Gelamineerde motorbroek

Proosst

MF veteraan
23 feb 2007
4.822
15
Ben al enige tijd op zoek naar een geschikt nieuw motorpak wat ik het jaar rond kan dragen zonder last te krijgen van een zwaar en doorgeregend pak. De uitkomst was er in ademende maar waterdichte motorkleding waar het membraan in het pak gelamineerd was. Zo wordt de buitenlaag nooit doordrenkt met water maar rollen de druppels zo van je pak. De jas heb ik inmiddels, de Richa spirit met C-Change membraan. Maar de broek van dat pak was niet meer leverbaar (werd uit de collectie gehaald i.v.m. een opvolger in de lijn). De opvolger was alleen wel redelijk aan de prijs, bijna €500 voor alleen de broek.

Heeft er iemand nog tips en ervaringen met een iets budgetvriendelijkere gelamineerde motorbroek? Zo niet wordt het uiteindelijk tóch de opvolger, de touring, maar was even benieuwd of ik niet iets over het hoofd zag op dit gebied. Aanbod is best groot namelijk.
Hoor het graag.

(even voor de duidelijkheid; ik ben níet op zoek naar een regenbroek van de Aldi. Die is namelijk niet waterdicht en ademend tegelijk ;) )
 
ik heb heel veel schik van het nieuwe pak van Macna.
Daar zit een soort membraan in wat voor minder geld ongeveer de waterbescherming van gore tex zou moeten benaderen.
http://www.tenkateshop.com/jas-macna-impact-165-3015?kleur=1649&maat=1696

De naam van het laminaat staat er niet in, maar kan je herkennen aan een blauw labeltje.

Broek Logic , Raintex DL.

* dat moment dat je al 4 minuten op internet zit te zoeken terwijl de broek aan de kapstok hangt... :/

Maar die dus, Raintex DL heeft dat blauwe labeltje, het enige waaraan ik het nieuwe model echt fatsoenlijk kon herkennen.

belangrijkste lijkt me dat de rits van de jas fatsoenlijk op de broek moet passen, tov mijn revit zit dat namelijk compleet anders.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de tp2-73 van evolution en ben er erg over te spreken.
Nog geen druppeltje doorheen gekomen en voelt niet als een natte vuilniszak na een tijdje rijden.

Blijft natuurlijk wel een waterdicht textielpak dus zo luchtig als motorjeans zal het nooit zijn, maar kan er behoorlijk lang mee doorrijden als het warmer word.

En met 250 euro goed betaalbaar lijkt mij.
http://www.evolutionmotorsport.com/nl/collectie/waterdicht-en-ademend/broeken/tp2-73-black

( nee geen aandelen in evolution :P )
 
Laatst bewerkt:
ik heb heel veel schik van het nieuwe pak van Macna.
Daar zit een soort membraan in wat voor minder geld ongeveer de waterbescherming van gore tex zou moeten benaderen.
http://www.tenkateshop.com/jas-macna-impact-165-3015?kleur=1649&maat=1696

De naam van het laminaat staat er niet in, maar kan je herkennen aan een blauw labeltje.

Broek Logic , Raintex DL.

* dat moment dat je al 4 minuten op internet zit te zoeken terwijl de broek aan de kapstok hangt... :/

Maar die dus, Raintex DL heeft dat blauwe labeltje, het enige waaraan ik het nieuwe model echt fatsoenlijk kon herkennen.

belangrijkste lijkt me dat de rits van de jas fatsoenlijk op de broek moet passen, tov mijn revit zit dat namelijk compleet anders.
Macna '(
Ik heb er een jas,broek en handschoenen van, allemaal vertoonden ze al slijtage na maar 2 jaar. Ritsen gingen ook snel kapot. M'n broer heeft ook een broek van Macna, gebruikt hem bijna nooit en na 1.5j ziet hij er ook ver van nieuw uit.
En waterdicht was het ook nooit.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt keuze. In principe hebben alle bekende merken (Evolution, Rev'it, Dane, Bering enz.) goede ademde en waterdichte broeken. Zelf heb ik verschillende merken gehad. Echter, na enige tijd gaan ze bij mij op het kruis lekken. Wel begrijpelijk want hier zit de meeste slijtage. Wel erg vervelend om de dag op kantoor met een natte broek te beginnen ....

Je kan dus kiezen voor een hele dure broek die hopelijk lang meegaat. Ik kies voor een goedkopere broek (100-120 euro) en koop ongeveer om de 1,5 jaar een nieuwe. Scheelt ook weer wassen ;) ;) ;)
 
@LePensZeur & DutchMicro : dank voor de tips. Daar heb ik zeker wat aan. Het ene membraan is het andere niet maar ik denk dat ze allemaal het trucje wel kunnen. Heb eerder een macna broek gehad en herken het verhaal van kirill007 wel. De kwaliteit was wel oke maar de rits ging bijv. veel eerder kapot dan de broek versleten was. Beetje huiverig voor macna dus, maar evolution verkopen ze ook bij de motorzaak waar ik regelmatig kom. Zal eens informeren of ze de tp2.73 hebben (aparte naam trouwens)
 
Macna '(
Ik heb er een jas,broek en handschoenen van, allemaal vertoonden ze al slijtage na maar 2 jaar. Ritsen gingen ook snel kapot. M'n broer heeft ook een broek van Macna, gebruikt hem bijna nooit en na 1.5j ziet hij er ook ver van nieuw uit.
En waterdicht was het ook nooit.

Hier is de ervaring andersom. Heb mijn jas al meer dan 7 jaar en voorlopig gaat ie nog niet weg. Waterdicht is ie pas een jaar niet meer (naden afdichting van de regenvoering is verteerd) en het klittenband op de mouwen klit al een jaar of 2 niet meer. Klittenband heb ik gefixt door er drukkers op te naaien, waterdichtheid doet het nog bij lichte regenbuien en een regelmatige wasbeurt met harmisol. De jas kostte destijds iets van €150 en als ik zie hoeveel ik hem gedragen heb is dat een hardcore prijs/kwaliteit verhouding. Mijn volgende jas (als ik die uberhaupt ooit nog nodig heb :P ) wordt een macna evenals handschoenen etc.
Ik zie bij deze jas trouwens niet hoe je de rits ooit kapot kunt krijgen en van een keer flink op je bek gaan blijkt hij ook totaal niet slechter te worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan