Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.759
4.694
Heren,

Ik heb een OEM quickshifter gekocht die ik van plan was te monteren op mijn Yamaha tracer 900 uit 2017. Nu schijnt het zo te zijn dat deze motor voorzien is van een stekker waar de quickshifter in ingeplugd moet worden. Het is dan een kwestie van inpluggen, quickshifter activeren en gaan met die banaan.
Screenshot_20200702-182207_Chrome.jpg

20200710_202837.jpg

Ik kan alleen met geen mogelijkheid de beoogde (ongebruikte) stekker vinden, tenzij deze vreselijk goed ergens achter zit weggestopt.

Zou het zo kunnen zijn dat deze stekker ergens anders voor gebruikt word, of dat deze tracer toevallig een oudere kabelboom heeft gekregen?

Iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt wellicht?
 
De plek waar die stekker op je motor moet zitten staat notabene aangegeven op de tekening ? Zoals ik het plaatje lees haal je de originele (versnellingsaanduiding?)-stekker los,en plug je daar de quickshifter-stekker in ? Zou dat kunnen ? Laat je weten of je nog wat vindt ? Succes.
 
De plek waar die stekker op je motor moet zitten staat notabene aangegeven op de tekening ? Zoals ik het plaatje lees haal je de originele (versnellingsaanduiding?)-stekker los,en plug je daar de quickshifter-stekker in ? Zou dat kunnen ? Laat je weten of je nog wat vindt ? Succes.
Nee het zou een afgedopte stekker moeten zijn, voor zover ik overal heb kunnen lezen en zien...
 
Dan nog zou je moeten weten waar je deze stekker ongeveer moet zoeken.. Veel meer kan ik er zo niet over vertellen. Wellicht krijg je meer en nuttigere reacties.
 
Ik heb deze link;

En dit filmpje;

Al bekeken.
De abs sensor achter lijkt exact dezelfde stekker te hebben en onder de tank te zitten op de juiste plek. Maar het lijkt me sterk dat dit verkeerd is ingeplugt want abs functioneert naar behoren.
 
Volgens mij is er ook ergens een speciaal "900" topic op dit forum. Wellicht daar even deze vraag stellen ? Daar zou iemand het "moeten" weten schat ik.
 
Volgens mij is er ook ergens een speciaal "900" topic op dit forum. Wellicht daar even deze vraag stellen ? Daar zou iemand het "moeten" weten schat ik.
Al gedaan, daar kreeg ik de tips over het filmpje en het tracer900.net forum van. Heeft alleen helaas niet veel opgeleverd...
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Weet het niet 100% zeker, maar waarschijnlijk zit hij ingetaped in je kabelboom in een dummyconnector, om eea waterdicht te houden. Met een klein stukje tape losmaken zou je erbij moeten kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Ik snap er helemaal niks meer van.
Het lijkt of alle stekkers bezet zijn, en of er gerommeld is met de abs achter stekker...

20200716_140505.jpg


20200716_140936.jpg
 
Hoever zit je bij de dichtstbijzijnde Yamaha dealer? hoeveel moeite is het om een tripje te maken naar die dealer, even de vraag stellen waar je die stekker moet vinden ? Tenminste, als je niet beschikt over een telefoon om genoemde dealer eventjes te bellen?

Op de eerste foto van onder je tank, waar gaat die stekker "links boven" naar toe? nee, niet links boven, links in het midden van de foto.
 
Hoever zit je bij de dichtstbijzijnde Yamaha dealer? hoeveel moeite is het om een tripje te maken naar die dealer, even de vraag stellen waar je die stekker moet vinden ? Tenminste, als je niet beschikt over een telefoon om genoemde dealer eventjes te bellen?

Op de eerste foto van onder je tank, waar gaat die stekker "links boven" naar toe? nee, niet links boven, links in het midden van de foto.
Daar sta ik nu...
 
Heren.
Ik doe zojuist de meest vreemde ontdekking.
Na het framenummer gecontroleerd te hebben bij de dealer, blijk ik dus een tracer uit 2016 te hebben die in maart 2017 geleverd is aan de eerste eigenaar in het ROOD!?
De vorige eigenaar heeft dus alle rode kappen verwisseld voor groene, waardoor ik er vanuit ging dat het een model bouwjaar 2017 was.
De motor heeft dus niet de quickshifter mogelijkheid, niet de nieuwe ECU mapping, niet de slipperclutch, niet de verbeterde vering enz enz....

De tellerunit moet ook vervangen zijn geweest want daar brand steevast het QS symbooltje...
 
Heren.
Ik doe zojuist de meest vreemde ontdekking.
Na het framenummer gecontroleerd te hebben bij de dealer, blijk ik dus een tracer uit 2016 te hebben die in maart 2017 geleverd is aan de eerste eigenaar in het ROOD!?
De vorige eigenaar heeft dus alle rode kappen verwisseld voor groene, waardoor ik er vanuit ging dat het een model bouwjaar 2017 was.
De motor heeft dus niet de quickshifter mogelijkheid, niet de nieuwe ECU mapping, niet de slipperclutch, niet de verbeterde vering enz enz....

De tellerunit moet ook vervangen zijn geweest want daar brand steevast het QS symbooltje...
Ai.... Da's niet leuk
 
Heren.
Ik doe zojuist de meest vreemde ontdekking.
Na het framenummer gecontroleerd te hebben bij de dealer, blijk ik dus een tracer uit 2016 te hebben die in maart 2017 geleverd is aan de eerste eigenaar in het ROOD!?
De vorige eigenaar heeft dus alle rode kappen verwisseld voor groene, waardoor ik er vanuit ging dat het een model bouwjaar 2017 was.
De motor heeft dus niet de quickshifter mogelijkheid, niet de nieuwe ECU mapping, niet de slipperclutch, niet de verbeterde vering enz enz....

De tellerunit moet ook vervangen zijn geweest want daar brand steevast het QS symbooltje...
Mijn eerste reactie was inderdaad understated, Toen je de motor kocht heb je er papieren bijgekregen toch? Eigendom enzo...daar staat het bouwjaar toch op? Wat is het kenteken? Even de RDW gegevens nakijken.

Al met al natuurlijk ontzettend zuur!!!
Hoe lang heb je de motor al?
 
Mijn eerste reactie was inderdaad understated, Toen je de motor kocht heb je er papieren bijgekregen toch? Eigendom enzo...daar staat het bouwjaar toch op? Wat is het kenteken? Even de RDW gegevens nakijken.

Al met al natuurlijk ontzettend zuur!!!
Hoe lang heb je de motor al?
Heb de boekjes er bijgepakt en daar staat inderdaad dat de eerste toelating in maart 2017 was. Ook heb ik nog 2 onderhouds facturen.

Juni 2017 met 8986 km op de teller.
Maart 2018 met 10058 km op de teller.
Oktober 2019 kocht ik m met 18000 km op de teller.

Bouwjaar staat niet in het boekje, alleen afleverdatum en die komt overeen met de datum eerste toelating op het kentekenbewijs.

Kenteken is 74-ML-DG
 
Ik heb te weinig verstand van zaken. Maar er zijn vast mensen hier die dat wel hebben. Een gevoel, dus niet onderbouwd door kennis, is dat het een motor is geweest die overjarig was.
Mogelijk kun je het onderwerp wat aanpassen (titel aanpassen naar iets dat de recente ontwikkelingen reflecteert).
 
Zal het niet gewoon een overgangsmodel zijn? Dat lijkt mij een stuk aannemelijker. Fabrikanten maken er vaak genoeg een potje van.
 
Heb de boekjes er bijgepakt en daar staat inderdaad dat de eerste toelating in maart 2017 was. Ook heb ik nog 2 onderhouds facturen.

Juni 2017 met 8986 km op de teller.
Maart 2018 met 10058 km op de teller.
Oktober 2019 kocht ik m met 18000 km op de teller.

Bouwjaar staat niet in het boekje, alleen afleverdatum en die komt overeen met de datum eerste toelating op het kentekenbewijs.

Kenteken is 74-ML-DG
Dit was mijn eerste gedachte toen ik de openingspost las. Datum kenteken staat niet gelijk aan model- (of bouw-)jaar.
Succes met de verdere afhandeling / acceptatie.
 
Ik heb vannacht wat speurwerk verricht, en ben de vorige eigenaar tegengekomen op youtube.
Hier rijd hij notabene rond op mijn motor!

20200717_084304.jpg


Op zijn meest recente (Juli 2019) filmpje kun je een km stand van 12787 aflezen.

20200717_084418.jpg


De km stand waar ik hem mee kocht was 18k in oktober 2019. De km stand lijkt dus wel te kloppen. Ergens tussen die tijd zijn alle kappen, de tank, de voorvorkpoten, de hendels en de uitlaat vervangen voor nieuwe onderdelen en in de 2017 kleuren.
Ik heb nergens een bouwjaar staan, niet op de factuur en niet in het boekje.

SmartSelect_20200717-084930_Gallery.jpg


Zo werd de motor geadverteerd, voordat ik hem kocht. Heb ik een poot om op te staan?
Hoe kan ik de titel aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb te weinig verstand van zaken. Maar er zijn vast mensen hier die dat wel hebben. Een gevoel, dus niet onderbouwd door kennis, is dat het een motor is geweest die overjarig was.
Mogelijk kun je het onderwerp wat aanpassen (titel aanpassen naar iets dat de recente ontwikkelingen reflecteert).

Volgens mij is het inderdaad een overjarig model, dat gebeurt wel vaker. Normaliter zie je dat natuurlijk aan bijvoorbeeld de kleur of uiterlijk als er nieuwe vormgeving is geweest.

Je zou eens aan de vorige eigenaar kunnen vragen wanneer en waarom er andere kleur kuipdelen op zitten. Heeft hij dit gedaan omdat ie het mooi vind of heeft de dealer het gedaan voordat de motor nieuw verkocht werd (gebeurt ook wel eens).

Ik verwacht echter niet dat er iets 'illegaals' is gedaan. Werd de motor bij aankoop aangeprezen met de genoemde opties die je nu mist?
 
Het betreft overigens ook een ingevoerde motor zie ik, dit maakt e.e.a. niet makkelijker om uit te zoeken. Wellicht dat de motorzaak de motor zo heeft ingekocht dus
 
Volgens mij is het inderdaad een overjarig model, dat gebeurt wel vaker. Normaliter zie je dat natuurlijk aan bijvoorbeeld de kleur of uiterlijk als er nieuwe vormgeving is geweest.

Je zou eens aan de vorige eigenaar kunnen vragen wanneer en waarom er andere kleur kuipdelen op zitten. Heeft hij dit gedaan omdat ie het mooi vind of heeft de dealer het gedaan voordat de motor nieuw verkocht werd (gebeurt ook wel eens).

Ik verwacht echter niet dat er iets 'illegaals' is gedaan. Werd de motor bij aankoop aangeprezen met de genoemde opties die je nu mist?
Nee, daarmee werd hij niet aangeprezen. Door de kleur die enkel in 2017 gemaakt is, heb ik veronderstelt dat dit ook een motor met het bouwjaar 2017 zou zijn.
Ik heb geprobeerd in contact te komen met de vorige eigenaar. Maar zie een Hongaar die tijdelijk in Duitsland gewoond heeft met de naam Péter Sütő maar is te achterhalen.
 
Ik heb vannacht wat speurwerk verricht, en ben de vorige eigenaar tegengekomen op youtube.
Hier rijd hij notabene rond op mijn motor!

Bekijk bijlage 1523806

Op zijn meest recente (Juli 2017) filmpje kun je een km stand van 12787 aflezen.

Bekijk bijlage 1523807

De km stand waar ik hem mee kocht was 18k in oktober 2019. De km stand lijkt dus wel te kloppen.
Das idd een vreemd gezicht, dat je je huidige fiets voor de verkleedpartij terugvind op het www. Betreffende de km stand klopt dat zeer waarschijnlijk wel.

Ik zou idd de goede man benaderen om te vragen of hij je Tracer heeft voorzien van een nieuw jasje of dat van Vliet dat gedaan blijkt te hebben. Mocht van Vliet het hebben gedaan, dan zou dat zeker slordig zijn om een 2016 model als 2017 model te verkopen, aangezien er op de 2017 verschillende extra opties op zitten.

Volgens mij kan je dit onder oplichting gooien. Zeker als je kan "bewijzen/aantonen" dat hij als een rode is ingeleverd.
 
Ook wel vreemd dat je in het filmpje van juli 2017 een km stand ziet van 12787 en het onderhoud van maart 2018 een km stand van 10058 km?!?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan