Gekken ?

joviaan

MF'er
13 aug 2001
58
0
friesland
Vanmiddag moest ik een hele tijd de stad in (Brussel) en met dit weer zie je uiteraard wat meer moto's dan wanneer het regent.

Het was wel opvallend dat er heel wat mensen rondreden met gewoon een jeansbroek en een t-shirt. |( :r Ik weet ook wel dat het heel warm is, maar veiligheid gaat voor wat mij betreft.
 
ik kan me ook niet echt voorstellen om met een kort broekje en tshirt op de motor te stappen. Het is met dit weer welk erg verleidelijk, maar als je de verhalen leest van alle crashes op deze site ;( en bedenkt dat er vele zijn die buiten de schuld van de motorrijder gebeuren ..... :r :r :r
 
in frankrijk lijkt je wel een mietje te zijn als je met motorkleding op de motor gaat zitten...

heb geen eentje gezien met een lerenoverall, wel hele fraaie pakken die ik nog nooit eerder gezien heb...

een pak die alleen bestaat uit de beschermstukken, ziet er echt stoer uit!


bertv rijdt altijd in het dianese leer...
 
mario: boven 30° woredt het ECHT warm in zo'n pak.. vooral als je even stil staat voor rood licht ofzo. Vanaf 80 km/uur is het draaglijk.

Ikzelf deed erg veel autostrade en dat was echt lekker met weer als dit, maar als ik thuis stopte dan was het wat anders.. eer ik boven (2e verdiep) was en m'n pak uithad was ik gewoon nat van het zweet.
M'n examen ben ik ook in jeansbroek heengeweest.. continu zo traag rijden (eerst nog anderhalf uur les op parcours) in leder is onmenselijk :)
 
Zou je voor de gein eens een kijkje moeten nemen in Turkije, het schijnt daar een trend te zijn om zo hard en roekeloos mogelijk te rijden met zo min mogelijk kleding aan.. Toch schrikken als je dat ziet.. |(
 
Zou dat iets met de middenlandse zee te maken te hebben ... of de warmte?? Je hoort wel vaker dat het met de verkeers-technieken in die landen slecht gesteld is, en dat daar iedereen rijdt volgens "Ieder voor zich en ik ga voor"
 
Zou je voor de gein eens een kijkje moeten nemen in Turkije, het schijnt daar een trend te zijn om zo hard en roekeloos mogelijk te rijden met zo min mogelijk kleding aan.. Toch schrikken als je dat ziet.. |(

in griekenland (Athene) rijden ze alleszinds als gekken, zonder helm en gas geven!!
ook met brommertjes op de snelweg en alles in totale chaos
sommige zelfs in bloot bovenlijf op hun supersport

[ Dit Bericht is bewerkt door: jonas op 2001-08-14 15:43 ]
 
Ik reed ook in de zomer dagen niet met beschermende kleding.
Mensen veranderen met ervaring en instelling tijdens het rijden.
Ik draag nu zelfs mijn Dainese pak als gewone jas. Ik ben hardstikke
blij met dat ding dat ik er niet meer zonder kan buitens huis.
Ik loop er gewoon mee rond, mij kan het niks schelen wat de andere
mensen er van denken. Veiligheid boven alles ;) ;) ;) ;)
Mijn vriendin vind hem ook gaaf staan... 8-) 8-)
 
Ik reed ook in de zomer dagen niet met beschermende kleding.
Mensen veranderen met ervaring en instelling tijdens het rijden.
Ik draag nu zelfs mijn Dainese pak als gewone jas. Ik ben hardstikke
blij met dat ding dat ik er niet meer zonder kan buitens huis.
Ik loop er gewoon mee rond, mij kan het niks schelen wat de andere
mensen er van denken. Veiligheid boven alles ;) ;) ;) ;)
Mijn vriendin vind hem ook gaaf staan... 8-) 8-)

Tja, met al dat zinloos geweld van tegenwoordig. Dat mes gaat dan toch iets minder diep.
 
In de zomer ben ik blij als mijn jas uit kan doen na het rijden.
Ik heb vooral al in de winter erg de behoefte om in plaats van mijn winterjas mijn motorjas aan te doen. Heerlijk!
 
Alleen op hele korte stukjes met lagere snelheid wil ik nog wel eens met gewone broek rijden, motorjas heb ik zowiezo altijd aan. Voor de rest altijd volledig pak, beter 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig.
 
... wel hele fraaie pakken die ik nog nooit eerder gezien heb...
een pak die alleen bestaat uit de beschermstukken, ziet er echt stoer uit!
Skateboard-style.... :)

Ik wil ook nog wel eens de broek 'vergeten' met temps boven de 25... Met de eigen motor verandert dat wel, omdat ik dan niet zo lang achter elkaar in de bbq eh... bbk rij. })

Jas vind ik trouwens wel meevallen, ook i/d bbk met plus 30 temps... Wordt wat klef, maar niet meer dan in koekblik zonder airco.... Bij de broek krijg ik dan de neiging de ritsen wat los te doen... Maar dan klappert het meer & beschermt het minder... |(

Meestal draag ik met lessen geen laarsen... Omdat ik op het werk veiligheidsschoenen draag en regelmatig les direct vanuit het werk...

[opschep modus]
Vind mezelf trouwens wel heeeel slim, eerst kleding gekocht (helm HJC omdat ik een .... hoofd heb, jas Revenger, broek MQP, handschoenen Reusch) en daarna de motor (Kawa ZX-6R 1998, 16000 km)... Enige minder slimme is het papiertje halen.....veeeeeel te laat....
[/opschep modus]
 
Zoals hier al vaker vermeld is: het is als beginnend motorrijder goed om eerst je kleding e.d. te kopen, en van het budget wat je overhoudt de motor.

Kleding is te vaak de sluitpost van de begroting, waardoor er niets (naast de verplichte zooi) of weinig voor wordt gekocht.

Zelf reed ik in de zomer meestal met een Giali stretchjeans met kevlar protectie, leek me wat beter, al scheen het bij tests niet veel uit te maken met een normale jeansbroek. Giali pastte me niet meer goed, dus rijd ik momenteel nu meet jeans (jaja, ik geef het toe...).
Ik heb nog een oude leren broek, maar ik ben op zoek naar een goede nieuwe (met kneepads? Lijkt me maf staan op een Pan :) ).

Winterkleding (jas draag ik ook 's zomers) wordt ook geselecteerd naast de bescherming tegen de elementen op bescherming tegen vallen.

Helm, laarzen en handschoenen zijn in orde. Helm van glasfiber, wat niet (?) verouderd i.t.t. polycarbonaat, waar na 2/3 jaar de bescherming afneemt. Ok heb ik heb nog niet laten stuiteren, anders had ik het risico niet genomen en dus een nieuwe gekocht.

Ik geef toe dat ik met mijn spijkerbroek geen toonbeeld ben van veiligheid (maar er wordt aan gewerkt), maar vergeleken met wat ik soms zie rijden (mensen met teenslippers e.d.) valt het nog wel mee.
 
Zoals hier al vaker vermeld is: het is als beginnend motorrijder goed om eerst je kleding e.d. te kopen, en van het budget wat je overhoudt de motor.

Kleding is te vaak de sluitpost van de begroting, waardoor er niets (naast de verplichte zooi) of weinig voor wordt gekocht.

Zelf reed ik in de zomer meestal met een Giali stretchjeans met kevlar protectie, leek me wat beter, al scheen het bij tests niet veel uit te maken met een normale jeansbroek. Giali pastte me niet meer goed, dus rijd ik momenteel nu meet jeans (jaja, ik geef het toe...).
Ik heb nog een oude leren broek, maar ik ben op zoek naar een goede nieuwe (met kneepads? Lijkt me maf staan op een Pan :) ).

Winterkleding (jas draag ik ook 's zomers) wordt ook geselecteerd naast de bescherming tegen de elementen op bescherming tegen vallen.

Helm, laarzen en handschoenen zijn in orde. Helm van glasfiber, wat niet (?) verouderd i.t.t. polycarbonaat, waar na 2/3 jaar de bescherming afneemt. Ok heb ik heb nog niet laten stuiteren, anders had ik het risico niet genomen en dus een nieuwe gekocht.

Ik geef toe dat ik met mijn spijkerbroek geen toonbeeld ben van veiligheid (maar er wordt aan gewerkt), maar vergeleken met wat ik soms zie rijden (mensen met teenslippers e.d.) valt het nog wel mee.

Ik zie ze zelfs soms wel eens met klompen rijden... :? :? :? :?
 
Lekker veel gevoel met schakelen...

Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.
 
Laatst weer zo'n ongeluk op de A12. Met 180-200 onderuit zonder goede bescherming. Naast de vele botbreuken waren zijn rug, armen en handen volledig gefileerd, met daarnaast nog veel meer huidbeschadigingen.

Hopen dat hij ooit nog kan of durft motorrijden.

Over het algemeen kan je denk ik wel stellen dat mensen die een schuiver hebben meegemaakt behoorlijk consequent zijn in het aantrekken van goede kleding, door in dit geval schade wordt men wijs.

 
hehehe.... van gekken gesproken...
ik loop buiten en hoor een dikke 4-cilinder op zijn wheelies optrekken.
ik draai me om om het te aanschouwen en zie nog net de duo eraf flikkeren en over de grond rollen.....

gelukkig had ie een beschermend t-shirt aan, want de besuurder was blootsbovenlijfs
 
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.

Om die reden zit er geen staal meer in de neus van een legerkistje.
Als er een tank overheen rijdt krijg je je schoenen niet meer uit.
 
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.

Om die reden zit er geen staal meer in de neus van een legerkistje.
Als er een tank overheen rijdt krijg je je schoenen niet meer uit.

Nou, dat schijnt mee te vallen.
Ooit eens gehoord of gelezen dat de arbeidsinspectie eiste dat ook op boerderijen werkschoenen gedragen moest worden en geen klompen.

Toen heeft TNO klompen getest en die kwamen verschrikkelijk goed uit de test.
Alleen omdat niet elke klomp hetzelfde is schijnt het eigenlijk nog steeds niet te mogen.

Nou nou, lekker belangrijk
 
Op 2001-08-15 15:22, schreef BertV:
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.

Om die reden zit er geen staal meer in de neus van een legerkistje.
Als er een tank overheen rijdt krijg je je schoenen niet meer uit.

Nou, dat schijnt mee te vallen.
Ooit eens gehoord of gelezen dat de arbeidsinspectie eiste dat ook op boerderijen werkschoenen gedragen moest worden en geen klompen.

Toen heeft TNO klompen getest en die kwamen verschrikkelijk goed uit de test.
Alleen omdat niet elke klomp hetzelfde is schijnt het eigenlijk nog steeds niet te mogen.

Nou nou, lekker belangrijk

Die gasten zullen ook nooit een fout toegeven :r
 
/geef aan

astu, stoffer en blik...om de resten vel bij mekaar tevegen...

/geef aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan