Gekozen voor de ......

outbackjack

MF'er
25 sep 2007
249
9
Honda nss250 Jazz, ook bekend als de Honda reflex.

Vandaag proefgereden op een honda Jazz uit 2002 met 8000 kilometer op de teller, daadwerkelijk van een oud vrouwtje. Gelijk meegenomen.
Ziet er uit als nieuw en wat rijdt dat lekker. Met deze scooter heb ik weer dat gooi en smijt-gevoel wat ik met de sh125 ook had. En deze komt wel mee op de rijkswegen.

Hij is natuurlijk wel iets langzamer dan de sh300, maar ik zit er met mijn lengte veel beter op en ook de windbescherming is een stuk beter.

Voordat ik erop kan rijden moet ik eerst weer door het rdw circus, maar ja we moeten de staat tenslotte een beetje spekken.

Zie foto, ik heb er een hoger scherm op zitten!

full
 
Laatst bewerkt:
*O* Gefeliciteerd ! *O*

Goede keus; betrouwbare techniek, degelijkheid, zuinigheid, gebruikersgemak en het ziet er nog leuk uit ook.
Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd hoe hij je bevalt.
 
weer een scooteraar erbij, mooi ! gefeliciteerd met de aankoop.

Je ziet er best al veel rijden, was van de week in amsterdam centrum (spuistraat) toen kwam ik een Burgman 400 tegen, een Honda Sh300 en 2 tmaxen!
 
Hei......van harte......
We zijn benieuwd naar de foto's van de echte !! *D
Veel plezierige en veilige kilometers gewenst.
 
Proficiat Jack, hopelijk voldoet hij aan de eisen die je eraan stelt. Ziet in ieder geval goed uit!
 
_O- _O- _O-

Die Jack toch. Ik hoor je nog zo zeggen. De Honda Jazz heb ik al uit mijn hoofd gezet. _O-

Niettemin, zeer goede keuze hoor. Ik reed vandaag voorbij het Station van Berchem en zag er zo één staan.

Mooie verschijning die je niet vaak ziet op de weg. *O*

Veel plezier ermee.

:W
 
Vandaag de ruggesteun verwijderd. Hierdoor kan ik wel 10 centimeter verder naar achteren zitten. Wanneer ik vervolgens de rugsteun op de volgende manier aanpas:

http://www.geocities.com/honda_reflex/seat.html

Zit ik helemaal perfect. Misschien nog een iets hoger ruitje van Givi en ik koop nooit meer een andere scooter ;-)
 
Vandaag met een eendagskenteken van de RDW ongeveer 75 kilometer gereden.
Wat rijdt dit lekker. Licht, heerlijk sturend in de bochten en ruim voldoende vermogen voor op de snelweg, relaxed cruisen met 110, top 130/135 en hij kwam zelfs makkelijk de brienenoord op met 120 km/h. Nu nog een hoog givi scherm en het zadel wat aanpassen. Dan zit ik ook nog lekker uit de wind.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb nu wel heel sterk het idee dat ik de juiste scoot voor mezelf heb gevonden. Daarnaast ben ik natuurlijk nog erg benieuwd naar de eerste tankbeurt. Ik hoop dat ik net als de forsight op de ongeveer 1:30 uitkom.
 
Alles wat ik kan vinden duidt erop dat het blokje hetzelfde is als dat van de Foresight, dus gewoon één bovenliggende nokkenas en twee kleppen, CV carburateur; daar mankeert niets aan.
Honda is heel ver in de meerkleppen techniek maar past met opzet ook in sommige nieuw ontworpen moderne blokken toch twee kleppen per cilinder toe.

In vergelijking met de Foresight heeft de Jazz/ Reflex een langere wielbasis (+9 cm), twee veer/ dempers achter, schijfrem achter (in combinatie met de parkeerrem). Het stuurkuipje is verdwenen ten gunste van een vaste kuip en voor de doorlopende treeplank zijn inklapbare stepjes voor de duopassagier in de plaats gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan