'Gelaserd', wat nu?

karagoz

MF'er
2 feb 2002
60
0
amsterdam
Nee absoluut niet leuk.....
toegestande snelheid 70 km/h
waarschijnlijke snelheid tussen de 160-180 km/h....

ik ben niet aangehouden, de controlerende agent(waarschijnlijk motoragent) leek op de weg te komen toen ik m naderde. Vraag me af of die andere mijn kenteken heeft kunnen opschrijven....

Jongens wat nu? wat kan ik verwachten? wat moet ik doen? heeft het zin om de motor op iemand anders naam te zetten?

Wat een k*tstreek van ze, de weg was helemaal vrij, helemaal niemand, en tweebaans. Ik haalde de tram nog zo mooi in :P

als ze me pakken dat is dit de eerste keer.

oh man wat baal ik toch.
 
ja maar dat is ook het vreemde, er was verder geen politie dat me kon aanhouden, ze gaan daar toch niet voor jan lul zitten meten?

Het waren trouwens zeker twee motoragenten, het leek alsof die ene laseragent mij wilde duidelijk maken dat ik gewoon te hard reed....
 
ik las dit op www.tuftufclub.nl, let op het vet gedeelte.

Ik heb gehoord dat laserguns officieel niet zijn toegestaan. Klopt dit?
Dat was zo, maar inmiddels is er een uitspraak van de hoge raad ten gunste van de lasergun.
Niettemin gaat de politie vaak bijzonder slordig met de guns om. De 3 meestgemaakte blunders:
- schieten door de ruit van hun auto (bij regen bijvoorbeeld)
- alleen controleren (minimaal 2 agenten nodig)
- acceptgiro nasturen i.pv. staandehouding
Alledrie deze fouten zijn reden om je bekeuring te seponeren. Hou ze in de gaten!

Wat is hier van waar?
 
Het zou me niet verbazen dat ze je kenteken noteren en dus wel een "schikking" nasturen.

Anders heb je gewoon mazzel gehad dat ze het net te druk hadden met aanhouden van anderen ozd...
 
Volgens mij moeten ze je staande houden. Als je met 160 voorbij komt, valt er volgens mij geen kenteken te noteren. Probeer jij maar eens eens stilstaand langs de weg een motorkenteken te lezen als deze snel voorbij komt rijden. Ik denk dat je mazzel hebt. Was het overigens binnen de bebouwde kom dat je een tram inhaalde? Dan is het best hard *D
 
Quote:
Ik heb gehoord dat laserguns officieel niet zijn toegestaan. Klopt dit?
Dat was zo, maar inmiddels is er een uitspraak van de hoge raad ten gunste van de lasergun.
Niettemin gaat de politie vaak bijzonder slordig met de guns om. De 3 meestgemaakte blunders:
- schieten door de ruit van hun auto (bij regen bijvoorbeeld)
- alleen controleren (minimaal 2 agenten nodig)
- acceptgiro nasturen i.pv. staandehouding
Alledrie deze fouten zijn reden om je bekeuring te seponeren. Hou ze in de gaten!

Dan weet je dus dat er een ontsnappings luik is. Ik zou zeggen hou de bus in de gaten en neem actie als het zo ver komt.

:)

Ps. maar wat heb je er nu van geleerd?
 
Volgens mij moeten ze je staande houden. Als je met 160 voorbij komt, valt er volgens mij geen kenteken te noteren. Probeer jij maar eens eens stilstaand langs de weg een motorkenteken te lezen als deze snel voorbij komt rijden.

Nou!?!??!?!
Het was volgens hem een lege weg....Ga maar eens langs de autobaan staan, dan kan je mischien best wel een nummer zien.... :?

In ieder geval: succes & sterkte!
 
Gewoon rustig afwachten, je bent niet staande gehouden en daar heb je al VEEL mazzel mee, anders kon je gelijk je rijbewijs inleveren.

Mocht je toch een acceptgiro krijgen (zal wel 6 weken duren minimaal), dan gelijk bezwaar aantekenen en zeggen dat jij op dat tijdstip absoluut niet aanwezig was op die plaats, maw. dat jij het niet was die daar reed.
Omdat er geen foto's oid. gemaakt zijn, is de waarneming door een agent gebeurd die jou kenteken heeft gelezen, dus als je dat gewoon aanvecht, dan heb je kans dat je boete ongedaan wordt gemaakt, een agent kan tenslotte ook een fout maken. })

Succes.
 
Wat heb ik toch moeilijk geslapen vannacht....

Ik was de enige op dat gedeelte, daarom ben ik ook zo hard gaan rijden.

Wat ik er van geleerd heb? Volgende keer nog harder dan kunnen ze het zeker niet lezen!!! :9

Bebouwde kom? In Amsterdam iig, maar ik weet niet of dat gedeelte in de bebouwde kom valt. Het is een weg waar je dus makkelijk 200 kan gaan rijden. Lekker lange rechte stuk.

Ik wist dat ze op die weg veel controleren, even daarvoor ben ik dan ook bij de benzinestation rustiger gaan rijden want daar stonden ze meestal. Daarna was het volgas, ik ben gister met de auto er nog een keer langs geweest en dat stuk waar ik begon te trappen tot aan de agenten was zeker 500-700 meter.
Blijkt dus dat ze ook op andere plekken staan.
 
"Kawasaki ZX-9R, bj. 1995 MET YOSHIMURA RACEPIJP. Geniet ervan, alsof elke inhaalactie, elke knee-down, elke dragrace je laatste is."

... ook een boete hoort daar misschien wel es bij :+

serieus nu: jammer, maar ik zou me idd niet al te veel zorgen proberen maken, 160 is snel om een nrplaatje te noteren en je hebt ongelofelijk veel geluk gehad dat je niet bent tegengehouden.
 
volgens mij probeerde hij me nog te laten stoppen door halverwege op de weg te gaan staan maar realiseerde hij dat het niet echt verstandig was. Tsja een ongeluk is zo gebeurd, of ik schrik en rij de open trambaan op met gevolge van dien of ik geef hem een kus op zn voorhoofd met 160 km/u.
loveys.gif
 
hm,...das klote zoiets ja...!

ik heb zelf een bekeuring thuis gekregen gister,...
inhalen over een doorgetrokken streep
met een waarschuwing dat ik aan mijn snelheid moest denken...afgelopen zaterdagavond, geen kip op de weg....

ik kan mij vaag voor de geest halen dat ik daar een auto heb ingehaald, maar waar zij dan hebben gereden...??? waarschijnelijk in een burger auto achter mij, ik k,zal ze toch niet zelf hebben ingehaald lijkt mij :+ anders waren ze wel achter mij aan gevlogen....

maar nu, op de bekeuring stond dat ze mij staande moeten houden om dat ding aan mij te geven, of dat het papiertje op mijn voetuig geplakt moest worden...?

het is een bedrag van 115,-euro trouwens...
ze hebben mijn kenteken dus wel, en er zit volgens mij wel een kans in dat ze het op band hebben staan. (er rijden 2 van die wagens rond in emmen) gezien het zeker geen politieauto,s waren...

als ik ga zitten zeiken over dat ze mij de staande hadden moeten houden, zouden ze dan lullig kunnen gaan doen en de evt. videoband uit de stelling kunnen trekken, waarop ik veel te hard rijd?....met bijbehorende gevolgen...?

nouja, jij in iedergeval sucses ermee karagoz...!
 
Je bent niet staande gehouden dus je hebt niks te vrezen.
Als ze je laseren komen ze je altijd achterna
voor een preek en een boete.

En als ze je kenteken genoteerd hebben, wat dan nog :?
Een agent kan echt niet zien hoe hard jij reed.

Misschien kun je een boete verw88 voor asociaal rijgedrag.
Maar niet voor snelheid.

En misschien was de ene agent uit aan leggen hoe je moet laseren aan de ander agent.
 
Je hebt in ieder geval geluk dat ze je niet hebben staande gehouden, want dan kon je je rijbewijs meteen inleveren. Als ze je kenteken hebben kunnen noteren dan kun je wel zeker een accept-giro thuis verwachten. Het heeft dan ook geen zin om te ontkennen dat jij daar nooit geweest bent, want je bent wel verantwoordelijk wat er met je motor op jouw naam gebeurt. Dus als je je motor aan een vriend uitleent en hij wordt ermee geflitst of gelaserd en niet staandegehouden, krijg jij ook de accept-giro thuis. Je rijbewijs alsnog innemen kan volgens mij niet omdat ze niet kunnen bewijzen wie er op de motor zat. Spannende weken dus....succes...
 
Als je "gelaserd" bent kun je alleen een bekeuring krijgen als ze je staandehouden. bekeuren op kenteken mag niet bij laser.
 
ik heb van 2 verschillende politiebronnen vernomen dat ik een acceptgiro opgestuurd zal krijgen. Dat als ik staande gehouden werd ik zowel m'n rijbewijs als motor had moeten inleveren bij een dergelijke snelheid.

hehehe ben ik ff blij dat ik niet ben gestopt toen die agent op de weg sprong.
 
Laatst bewerkt:
Zag ze vandaag weer controleren op zelfde plek, zwaaide even naar ze maar ze konden er niet om lachen, ik wel hehehe :9
 
hehehe ben ik ff blij dat ik niet ben gestopt toen die agent op de weg sprong.

zou het net een nog veel beter gevoel zijn geweest als je gewoon over hem heen was gereden?? Lijkt mij wel.

Vanochtend ben ik in Amsterdam gelazerd door 2 agenten. een paar honderd meter verderop stond een heel ontvangstcomitee om me staande te houden; motoragenten, busje de hele mikmak.
Moest ik 5 dagen op en neer naar amsterdam, krijg ik op de laatste dag dit gezeik. 'Meneer we hebben u gelazerd op 115 kmu' Rijbewijs mocht ik eteen inleveren. Motor verder duwen over het fietspad.

Stelletje zielige figuren die agenten :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan