GEKKEN GVD!!

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
'k Had dus bijna weer ontmoeting met asfalt denet.. kom rustig tegen 60 op een hoofdbaan de bocht ingereden.
In die bocht komt een NIET-voorrangsweg op uit.
PERFECT uitzicht... ik zie die auto, hij stopt, dus ik lekker doorfietsen.. zit'k nog 20m voor die kruising.. wat doet die lul?! Inderdaad.. die komt mijn baanvak op gereden! |( :( |( :( |( :( |( :( |( :(

Ik dus goed doorremmen.. (niet met de voorrem dit keer gelukkig).. breekt me achterkant uit gvd.. effe 45° opzij met ze kontje.. ik bibber.. mad as hell (wat kan je dat gvd slecht uiten op een motor) :(
Ok, hij stond nog stil met ze snuit net over het midden, maar daardoor hield ie wel dat snellere verkeer aan de andere kant zwaar op dat ook halve noodstop moest doen.

Kijk ik dan niet goed genoeg of zien die eikels echt niks?! Ik bedoel, ik was al vet 2 seconden (echte seconden duren lang) zichtbaar voor die lul. Kan je toch niet meer naast kijken?!
 
Tja, nogmaals welkom in de wondere wereld der motorrijders })
En ding snap ik niet jij zegt ik remde, maar ik heb mijn voorrem niet gebruikt.
Dan heb je op de achterrem staan de stampen en dan gaat ie idd wel eens slippen. :(
Maar iig je hebt het overleefd en je motor ook, dat is het voornaamste!

J.W

_________________
Vragen/opmerkingen ga niet zelf zitten spelen maar stuur eenpmtje!
Er zijn geen betere merken, alleen maar beter rijders

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-08 19:08 ]
 
Tja, nogmaals welkom in de wondere wereld der motorrijders })
En ding snap ik niet jij zegt ik remde, maar ik heb mijn voorrem niet gebruikt.
Dan heb je op de achterrem staan de stampen en dan gaat ie idd wel eens slippen. :(
Maar iig je hebt het overleefd en je motor ook, dat is het voornaamste!

Had'k me voorrem durven aanraken had'k op me muil gegaan.. zat in een bocht he jw.
noujah, ik snap dus niet hoe je naast mij kunt kijken.. ok, ik ben grijs en zwart maar die fucking motor (sorry lieverd) is toch groot en breed genoeg zeker?!
Bah.. automobilisten met stront in hun ogen :r

eneuhh.. ik ben ook vet gelukkig dat'k niet gevallen ben..
Stel dat ik gevallen zou zijn, zonder hem te raken ('k zou er net voorbij zijn geschoven) dan ben'k zelf nog in fout ook zeker?
Had wel getuigen die ook serieus moesten remmen (op het andere baanvak) voor die lul maarja, hij zou me niet geraakt hebben.
 
Nooit op je achterrem stampen !!!!
Motor recht gooien en met je voorrem remmen !

Echt ik weet niet veel van motors, maar ik weet wel dat je 10x eerder op je bek gaat als je te hard op de voetrem trapt dan dat je voorrem inknijpt.

 
Nooit op je achterrem stampen !!!!
Motor recht gooien en met je voorrem remmen !

Echt ik weet niet veel van motors, maar ik weet wel dat je 10x eerder op je bek gaat als je te hard op de voetrem trapt dan dat je voorrem inknijpt.
ik ken nog minder van motoren maar ik weet wel dat ik enkel wegschoof nu met de achterrem en da's controleerbaar (redelijk)
met de voorrem tegen dat je dan in een bocht recht bent is die 20 meter al voorbij en plak je bovenap die auto.
 
Echt ik weet niet veel van motors, maar ik weet wel dat je 10x eerder op je bek gaat als je te hard op de voetrem trapt dan dat je voorrem inknijpt.

Klopt helemaal....

Maar je kan VEEL MEER met je voorrem dan je denkt...ook al zit je in een bocht!!!
al een paar keer hetzelfde als poohbeer gehad en moest toen ook tering hard remmen in een bocht....motor gaf geen kick 8-) maar het gebeuren zag er niet uit :P ben toen toch maar ff afgestapt...teveel adrenaline.


 
Klopt helemaal....

Maar je kan VEEL MEER met je voorrem dan je denkt...ook al zit je in een bocht!!!
al een paar keer hetzelfde als poohbeer gehad en moest toen ook tering hard remmen in een bocht....motor gaf geen kick 8-) maar het gebeuren zag er niet uit :P ben toen toch maar ff afgestapt...teveel adrenaline.

Zelfs al is dat zo.. ik heb bijna 1 maand rijervaring.. NO WAY dat ik daar recht had gebleven met voorrem (was redelijk scherpe bocht ook btw)

 
Nou dan kan ik alleen zeggen dat ik vind dat je het netjes hebt opgelost .. oke alles kan beter maar alle begin is wennen ! .... :)
 
Ach ja, van die krotekokers met poep in hun hoofd rijden er heel veel rond. Valt weinig aan te doen. Wat dat remmen betreft, je kunt nog behoorlijk hard remmen met je voorrem in een bocht. De motor zal zich dan oprichten en rechtuit gaan, dus kijk ff of er iets in de weg staat (een auto of zo ;) ). Dit gaat echter niet op wanneer je de rem te hard inknijpt en het voorwiel gaat slippen. Dan heb je een probleem...

Gelukkig is alles goed afgelopen. Ik neem aan dat je ff lekker tekeer bent gegaan richting de bestuurder van die auto? Lucht op hoor 8-) .
 
ik ga na zo'n actie altijd naast de bestuurder rijden:

koppeling in...

gassen naar 13.000 tpm

huil huil huil huil....
En dan die angstige blik van de bestuurder!


(ziek, ziek, ziek)



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-08 22:30 ]
 
En dit dan:

Rij een rotonde op. Voldoende afstand tot de auto voor mij. Rijden de rotonde af, ik trek het gas open. Stampt die gast vol op z'n rem. Ikke remmen, uitwijken en shit.

Affijn sta dus naast die auto stil. Gelukkig verder niks gebeurt maar zoiets is toch mooi klote.

Rogier :(
 
Op 2001-06-08 19:11, schreef J.W:
Nooit op je achterrem stampen !!!!
Motor recht gooien en met je voorrem remmen !

Echt ik weet niet veel van motors, maar ik weet wel dat je 10x eerder op je bek gaat als je te hard op de voetrem trapt dan dat je voorrem inknijpt.
ik ken nog minder van motoren maar ik weet wel dat ik enkel wegschoof nu met de achterrem en da's controleerbaar (redelijk)
met de voorrem tegen dat je dan in een bocht recht bent is die 20 meter al voorbij en plak je bovenap die auto.

Dat is het niet Poohbeer, is niet controleerbaar als je je voetrem vol intrapt.

Echt dat moet je afleren, anders ga je een keer gigantisch op je bek.
Ik heb het vroeger een aantal keren meemogen maken op mijn schakelbrommer en dat was echt geen pretje :(

Dat leer je volgens mij ook met die rijvaardigheidscursussen, leren te remmen met je voorrem in bochten.
 
Dat is het niet Poohbeer, is niet controleerbaar als je je voetrem vol intrapt.

Echt dat moet je afleren, anders ga je een keer gigantisch op je bek.
Ik heb het vroeger een aantal keren meemogen maken op mijn schakelbrommer en dat was echt geen pretje :(

Dat leer je volgens mij ook met die rijvaardigheidscursussen, leren te remmen met je voorrem in bochten.

Ik trapte hem niet VOL in he JW, moeilijk uit te leggen, wel hgard, maar zodra ie wegging effe wat lossen.. was best goeie reflex denk'k.

Eneeuhh.. die rijvaardigheidscursussen zijn voor mensen met iets meer dan 1 maand ervaring heb'k begrepen :)

Thanks voor de bezorgdheid btw :+
 
hoi
vamiddag leuke ervaring gehad alle opgekropte woede over een automobilsTE heen gegooi
ik kom aan rijden voor stoplicht houd wat ruimte met mijn voorgannger
komt r zo,n oude raggel mercedes over de verdrijfvlakken me voorbij en snijt mij vervolgens gruwelijk en komt voor me staan bij het stoplicht
vol verbazing heb ik staan kijken dat er kan er niks aan doe een hoofdoekje achter het stuur zat werd vervolgens best wel een beetje boos en heb de bestuurder vervolgens een paar kracht termen toe geworpen
haar antwoord ik niet weet.
wel ff afgereageerd of 1e beste rechte stuk begrenzer oeii
 
Op 2001-06-09 00:31, schreef J.W:
Dat is het niet Poohbeer, is niet controleerbaar als je je voetrem vol intrapt.

Echt dat moet je afleren, anders ga je een keer gigantisch op je bek.
Ik heb het vroeger een aantal keren meemogen maken op mijn schakelbrommer en dat was echt geen pretje :(

Dat leer je volgens mij ook met die rijvaardigheidscursussen, leren te remmen met je voorrem in bochten.

Ik trapte hem niet VOL in he JW, moeilijk uit te leggen, wel hgard, maar zodra ie wegging effe wat lossen.. was best goeie reflex denk'k.

Eneeuhh.. die rijvaardigheidscursussen zijn voor mensen met iets meer dan 1 maand ervaring heb'k begrepen :)

Thanks voor de bezorgdheid btw :+

Wat ik vergeten ben, zowiezo is het heel goed dat je geanticipeerd hebt.
En dat je de motor onder controle hebt gehouden.

Hoe meer kilometers je maak des te vaker je in zulke penible situaties terecht zult komen en je zult steeds beter anticiperen!

Maar leer nou een ding, voorrem gebruiken niet achterrem!!

 
Op 2001-06-09 15:21, schreef Ohjajoh:

[knip lullie actie van een automeneer verhaal]

Draag motorlaarzen.
Weet hoe je motor het snelst accelereerd.
Zet deze op de voorbumper, net onder de koplamp.
...en zet lekker hard af, waarbij je je voet op de koplamp zet, en daarmee jezelf dus wegduwt..
Resultaat: een gebroken koplamp

en jij bent binnen 1 seconde 5 meter verder..voordat meneer heeft gekoppeld ben je al weer weg..

Road Rash Ja..>:)

Ik dacht dat ik de enige was die spiegels van auto's aftrapte en dat soort zaken :r , wat een eikels zitten er in het verkeer, een keer werd ik op de snelweg bijna geraakt door een auto die naast me zat, hij drukte me letterlijk de vangrail in, ram tegen zijn raam voorkwam dat (hij kwam bruusk naar links), die gast zat met zijn middelvinger te zwaaien...

Ikke, des duivels, welneeeeeeee ( :( ja dus.)
Ik ben die gast naar huis gevolgd, en op het moment dat hij uitstapte uit zijn auto vandaan heb ik hem beetgepakt bij zijn jas ter hoogte van zijn borst, en heb hem eens stevig doormekaar gerammeld, ik kon me nog net bedwingen hem geen ros voor zun harses te geven, maar heb hem wel verteld dat als ie dat nog een keer flikte dat ik het hem dan voorgoed af zou leren, vuile (vul hier een scheldwoord naar behoeven in) zeg....
Wat een mongolen rijden er rond, ze zouden iedereen eigenlijk moeten verplichten eerst motorrijbewijs te gaan halen alvorens aan autorijbewijs te gaan beginnen.
Dan weten ze hoe het is enzo, de eikels....

Ik laat me zoals gewoonlijk weer eens gaan, maar dit is een onderwerp wat me heel erg raakt, en ik denk niet alleen mijzelf, maar alle motorrijder collegae met mij
 
Hahaha, ik heb dus precies hetzelfde meegemaakt! Ik tuuteren tot ik een ons woog maar er kwam gewoon geen reactie. Toen heb ik maar een mep op het dak gegeven. Daardoor werd de bestuurster wakker...
 
Hahaha, ik heb dus precies hetzelfde meegemaakt! Ik tuuteren tot ik een ons woog maar er kwam gewoon geen reactie. Toen heb ik maar een mep op het dak gegeven. Daardoor werd de bestuurster wakker...

Het woord oogkleppen is gevallen })

Ik houd het voor gezien vandaag, pffffff
drinka.gif

 
Yep, ik zie er zelf ook nogal Alien uit met m'n Dianese al zeg ik hetzelf...

Vooral als die helm afgaat :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan