Gekochte motor heeft niet goedgekeurde uitlaat

Je kunt er wel om flauwekullen , maar dit is weer typisch zo'n topic dat ontspoort omdat zowel TS als enkele reakties niet de juiste informatie geven of denken te hebben..
Hoeveel mensen hier hebben ooit een zelfbouw laten keuren in lelystad, hoeveel hebben er voor de rechter gestaan ivm geluidskwestie's van motoren, en hoeveel roepen er maar wat..
118 DB is meer dan een laag overvliegend vliegtuig, dat is een brandweerwagen met sirene, dus de meting lap ik aan mijn laars.
Dan is voor de wet qua overschrijden ALLEEN bepalend wat er op het typeplaatje staat , alle metingen buiten het bereik van het typeplaatje doen niets ter zaken, of hij nou fluisterstil is of mijn schoonmoeder toen ik ze het huis uit joeg, niets telt ALLEEN WAT OP HET typeplaatje staat, dus in principe moet hij aantonen dat de uitlaat meer geluid produceerde dan dat er toegestaan is..
Wil hij het goed spelen, dan moet hij het op milieu gooien, de motor voldoet niet aan de milieu eisen en daar zit WEL een typegoedkeuring op, en dat gaat hij beslist winnen, de Kat er onder uit halen is een milieu delict, ook bij een motor
Bij de keuring is het ook wel aardig, biedt je een oudere Harley aan met framesticker 86dB, dan kun je raden wat er gebeurt, daar gaat hij altijd overheen en dus heb je pech.

Verwijder je die sticker bij exact diezelfde motor...goedgekeurd.

En nee, niet van horen zeggen, ik heb geen nagels meer over...
 
Joh dat maakt toch niks uit. Moet ie het soms bewijzen?
Zijn meting is voor geen meter te vertrouwen, niet de juiste procedure en niet geijkte meter. Dus alles is geschreeuw in de ruimte zonder een uitdraai van een meting met een geijkte meter onder de juiste omstandigheden.
En daarbij, als een vrouw hard gilt zit ze ook al op 80 db.
Daarom zijn vrouwen een stuk beter te verdragen op een forum, geen gegil en je scrolt er gewoon langs.
 
Politie kijkt ook niet naar E keur,geen DB killer is bekeuring E keur of niet, dat heeft
een agent mij vertelt.

Weer zo'n lulkoek verhaal
Dat recht heeft een agent helemaal niet, en daar heb ik voor bij de rechter gestaan, en gewonnen en een vergoeding voor de uitlaat die door de agent bij 3 personen ( we reden in een groepje) er van af was gehaald en in beslag genomen.
Heb daar even verteld dat hoe er in lelystad gekeurd wordt, en dat het oor van een agent niet voldoende is om die procedure na te bootsen, en ondanks dat mijn uitlaat mogelijk te luid was, had de agent totaal niet op de stoel van een geluidstechnicus mogen gaan zitten...
Is precies hetzelfde dat een agent niet mag schatten hoe snel je rijdt, daar zijn ook procedures voor.....
Ik heb zelf een FZS 1000, met een powerklep en een ( knmv gekeurde) demper, en ik garandeer je dat die zonder Db killer niet boven de vastgesteld waarde uitkomt, dus de eerste agent die op basis van geen db killer mij bekeurd zie ik terug voor de rechter
 
Weer zo'n lulkoek verhaal
Dat recht heeft een agent helemaal niet, en daar heb ik voor bij de rechter gestaan, en gewonnen en een vergoeding voor de uitlaat die door de agent bij 3 personen ( we reden in een groepje) er van af was gehaald en in beslag genomen.
Heb daar even verteld dat hoe er in lelystad gekeurd wordt, en dat het oor van een agent niet voldoende is om die procedure na te bootsen, en ondanks dat mijn uitlaat mogelijk te luid was, had de agent totaal niet op de stoel van een geluidstechnicus mogen gaan zitten...
Is precies hetzelfde dat een agent niet mag schatten hoe snel je rijdt, daar zijn ook procedures voor.....
Ik heb zelf een FZS 1000, met een powerklep en een ( knmv gekeurde) demper, en ik garandeer je dat die zonder Db killer niet boven de vastgesteld waarde uitkomt, dus de eerste agent die op basis van geen db killer mij bekeurd zie ik terug voor de rechter
Tja je kan nu wel zeggen lulkoekverhaal,het gebeurd wel,dat je later bij de rechter een gewilig oor heb gevonden is
mooi voor jou,maar in de praktijk krijg je gewoon een bekeuring als je zonder DB killer rijd.
 
En met een beetje pech sta je daar, geen meter verder mogen rijden....etc. En pas na een tijd dat je je gelijk prima toch.
 
Mis ik iets? Worden we nu ineens massaal aangehouden?

Laatste tijd word er nogal commentaar geleverd in de media over motorrijders en de geluidsoverlast die ze veroorzaken ;)
ik kwam net uit een ander topic waar jij aan iemand vroeg of ze het nieuws wel volgde ;)
 
Je kunt er wel om flauwekullen , maar dit is weer typisch zo'n topic dat ontspoort omdat zowel TS als enkele reakties niet de juiste informatie geven of denken te hebben..
Hoeveel mensen hier hebben ooit een zelfbouw laten keuren in lelystad, hoeveel hebben er voor de rechter gestaan ivm geluidskwestie's van motoren, en hoeveel roepen er maar wat..
118 DB is meer dan een laag overvliegend vliegtuig, dat is een brandweerwagen met sirene, dus de meting lap ik aan mijn laars.
Dan is voor de wet qua overschrijden ALLEEN bepalend wat er op het typeplaatje staat , alle metingen buiten het bereik van het typeplaatje doen niets ter zaken, of hij nou fluisterstil is of mijn schoonmoeder toen ik ze het huis uit joeg, niets telt ALLEEN WAT OP HET typeplaatje staat, dus in principe moet hij aantonen dat de uitlaat meer geluid produceerde dan dat er toegestaan is..
Wil hij het goed spelen, dan moet hij het op milieu gooien, de motor voldoet niet aan de milieu eisen en daar zit WEL een typegoedkeuring op, en dat gaat hij beslist winnen, de Kat er onder uit halen is een milieu delict, ook bij een motor

ga dan niet flauwekullen met 200 db ;)
ik gaf eerder ook al aan die 118 niet te geloven, maar je hebt helemaal gelijk.

Maar het blijft een punt waar je het belang in het verhaal legt.
staat hij in zn recht ?
moet je dr zin in hebben om voor die 250 er om te gaan strijden ?
wat klopt er wel aan het verhaal en hoe kan dat de uitkomst beïnvloeden mocht je er tegenin willen gaan.

Het blijft een jammerlijke samenloop van omstandigheden en alleen TS kan bepalen waar hij zich goed bij voelt.
maar ik denk dat er genoeg info gegeven is en dan word het de vraag, hoe verder met zo een topic..
 
Overigens vind ik die KTM’s origineel herrie bakken, laat staan met een sport uitlaat, en mechanisch net een scheurende koffiemolen..... 8-)
 
zit een beetje te zoeken naar die decibel vergelijkingen.. dan kom ik dit tegen..

120 dBOpgefokte iPod _O-, fuif, rockconcert
 
Voorkomen is beter dan genezen... ben je niet tevreden over je aankoop, dan is het in deze situatie beter geweest als je je huiswerk ietsje grondiger had gedaan. Ik heb ook ooit een motor gekocht waar ik niet helemaal tevreden mee was - mijn R1 was een import (uit Frankrijk, volgens mij) waar de ECU op 100pk was begrensd. Alleen een dure reflash kon dat oplossen. Op marktplaats destijds een onbegrensde ECU op de kop getikt voor €150, probleem opgelost. Heb mijn ouwe ECU op marktplaats gezet (met complete beschrijving uiteraard, ik wil niet als oplichter worden afgeschilderd) en heb er €100 voor gekregen. 60pk voor €50.

Okee, dat was een geluk bij een ongeluk. Want deze hele kwestie had nooit een kwestie moeten zijn als ik een proefrit had gemaakt en vraagtekens ging zetten waarom de motor niet voorbij de 9500 rpm kon komen. In plaats daarvan blind gekocht want zag er goed uit. Kopen betekent het afsluiten van de inspectiefase. Godzijdank bestaan er systemen voor hulp na aankoop.

Imo, originele uitlaatsysteem voor een prikkie zoeken en monteren. Of die €250 verlies pakken en verder met je leven.

Btw, ik weet niet uit welk jaar jouw GSXR750 komt. Maar dit ziet er niet duur uit.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...=7024836822&_udlo=15&_udhi=100&_fsrp=1&_sop=2
 
Bij de keuring is het ook wel aardig, biedt je een oudere Harley aan met framesticker 86dB, dan kun je raden wat er gebeurt, daar gaat hij altijd overheen en dus heb je pech.

Verwijder je die sticker bij exact diezelfde motor...goedgekeurd.

En nee, niet van horen zeggen, ik heb geen nagels meer over...

precies dan wordt er naar het bouwjaar en cilinderinhoud gekeken
 
Voorkomen is beter dan genezen... ben je niet tevreden over je aankoop, dan is het in deze situatie beter geweest als je je huiswerk ietsje grondiger had gedaan. Ik heb ook ooit een motor gekocht waar ik niet helemaal tevreden mee was - mijn R1 was een import (uit Frankrijk, volgens mij) waar de ECU op 100pk was begrensd. Alleen een dure reflash kon dat oplossen. Op marktplaats destijds een onbegrensde ECU op de kop getikt voor €150, probleem opgelost. Heb mijn ouwe ECU op marktplaats gezet (met complete beschrijving uiteraard, ik wil niet als oplichter worden afgeschilderd) en heb er €100 voor gekregen. 60pk voor €50.

Okee, dat was een geluk bij een ongeluk. Want deze hele kwestie had nooit een kwestie moeten zijn als ik een proefrit had gemaakt en vraagtekens ging zetten waarom de motor niet voorbij de 9500 rpm kon komen. In plaats daarvan blind gekocht want zag er goed uit. Kopen betekent het afsluiten van de inspectiefase. Godzijdank bestaan er systemen voor hulp na aankoop.

Imo, originele uitlaatsysteem voor een prikkie zoeken en monteren. Of die €250 verlies pakken en verder met je leven.

Btw, ik weet niet uit welk jaar jouw GSXR750 komt. Maar dit ziet er niet duur uit.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...=7024836822&_udlo=15&_udhi=100&_fsrp=1&_sop=2

Denk dat die van ts nieuwer is, want katalysator origineel.
 
Ik heb het idd al voorgelegd bij mijn bekende motoport filiaal waar ik al lang klant ben.
Ze waren zeer verbaasd over dit verhaal en dat in dit geval de uitlaat vervangen zou moeten worden.

voor degene die vragen, het gaat om een suzuki gsxr750 met yoshimura uitlaatsysteem.
Aangezien deze motoren ook als yoshimura editie worden geleverd ging ik er vanuit dat het geplaatste systeem goedgekeurd is met plaatsing van db killer en dus ook duidelijk naar gevraagd. Het bleek echter om een raceuitlaat te gaan met alleen een goedgekeurde einddemper
Achteraf is natuurlijk vergelijkbaar met mosterd na de maaltijd.

Wat ik niet snap (en eigenlijk weer wel want het lijkt 1 bedrijf waarvan je dezelfde service mag verwachten)
Als je nu een mooie motor ziet bij motoport in “elders in t land” en je bent vaste klant bij motoport Limburg waarom koop je die motor niet via het limburgse filiaal?.
Zou sowieso al makkelijker zijn met onderhoud/garantie en zij kennen jou en jij hebt goede ervaringen met hun.
Financieel maakt dat geen bal uit maar voor jou zou het een meerwaarde zijn.
 
Ja, maar daar zit ‘t ‘m juist in. Een volledig racesysteem is ook niet verboden. Ik snap wel dat je het kut vind, maar waarom wil je perse een kat? Yoshi’s zijn ook wel luid, maar als je er een langere demper op zet, scheelt het misschien al. Mijn vorige akra die had niet eens een ekeur, kwam uit de States. Je wordt in Nederland niet om de haverklap aangehouden voor je uitlaat ofzo. Dus waarom zoveel moeite erin steken? Wil je naar het buitenland ermee?

Rij in NL maar eens met een auto met een V8 rond die iets meer geluid dan gemiddeld maakt, en dan heb ik het niet eens over meer geluid dan toegestaan, moet jij eens kijken hoe vaak je aan de kant wordt gezet..
 
Rij in NL maar eens met een auto met een V8 rond die iets meer geluid dan gemiddeld maakt, en dan heb ik het niet eens over meer geluid dan toegestaan, moet jij eens kijken hoe vaak je aan de kant wordt gezet..

Het valt allemaal echt wel mee. Vriend van mij heeft een mustang met dat blok. Als die wordt aan de kant wordt gezet is het omdat ze letterlijk nieuwsgierig zijn naar de auto zelf. Maar goed. Ik heb het idee dat sommige mensen altijd de lul zijn en de anderen niet _O-
 
Het valt allemaal echt wel mee. Vriend van mij heeft een mustang met dat blok. Als die wordt aan de kant wordt gezet is het omdat ze letterlijk nieuwsgierig zijn naar de auto zelf. Maar goed. Ik heb het idee dat sommige mensen altijd de lul zijn en de anderen niet _O-

Helaas weet ik uit ervaring dat het wel zo is.. Altijd met een lulsmoes, altijd omdat de uitlaat te veel lawaai zou maken, maar NOOIT een meting doen, altijd er omheen draaien.

Een collega's vader had 2 MG's een uit 1934 en een uit 1965, die werd werkelijk altijd als ie met die dingen reed aan de kant gezet, inderdaad om de auto te bekijken..
 
Het loopt allemaal zo,n vaart niet ik had een fatbob open uitlaten open 3 inch belt te kleine spiegels kentekenplaat links naast het wiel gemonteerd
ik kwam bij het naarderbos de A1 op en passeerde rechts een auto,toen zag ik ineens een motoragent die mij gebaarde mee te rijden en verderop moest ik aan de kant,ff een praatje en de papieren laten zien,en hij wenste mij een prettige dag
 
Helaas weet ik uit ervaring dat het wel zo is.. Altijd met een lulsmoes, altijd omdat de uitlaat te veel lawaai zou maken, maar NOOIT een meting doen, altijd er omheen draaien.

Een collega's vader had 2 MG's een uit 1934 en een uit 1965, die werd werkelijk altijd als ie met die dingen reed aan de kant gezet, inderdaad om de auto te bekijken..

Ja dus zou ik dat niet zozeer als een aanhouding zien. Snap het ook wel, zijn mooie bakken! En een dikke motor. Jongensdroom natuurlijk. Maar goed, aanhouden is arrestatie of proces verbaal maken. En dat valt volgens mij reuze mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan