Gekochte motor heeft niet goedgekeurde uitlaat

Je kan als koper niet verwachten dat je het onderscheid moet kunnen maken of een uitlaat een kat (demper) bevat of niet.
Vind het voornamelijk aan TS wat hij nu wil, er word in het verhaal ook gezegd dat je het wel erg veel kabaal/lawaai vind.
Dan is elke aanpassing die er moet gebeuren al gauw hetzelfde als wat hij nu kwijt is voor die verkapte 'huur' , toch gauw 400 km meer op de teller alleen voor het heen en weer rijden al.

die 118 dB kan ik haast niet geloven, denk toch dat je de app/telefoon dan niet helemaal goed gebruikt.
als er een uitlaat voor dat type motor opzit met Ekeur is de vraag of de katloze pijp ervoor zoveel verschil maakt, vraag is meer of dus een gekeurde uitlaat is.

en 250 euro voor 'huur' is een best bedrag, maar er word niet vermeld of het om een cb250 gaat of een Panigale , dat maakt wel verschil natuurlijk.
En het meten met de app had je natuurlijk ook kunnen doen voordat je hem meenam, uitgaande dat het hem al behoorlijk luid vond.
Maar dat is natuurlijk wel achteraf praten.

Maar in de beginpost staat:

Na wat zoekwerk online vond ik ook uit dat dit niet goedgekeurd is en de dempingspot met katalysator ontbreekt. De einddemper mag dan wel goedgekeurd zijn maar de uitlaatbochten niet.

Dat had hij van tevoren ook even kunnen googlen zodat bij aankomst bij de motorzaak het een en ander nagekeken kon worden ;)
 
Rij in NL maar eens met een auto met een V8 rond die iets meer geluid dan gemiddeld maakt, en dan heb ik het niet eens over meer geluid dan toegestaan, moet jij eens kijken hoe vaak je aan de kant wordt gezet..

Is dat zo?

Wij hebben dik 7 jaar in een V6 gereden met op zijn zachtst gezegd een niet al te stille uitlaat :X
En nooit een moment gehad dat we door oom agent aan de kant gezet zijn.
 
Is dat zo?

Wij hebben dik 7 jaar in een V6 gereden met op zijn zachtst gezegd een niet al te stille uitlaat :X
En nooit een moment gehad dat we door oom agent aan de kant gezet zijn.

Ik betwijfel het ook. Misschien kwestie van verkeerde tijd op de verkeerde plek. Maar ik heb ook nooit iets dergelijks meegemaakt. En ik rijd met een korte akra dicht op het blok, ook geen stil dingetje
 
Volgens mij mag ie dat dus wel.
In hoeverre dat toegepast wordt weet ik niet, maar mag ie zonder apparatuur je gewoon voor snelheid bekeuren.
Correct, zelfs de douane mag dat. Aan den lijve ondervonden en is voorgekomen voor het gerecht, maar ik piste naast het potje. Zij mogen de snelheid schatten (hebben zogenaamde een getraind oog) en er vindt wel een behoorlijke correctie plaats. Maar ja, schat eens de snelheid in van een auto die op je af komt rijden. Bijzondere eigenschappen hebben sommige agenten en douaniers.
 
Ben nog nooit staande gehouden, sommige lui zijn altijd de sjaak. Misschien bepaalde uitstraling of gedrag?
Ook ik rij trouwens met open pijpen maar loop niet te “revv bomben”. Dan valt het geluid amper op tussen al het verkeer..

sommige steden o.a den haag zijn wel streng idd op geluid
 
Is dat zo?

Wij hebben dik 7 jaar in een V6 gereden met op zijn zachtst gezegd een niet al te stille uitlaat :X
En nooit een moment gehad dat we door oom agent aan de kant gezet zijn.

Ik zal wel pech hebben gehad, ik woonde in Assen, en de politieagenten in en om Assen waren voor een groot deel eikels..
Ik kan ook niet zeggen dat ik als een debiel reed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik zal wel pech hebben gehad, ik woonde in Assen, en de politieagenten in en om Assen waren voor een groot deel eikels..
Ik kan ook niet zeggen dat ik als een debiel reed.

O ja, mijn ex woont daar. Die heeft ook altijd gezegd dat als hij bij mij was (dus in de randstad) hij nooit werd aangehouden. Maar in Assen om de kleinste dingen (zoals geen lamp op de fiets ofzo). Dus ligt aan de plek :9
 
Ben nog nooit staande gehouden, sommige lui zijn altijd de sjaak. Misschien bepaalde uitstraling of gedrag?
Ook ik rij trouwens met open pijpen maar loop niet te “revv bomben”. Dan valt het geluid amper op tussen al het verkeer..

sommige steden o.a den haag zijn wel streng idd op geluid
Ligt ook vaan aan het soort voertuig, geen 13 in een dozijn voertuig helpt meestal ook niet viel mij op..
Citroen CX en Mercedes S klasse werd ik heel vaak mee aan de kant gezet, Daihatsu Charade of een Peugeot 205 diesel daar in tegen nooit aan de kant gezet.
 
Bij de keuring is het ook wel aardig, biedt je een oudere Harley aan met framesticker 86dB, dan kun je raden wat er gebeurt, daar gaat hij altijd overheen en dus heb je pech.

Verwijder je die sticker bij exact diezelfde motor...goedgekeurd.

En nee, niet van horen zeggen, ik heb geen nagels meer over...
Je moet de sticker ook eerst een beetje warm maken, voorzichtig met een verf föhn erop.
 
Sorry, echt verschrikkelijk joh die kant. Kom je een keer met een bmw de straat in rijden zitten ze al uit het raam te kijken. Niet dood gevonden willen worden...

Och, in sommige gehuchten worden ze alleen wakker van een John Deer , en ben je een gekkie als je met een Claas komt aanzetten.

iets met.. alles is relatief :)
 
Ik zie veel verwarrende berichten hier.

als ik het goed begrijp is dit de situatie:
Jij hebt duidelijk tegen die winkel gezegd dat jij een motor met goedgekeurd uitlaatsysteem wil en het bedrijf heeft tegen jou gezegd dat deze motor dat heeft. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

Ik neem even aan dat dit niet jaren geleden gebeurd is, maar vrij recent en dat er voor de rest geen andere relevante feiten zijn. Dan kun je in principe gewoon van de koop af met een beroep op dwaling of bedrog. Wat deze winkel tegen jou zegt of doet, is simpelweg onjuist.

Neem eens contact met iemand die juridisch goed onderlegd is. Op internet doen ook veel spookverhalen de ronde over dit soort dingen.
 
Laatst bewerkt:
Motoport is gewoon een knaken zaak.

Misschien voortaan gewoon ff goed kijken wat je nou precies koopt ipv hier zoeken naar een antwoord en oplossing die je toch niet krijgt.
Verschilt heel erg per Motoport... ik vind Motoport Zelhem een top zaak.
 
Wat ik niet snap (en eigenlijk weer wel want het lijkt 1 bedrijf waarvan je dezelfde service mag verwachten)
Als je nu een mooie motor ziet bij motoport in “elders in t land” en je bent vaste klant bij motoport Limburg waarom koop je die motor niet via het limburgse filiaal?.
Zou sowieso al makkelijker zijn met onderhoud/garantie en zij kennen jou en jij hebt goede ervaringen met hun.
Financieel maakt dat geen bal uit maar voor jou zou het een meerwaarde zijn.
Omdat die niets met mekaar te maken hebben,dat zijn allemaal aparte bedrijven met een andere eigenaar.
Net zoals bvb. Honda dealers niets met mekaar te maken hebben.
Motoport is geen eigenaar van de Motoport zaken!
Dus (slecht) commentaar over Motoport is onzin als er niet vermeld is over welke zaak het gaat.
 
Ik zie veel verwarrende berichten hier.

als ik het goed begrijp is dit de situatie:
Jij hebt duidelijk tegen die winkel gezegd dat jij een motor met goedgekeurd uitlaatsysteem wil en het bedrijf heeft tegen jou gezegd dat deze motor dat heeft. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

Ik neem even aan dat dit niet jaren geleden gebeurd is, maar vrij recent en dat er voor de rest geen andere relevante feiten zijn. Dan kun je in principe gewoon van de koop af met een beroep op dwaling of bedrog. Wat deze winkel tegen jou zegt of doet, is simpelweg onjuist.

Neem eens contact met iemand die juridisch goed onderlegd is. Op internet doen ook veel spookverhalen de ronde over dit soort dingen.
Ja maar hij zei en toen zeiden zij ende hij weer en nix van de zwart opde wit dus gene poot op te staan want hunnie zijn met meer en hij is alleen.
 
Dat had hij van tevoren ook even kunnen googlen zodat bij aankomst bij de motorzaak het een en ander nagekeken kon worden ;)

Je gaat nochtans niet ieder onderdeel van de motor googlen of het wel legaal is, dat doe je pas als je iets opvalt. Als het bedrijf voor de koop meld dat de uitlaat legaal is, en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn dan is het bedrijf in gebreke, niet de klant. Dn behoren ze dat op te lossen, danwel compensatie te geven, danwel de motor terug te nemen.
 
118DB. _O- je hebt een straaljager gekocht.

Ik rij al 12 jaar met een 1000 en een open Akra Hex welk officieel E keur alleen voor de 600/750 is.Nog nooit een probleem geweest. Gewoon beetje normaal doen niet in grote groepen rijden (dat is toch sowieso kut).

In Duitsland gaat de DB killer erin.
Elk jaar is in het nieuws dat dijkbewoners klagen. :W

Mijn vriendin rijdt ook een 750 K6 met Yoshi R11, prachtig ding. Geluid zeer beschaafd zonder DB killer. Met DB killer denk zelfs stiller dan origineel.
 
Iedereen vergeet dat ook de klant onderzoekplicht heeft.

En afpersing ik vind nogal wat om zo maar even te zeggen ,

Het is raar om hier dan meedestanders te gaan vinden.

Dat het heel vervelend is vind ik ook ,dat men denkt dat een db killer voldoende is Dit, had je zelf ook beter kunnen weten daar komt ook eigen onderzoekplicht naar voren.

Uiteindelijk is met 250 euro voor 2 dagen erg netjes kan je niets van zeggen.

Hoe heb jij de afspraken gemaakt het je het op papier staan ( mail) .
 
Sorry, echt verschrikkelijk joh die kant. Kom je een keer met een bmw de straat in rijden zitten ze al uit het raam te kijken. Niet dood gevonden willen worden...


Geen enkel probleem hoor bmw + opmaat gemaakt rvs uitlaat, nog geen geluids probleem gehad

Ma voor de ts hoop dat die er nog een beetje uitkomt met die lui.
 
Terug
Bovenaan Onderaan