Geknepen ? yzf 750r

23 mei 2002
91
0
maastricht
Mijn yzf 750r is ingevoerd uit Duitsland.Volgens de papieren heeft hij 98PK/72KW, de Nederlandse 125PK/92KW .De motorzaak waar ik hem gekocht heb zegt dat de begrensing eruit gehaald.Hoe kan ik dit controlleren/zien. :?
 
hm,...veel trekkracht zal hij (ook mét 125pk) onderin niet krijgen denk ik...

[edit] ik heb even dat ander topic van je gelezen, horten en stoten is nie goed nee...
dacht ff dat je je motor onder de 3000 toeren gewoon niet snel genoeg vond :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een keer een vraag gesteld waarom hij zo slecht trekt in de lage toeren tot 3000 rtp. heb zo´n vermoeden dat dit de oorzaak zou kunnen zijn '(

Had hiervoor dezelfde motor. En ik moet zeggen dat dit verhaal mij niet bekend voorkomt.
Hij ging toch echt wel in de vooruit als je optrok.
Laat hem nakijken op een testbank dan weet je het zeker.
 
[/quote]
Op donderdag 18 juli 2002 09:30 schreef Erik van Dam het volgende:
Wat is z'n top? Moet zo'n 260 km/h zijn. Je hebt echt geen dynojet-test nodig om 27 pk vermogensverschil te ontdekken. Volgens mij veranderen ze alleen je inlaatrubbers (kleiner). Moet vriij eenvoudig teveranderen zijn. Zoek anders even op "entdrosseln" bij Google en kijk even naar deze (korte) discussie. http://spotlight.de/zforen/mtr/m/mtr-1024656136-25796.html




Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.
Wie weet wat hiermee bedoeld wordt :?
 
Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.
Wie weet wat hiermee bedoeld wordt :?
[/quote]

Met ""inlaatrubbers kleiner"" heeft men het vermogen kleiner gemaakt.
De ""duitser zegt ansaugstutzen,den durchlass vergrossern,auffeilen bis plan mit zilinderkopf einlass"".
De duitser spreekt dus over vermogen verhogen. :)
 
Op zondag 21 juli 2002 07:02 schreef stefan schikanowski het volgende:
Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.
Wie weet wat hiermee bedoeld wordt :?
[/quote]
Hij bedoelt dat je de inlaatrubbers tussen de carburateurs en de cilinders uit moet vijlen tot ze gelijk met de inlaat van de cilinder zijn. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze alleen de aanzuigrubbers - tussen carburateurs en filter - verkleinen en wellicht ook kleinere sproeiers. Om hem te 'drosseln"/knijpen dus! Voor meer vermogen moet het omgekeerde gebeuren. Geloof me dat je echt geen testbank nodig hebt om 27 pk vermogensverschil te ontdekken. Overigens doe je het optrekken met je koppel en het hard rijden met je vermogen. Waarschijnlijk zullen beiden in een afgevoerde versie wat minder zijn. Ik zal morgen eens iemand bellen die er meer vanaf moet weten. Als dat zo is meld ik me wel. :)
 
Laatst bewerkt:
Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.
Wie weet wat hiermee bedoeld wordt :?
Hij bedoelt dat je de inlaatrubbers tussen de carburateurs en de cilinders uit moet vijlen tot ze gelijk met de inlaat van de cilinder zijn. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze alleen de aanzuigrubbers - tussen carburateurs en filter - verkleinen en wellicht ook kleinere sproeiers. Om hem te 'drosseln"/knijpen dus! Voor meer vermogen moet het omgekeerde gebeuren. Geloof me dat je echt geen testbank nodig hebt om 27 pk vermogensverschil te ontdekken. Overigens doe je het optrekken met je koppel en het hard rijden met je vermogen. Waarschijnlijk zullen beiden in een afgevoerde versie wat minder zijn. Ik zal morgen eens iemand bellen die er meer vanaf moet weten. Als dat zo is meld ik me wel. :)
[/quote]

Dus de inlaatspruitstukken uitvijlen of vervangen.
 
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken voor de oplossing.Heb ook een mailtje gekregen van HILLTECH deze mensen zeggen dat het waarschijnlijk ligt aan uitgesleten naalden en naaldbuizen.Advies van hun nieuwe plaatsen en een dynojetkit.Vraag is dit niet dubbelop want een dynojet-kit heeft toch ook o.a. naalden.De begrensing is hoogst waarschijnlijk dat de inlaatspruitstukken vernauwd zijn.Dus nogmaals bedankt voor de medewerking :} :} :} :}
 
Hoi,

Ben je er ooit nog achter gekomen hoe het precies in elkaar stak?
Ik heb namelijk een zelfde duitse 98 pkversie en heb ook zo het idee dat ie nog geknepen is. Boven de 235 op de teller is de gang er wel uit, top circa 245 op de teller. Tevens kan ik in z\'n 1 gemakkelijk voluit accelereren zonder daarbij een wheelie te maken

Alvast bedankt,

Leon
 
Terug
Bovenaan Onderaan