het gedrag van de mijnheer in de auto in het geheel niet goed te praten is is wederom het gedrag van de motorrijder zelf kennelijk de aanleiding.)

Wat daaran vooraf is gegeaan heeft er echter wel degelijk mee te maken! "Gedrag" lokt "gedrag" uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan