stefan schikanowski
MF'er
Mijn yzf 750r is ingevoerd uit Duitsland.Volgens de papieren heeft hij 98PK/72KW, de Nederlandse 125PK/92KW .De motorzaak waar ik hem gekocht heb zegt dat de begrensing eruit gehaald.Hoe kan ik dit controlleren/zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De enigste oplossing is : op een dyno-bank zetten.Mijn yzf 750r is ingevoerd uit Duitsland.Volgens de papieren heeft hij 98PK/72KW, de Nederlandse 125PK/92KW .De motorzaak waar ik hem gekocht heb zegt dat de begrensing eruit gehaald.Hoe kan ik dit controlleren/zien.
Ik heb al een keer een vraag gesteld waarom hij zo slecht trekt in de lage toeren tot 3000 rtp. heb zo´n vermoeden dat dit de oorzaak zou kunnen zijn
Moet je eens tegen een 125cc tweetakt stoplichtracen.Kan wel zijn maar als een gsx 600f weg rijd van je op het 1ste stuk ( daarna staat ie stil want dan ga ik hem/haar toch voorbij )krijg je toch bedenkingen
Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.Op zondag 21 juli 2002 07:02 schreef stefan schikanowski het volgende:
Hij bedoelt dat je de inlaatrubbers tussen de carburateurs en de cilinders uit moet vijlen tot ze gelijk met de inlaat van de cilinder zijn. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze alleen de aanzuigrubbers - tussen carburateurs en filter - verkleinen en wellicht ook kleinere sproeiers. Om hem te 'drosseln"/knijpen dus! Voor meer vermogen moet het omgekeerde gebeuren. Geloof me dat je echt geen testbank nodig hebt om 27 pk vermogensverschil te ontdekken. Overigens doe je het optrekken met je koppel en het hard rijden met je vermogen. Waarschijnlijk zullen beiden in een afgevoerde versie wat minder zijn. Ik zal morgen eens iemand bellen die er meer vanaf moet weten. Als dat zo is meld ik me wel.Je zegt inlaatrubbers "kleiner" en "Duitser zegt ansaugstutzen ,den duchrlass vergrössern, auffeilen bis Plan mit Zilinderkopf einlass".Groter dus hoe meer lucht hij krijgt hoe beter hij loopt.
Wie weet wat hiermee bedoeld wordt
Er is mij het volgende verteld:Dus de inlaatspruitstukken uitvijlen of vervangen.