geldigheid geregistreerde snelheidsovertreding

__MeNTaL__

MF veteraan
9 jul 2006
4.447
3
Rotterdam
Hoi allemaal,

Kheb al even gezocht, maar kan er niks over vinden.
Ik vraag me nl. af hoe lang een zgn. 'geregistreerde snelheidsovertreding'
geregistreerd blijft. Oftewel de harder als 30km/u dan toegestane snelheid-overtredingen.

In de beginjaren van mn B-rijbewijs heb ik nl. een paar keer een vette bekeuring gehad; beide meer als 30 te hard in de bebouwde kom. Daar heb ik best van geleerd en rij nu ook niet meer als een mongool, maar blijft dit mij nou de rest van mijn leven achtervolgen of kukelen ze na een bepaalde tijd je data uit de criminal database?

Iemand?
 
Bij je eerste overtreding van meer dan 30kph (of 40kph op de snelweg) te hard maar minder dan 70kph te hard, wordt het in principe afgedaan met een transactievoorstel (=een hele forse boete). Als je nog in de recidive periode bent van een vorige niet-mulder overtreding, krijg je geen transactievoorstel maar een dagvaarding. Die recidiveperiode is één jaar.
 
Hoi allemaal,

Kheb al even gezocht, maar kan er niks over vinden.
Ik vraag me nl. af hoe lang een zgn. 'geregistreerde snelheidsovertreding'
geregistreerd blijft. Oftewel de harder als 30km/u dan toegestane snelheid-overtredingen.

In de beginjaren van mn B-rijbewijs heb ik nl. een paar keer een vette bekeuring gehad; beide meer als 30 te hard in de bebouwde kom. Daar heb ik best van geleerd en rij nu ook niet meer als een mongool, maar blijft dit mij nou de rest van mijn leven achtervolgen of kukelen ze na een bepaalde tijd je data uit de criminal database?

Iemand?

Hoeveel mongolen met een rijbewijs ken jij?
 
Hoi allemaal,

Kheb al even gezocht, maar kan er niks over vinden.
Ik vraag me nl. af hoe lang een zgn. 'geregistreerde snelheidsovertreding'
geregistreerd blijft. Oftewel de harder als 30km/u dan toegestane snelheid-overtredingen.

In de beginjaren van mn B-rijbewijs heb ik nl. een paar keer een vette bekeuring gehad; beide meer als 30 te hard in de bebouwde kom. Daar heb ik best van geleerd en rij nu ook niet meer als een mongool, maar blijft dit mij nou de rest van mijn leven achtervolgen of kukelen ze na een bepaalde tijd je data uit de criminal database?

Iemand?

voor zover ik weet 2 jaar
 
Bij je eerste overtreding van meer dan 30kph (of 40kph op de snelweg) te hard maar minder dan 70kph te hard, wordt het in principe afgedaan met een transactievoorstel (=een hele forse boete). Als je nog in de recidive periode bent van een vorige niet-mulder overtreding, krijg je geen transactievoorstel maar een dagvaarding. Die recidiveperiode is één jaar.

maar 1jaar kan ook :Y
 
Bij je eerste overtreding van meer dan 30kph (of 40kph op de snelweg) te hard maar minder dan 70kph te hard, wordt het in principe afgedaan met een transactievoorstel (=een hele forse boete). Als je nog in de recidive periode bent van een vorige niet-mulder overtreding, krijg je geen transactievoorstel maar een dagvaarding. Die recidiveperiode is één jaar.

In geval van een beginners rijbewijs:
De beginners punten tellen tot 5 jaar na het behalen van je rijbewijs. Heb je er 3 gespaard, mag je het opnieuw proberen bij het CBR. Zak je, dan mag je overnieuw beginnen en heb je weer een beginners rijbewijs voor 5 jaar.

Ik kan zo nog wel even in mn brief van et OM kijken hoelang de periode van registratie in de OM database is.
 
vandaag nog even gebeld met de officier van justitie want daar ligt mijn rijbewijs ook sinds vanmorgen en mevrouw vertelde me dat ze me net had gecontroleerd op overtredingen.
laaste jaar geen overtredingen gemaakt ( dus ze kijken een jaar terug ) even een extra bevestiging voor jouw

groet marcel
 
vandaag nog even gebeld met de officier van justitie want daar ligt mijn rijbewijs ook sinds vanmorgen en mevrouw vertelde me dat ze me net had gecontroleerd op overtredingen.
laaste jaar geen overtredingen gemaakt ( dus ze kijken een jaar terug ) even een extra bevestiging voor jouw

groet marcel

Jij dus ook bedankt :W
 
En als je je rijbewijs al een keer hebt moeten inleveren????? Hoelang houden ze dat bij..... Dat hoor je tenminste altijd bij wegmisbruikers als ze er weer ééntje innemen..... "De officier van justitie gaat in je verleden spitten jongeman"
 
ik vraag me af , Ik heb nu reeds 4 jaar mijn B (beginners)rijbewijs , ik haal zeer binnenkort mijn A rijbewijs. heb ik dan nu weer voor 5 jaar een puntenrijbewijs ?
 
ik vraag me af , Ik heb nu reeds 4 jaar mijn B (beginners)rijbewijs , ik haal zeer binnenkort mijn A rijbewijs. heb ik dan nu weer voor 5 jaar een puntenrijbewijs ?

Nee, het geld voor een iemand die voor het eerst een rijbewijs haalt.

Jij haalt geen nieuw rijbewijs, je haalt een uitbreiding van de categorieën. ;)
 
En als je je rijbewijs al een keer hebt moeten inleveren????? Hoelang houden ze dat bij..... Dat hoor je tenminste altijd bij wegmisbruikers als ze er weer ééntje innemen..... "De officier van justitie gaat in je verleden spitten jongeman"
Bij de inname van je rijbewijs krijg je naast een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid ook een voorwaardelijke ontzegging. De lengte daarvan kan variëren dacht ik, heb verhalen gehoord van rond 1-2 jaar. Als je binnen die tijd weer een forse snelheidsovertreding maakt ben je extra zuur (tijdje terug een topic geweest van iemand die dat gebeurde).

Maar ik kan me voorstellen dat een OvJ ook na die periode nog wel wat critischer gaat zijn als je voor een tweede keer je rijbewijs verliest. Dat duidt toch op een patroon van hard rijden.

ik vraag me af , Ik heb nu reeds 4 jaar mijn B (beginners)rijbewijs , ik haal zeer binnenkort mijn A rijbewijs. heb ik dan nu weer voor 5 jaar een puntenrijbewijs ?
Nee, het beginnersrijbewijs is alleen bij het eerste stempeltje dat je haalt.

edit: Baksteen was me al voor.
 
Die recidiveperiode is één jaar, MAAR, dat maakt geen ene klote uit als het aan de OvJ ligt, want de melding blijft minstens 5 jaar staan, en daar blijven ze gewoon naar kijken. Het zou eigenlijk niet uit mogen maken voor de hoogte van je straf, maar ook daar trekken ze zich niets van aan, kan gewoon mee opgetelt worden, en ook de rechter gaat daar gewoon in mee.

Kortom, het blijft gissen, en je bent geheel overgeleverd aan het humeur van de OvJ en de rechter.
Gelul van de OvJ dat ze richtlijnen hebben en iedereen gelijk willen straffen is BULLSHIT. Zoek maar eens op internet, er zitten verschrikkelijk grote verschillen in de straffen onder gelijke omstandigheden.

Daarnaast zijn de straffen voor hard rijden gigantisch zwaar.

beetje snelheidsovertreding levert je 4 mnd rijontzegging op en een boete van 680-840 euro's.

2 recente strafzaken, het in elkaar schoppen van een agent levert je 40 uur dienstverlening op en 750 euro.
Het dood rijden van een inbreker door een agnt, volgens de rechtbank roekeloos rijgedrag, levert hem 6 mnd riojontzegging op en 160 uur dienstverlening.


voor de goede orde, 4 mnd rijontzegging is 680 uur werktijd, is 2856 werkelijke uren straf.

Je wordt zo ontzettend genaaid.
 
Tja,
Stel dus dat ik mijn transactie bijv 20 april 2005 heb betaald (geflitst voor te hard rijden) en ik word nu staande gehouden voor 35 km per uur te hard rijden.

Ik zou dan buiten de recidivetermijn van 1 jaar vallen, maar omdat het geregistreerd staat, kunnen ze het gewoon aan hun laars lappen? Lekker is dat...
 
Tja,
Stel dus dat ik mijn transactie bijv 20 april 2005 heb betaald (geflitst voor te hard rijden) en ik word nu staande gehouden voor 35 km per uur te hard rijden.

Ik zou dan buiten de recidivetermijn van 1 jaar vallen, maar omdat het geregistreerd staat, kunnen ze het gewoon aan hun laars lappen? Lekker is dat...


yep, of het klopt, of het mag????

Maar ze doen het wel. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan