Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maarrrrrrrrrrr, hoe moeten we t nu nog verder uitleggen ?:? we hebben met en zonder sterretjes geprobeerd ,aloe vera zalf ,weet ik veel ,Sperti nog een optie ?
Is gewoon onwil, net als geen spatie na komma’s, een spatie voor een vraagteken en zulks. Toch zal ik onverminderd van hem houden als het oudoompje dat zijn bestaansrecht heeft ontleend aan een scheur in een condoompje.
 
Is gewoon onwil, net als geen spatie na komma’s, een spatie voor een vraagteken en zulks. Toch zal ik onverminderd van hem houden als het oudoompje dat zijn bestaansrecht heeft ontleend aan een scheur in een condoompje.
ik houdt bijna van iedereen ,bijna ,ook met gescheurd condoom
 
Ik ga eens kijken bij die beruchte motorzaak in eemnes,ik wist niet waar die zat,ik kom er vaak in de buurt,maar ik rijd er straks ff naar toe,moet mijn banden nog inrijden,dus komt mooi uit

Ja, en eens langs je neus weg informeren hoe je schademotoren kunt herkennen :X
Mooie gelegenheid voor een inhouse cursus. Lekker dichtbij de bron voor het leren van de kneepjes vh oplichtersvak.:+
 
Weet nog wel een mooie en zeer goed onderhouden Tracer 900 voor je..
Bj 2017.
 
Dat de particuliere koper een auto koopt die total loss is geweest, zonder dat hij het weet.

Als je voor hetzelfde bedrag een auto kunt kopen die nooit schade heeft gehad, ben je wat mij betreft gewoon genaaid.
Total Loss is een economisch begrip. Het betekent dat de kosten voor herstel van de schade boven de dagwaarde uitstijgen.
Het zegt niets over mechanische zaken of constructie of zelfs maar de aard van de schade.

Ik heb zelf een total loss motor gekocht die prima reed. Het frame kaarsrecht was (controle rapport opgemaakt door de specialist die hier al een paar keer genoemd is. Motor kon zo weer de weg op en na keuring door de RDW voor een kenteken rij ik daar nog steeds met heel veel plezier op.

Waarom was die motor dan total loss? Het was een speciale uitvoering met handgemaakte onderdelen die extreem duur zijn. Dan moet je denken aan 10 maal zo duur als het standaard onderdeel. Dan bereik je al heel snel de dagwaarde en dus total loss.

Voorop staat dat als de RDW zegt dat het voertuig goed is, dat ook zo is.
 
Total Loss is een economisch begrip. Het betekent dat de kosten voor herstel van de schade boven de dagwaarde uitstijgen.
Het zegt niets over mechanische zaken of constructie of zelfs maar de aard van de schade.
Ja, dat kan idd wel kloppen.
Mijn FZ had na een aanrijding(-kje) de kappen en ruitje kapot.
Toen werd er al gesproken over mogelijk total-loss!!

Op dit moment is de motor nog gewoon rijdbaar. Alleen de onderzijde van het kuipruitje mist enkele stukjes.
In afwachting van de verzekeraar ga ik eerst nog maar eens met de (bijna?) total-loss-motor op vakantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Total Loss is een economisch begrip. Het betekent dat de kosten voor herstel van de schade boven de dagwaarde uitstijgen.
Het zegt niets over mechanische zaken of constructie of zelfs maar de aard van de schade.

Economisch Total Loss is wanneer de kosten van herstel + waarde van het schadevoertuig samen hoger zijn dan de dagwaarde.

Concreet, wanneer een motor met een waarde van 10 mille voor 8 mille aan schade heeft, maar de motor met schade ook nog 3 mille waard is, is er ook al sprake van economisch Total Loss.
 
Total Loss is een economisch begrip. Het betekent dat de kosten voor herstel van de schade boven de dagwaarde uitstijgen.
Het zegt niets over mechanische zaken of constructie of zelfs maar de aard van de schade.

Ik heb zelf een total loss motor gekocht die prima reed. Het frame kaarsrecht was (controle rapport opgemaakt door de specialist die hier al een paar keer genoemd is. Motor kon zo weer de weg op en na keuring door de RDW voor een kenteken rij ik daar nog steeds met heel veel plezier op.

Waarom was die motor dan total loss? Het was een speciale uitvoering met handgemaakte onderdelen die extreem duur zijn. Dan moet je denken aan 10 maal zo duur als het standaard onderdeel. Dan bereik je al heel snel de dagwaarde en dus total loss.

Voorop staat dat als de RDW zegt dat het voertuig goed is, dat ook zo is.
Je hebt economisch total loss en je hebt total loss met de wok status.

In het geval van het tweede heeft het niet alleen met centen te maken, maar ook met schade die gerepareerd moet worden, omdat het voertuig niet meer veilig is. Er moet dan ook een keuring plaats vinden. Dat is bij ecomisch total loss niet het geval.

Het is niet altijd enkel een ecomisch begrip. Het hangt toch echt van de schade af.
 
Ja, dat kan idd wel kloppen.
Mijn FZ had na een aanrijding(-kje) de kappen en ruitje kapot.
Toen werd er al gesproken over mogelijk total-loss!!

Op dit moment is de motor nog gewoon rijdbaar. Alleen de onderzijde van het kuipruitje mist enkele stukjes.
In afwachting van de verzekeraar ga ik eerst nog maar eens met de (bijna?) total-loss-motor op vakantie.

Zohee, jij heb dan wel enorme b@llem zeg, dat je met een beschadigde kuipruit op pad durft.
Moet er niet aan denken dat er straks precies doordat ontbrekende stukkie een vlieg doorheen vliegt en zo op je vizier uit een spat😬
 
Je hebt economisch total loss en je hebt total loss met de wok status.

In het geval van het tweede heeft het niet alleen met centen te maken, maar ook met schade die gerepareerd moet worden, omdat het voertuig niet meer veilig is. Er moet dan ook een keuring plaats vinden. Dat is bij ecomisch total loss niet het geval.

Het is niet altijd enkel een ecomisch begrip. Het hangt toch echt van de schade af.

Dit noemden ze vroegah technisch totall loss..
(Denk nu nog steeds, dan is wel een beetje Tracer achtig, zeg maar)

En ja, mijn eerste Catje was ook technisch loss verklaard.
Scheur in het balhoofd.
En het beestje rijdt nog steeds ergens rond😳
 
Dit noemden ze vroegah technisch totall loss..
(Denk nu nog steeds, dan is wel een beetje Tracer achtig, zeg maar)

En ja, mijn eerste Catje was ook technisch loss verklaard.
Scheur in het balhoofd.
En het beestje rijdt nog steeds ergens rond😳
Ja, als je het dak van jouw auto afzaagt kan je ook nog rondrijden....
Verstandig is anders.
 
Ja, als je het dak van jouw auto afzaagt kan je ook nog rondrijden....
Verstandig is anders.

🤔
Je brengt mij haast op ideeën...

Zou die dan technisch of economisch loss verklaard worden?
Zover ik weet bestaat er geen originele uitvoering van..
 
🤔
Je brengt mij haast op ideeën...

Zou die dan technisch of economisch loss verklaard worden?
Zover ik weet bestaat er geen originele uitvoering van..
Dat hangt van jouw auto af denk ik.

Kosten per auto varieren nogal van 500 Euro tot paar miljoen. :+
 
Ik ben gaan kijken naar de beruchte motorzaak,maar ik denk dat hij weg is bramenweg 23/a is onvindbaar
Buren in de omgeving weten het ook niet
Als het er nog is is er in iedergeval niets van te zien.
Toen ben ik nog maar ff bij Goedhart wezen kijken,had ik toch nog een ritje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan