Gekraak uit me wiel..

XoReP

MF veteraan
8 okt 2005
1.236
0
Het begon toen ik een ritje reed samen met wat vrienden op me Diversion, ineens draaide me wiel wat stotternd en ineens een hoop gekraak en vreselijke geluiden. Ik had geen zin om me motor te laten staan in Diemen dus ben er toch maar rustig verder naar huis gereden nadat ik ff had proberen te kijken wat er niet goed is.
Onderweg merkte ik steeds minder en op een gegeven moment was alles weer normaal... leek het, want gister begon het weer en was het gekraak erger als daarvoor.
Ik was nu dicht bij huis waar ik hem neer heb gezet en vervolgens verder ben gegaan met me andere motoren.
Heb vandaag ff me wiel eruit getrokken om te kijken wat het probleem is... nou dit dus... hele wiellager aan gort gedraaid :+

Kwam er ook weer ff achter dat maandag bijna alle motorzaken hier dicht zijn. Was het ff vergeten en reed ff naar Postma motoren en gelukkig was iemand van hun aan het sleutelen in de garage daar naast en kon me tandwieladapter met lagerkooi erin en busje afgeven en morgen kan ik hem weer ophalen :) Was alleen vergeten te vragen wat het kost maar hij zei dat het zo gebeurd was dus zal hopelijk wel niet heel veel zijn.

Verder nog ff foto van het slachtoffer:
full


Wijze les: Als je een vreselijk gekraak hoort bij je wiel dan kun je maar beter ff je wiellagers checken :+
 
Laatst bewerkt:
Het begon toen ik een ritje reed samen met wat vrienden op me Diversion, ineens draaide me wiel wat stotternd en ineens een hoop gekraak en vreselijke geluiden. Ik had geen zin om me motor te laten staan in Diemen dus ben er toch maar rustig verder naar huis gereden nadat ik ff had proberen te kijken wat er niet goed is.
Onderweg merkte ik steeds minder en op een gegeven moment was alles weer normaal... leek het, want gister begon het weer en was het gekraak erger als daarvoor.
Ik was nu dicht bij huis waar ik hem neer heb gezet en vervolgens verder ben gegaan met me andere motoren.
Heb vandaag ff me wiel eruit getrokken om te kijken wat het probleem is... nou dit dus... hele wiellager aan gort gedraaid :+

Kwam er ook weer ff achter dat maandag bijna alle motorzaken hier dicht zijn. Was het ff vergeten en reed ff naar Postma motoren en gelukkig was iemand van hun aan het sleutelen in de garage daar naast en kon me tandwieladapter met lagerkooi erin en busje afgeven en morgen kan ik hem weer ophalen :) Was alleen vergeten te vragen wat het kost maar hij zei dat het zo gebeurd was dus zal hopelijk wel niet heel veel zijn.

Verder nog ff foto van het slachtoffer:[afbeelding]

Wijze les: Als je een vreselijk gekraak hoort bij je wiel dan kun je maar beter ff je wiellagers checken :+

zal ik tog maar langs de dealer gaan, aangezien mn achterwiel kraakt/geluid maakt :+
(diversion 2001 :+ )
 
Misschien 1 van je lagers afgebroken. Ooit een rondje gereden met iemand bij wie dat gebeurde en bleek een lager te zijn.
 
Op de foto kun je het zien BTW ;)

En merkte eignelijk weinig kwa rijgedrag. Het was voornamelijk dat me tandwiel ging slingeren zag ik net voordat ik het uitelkaar haalde. Me velg heeft ze eigen lagers.

Achtertandwiel leek inderdaad versleten maar nadat ik hem had schoongemaakt zag ie er weer goed uit. Tandwiel (en voor twd en ketting) zitten er trouwens ook pas 10.000 pas op, en ketting heb ik pas 3x hoeven spannen en een klein stukje ook maar :) Kben opzich heel tevreden over die set (DID X-Ring profi).
 
Wat ik eigenlijk een beetje mis op het plaatje is een stofkeerring, gezien de roestkleur moet het toch al ff een poosje aan de gang zijn geweest. Gebruik jij een stoomcleaner /hogedruk reiniger om je div schoon te maken? Daarmee spuit heel makkelijk het vet ervan tussen en water er voor in de plaats.

Als ik zo kijk naar je wiellager zelf, dan kun je deze ook gerust vervangen, dat water zal daar ongetwijfeld ook z'n werk gedaan hebben. En Als je dan toch bezig bent, doe dan ook gelijk ff de andere kant ook maar.
 
Laatst bewerkt:
Xorep. Als je je scooterverleden niet zo duidelijk naar voren wil brengen in je posts, moet je eens ophouden met "me diversion" en me dit, me dat, me zus, me zo.
Me scoot, jeweettoch. :+
 
Ik maak hem inderdaad met de hogedruk schoon... nu maar niet meer doen.

Kwas trouwens 40eu kwijt voor dat klote lager -O- , montage was gratis...

Kering was trouwens ook fucked, die ik nu heb sluit ook stuk beter af.

@Erikerik: kzal eraan proberen te denken ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan