geknepen Thunderace

slijtboutje

MF veteraan
15 okt 2001
3.201
10
Heren, dames ook

Ik heb in Belgie een hele mooie Thunderace zien staan, heel jong, weinig kilometers en voor belachelijk weinig geld.
Alleen het is een 100 pk fiets.
Weet iemand mij misschien te vertellen hoe de Thunderace in Belgie geknepen wordt?
Is het een kwestie van sproeiers en gasschuiven of zit er bijvoorbeeld ook andere electronica in?
Als het even kan natuurlijk het vol vermogen.

Alvast bedankt
 
Ik denk met sproeiers,naalden en gasschuifen.
Want een thunderace heeft carb's en geen injectie.

Ik weet het niet precies.
Ik vermoed het ook. Het enige wat er nog zou kunnen zijn is dat er een andere ontstekingsunit in zit. In het uiterste (duurste) geval zit er een andere kop op. Hoewel wij uiteraard vurig hopen dat het iets simpels is.
 
O.K.
Op internet de Duitse Thunderaceclub gevonden.
Op het forum aldaar wordt verwezen naar de site van Yamaha duitsland alwaar een recept valt te downloaden voor het ongedaan maken van de begrenzing;
- Gasschuifbegrenzers verwijderen
- Naalden vervangen door voorgeschreven type
- Twee kabels vanuit de ontsteking verbinden met de aarde

Voila, 143 PK
en dat rijmt

Dientengevolge heb ik dus vanmiddag een Thunderace gekocht.
Bj. 2001
6300 km
Zwart/Zilver
 
Gefeliciteerd!!

Je zal er veel plezier aan hebben. Heb ik ook nog af en toe als ik vind dat ie weer ff uit de schuur mag.

M'n RSV Mille geniet echter toch wel de voorkeur. Dus als er liefhebbers zijn: de Ace is nog te koop.
 
Slijtboutje,

Waar op die duitse website staat het recept om de vermogensbeperking van een thunderace ongedaan te maken precies? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, maar ik kan er op die duitse Thunderac-clubsite niets over vinden.

alvast bedankt.

Greetz, arjen :}

Bijlage: YZF.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan