Geldt de 25 kW regel ook in Frankrijk?

Dainese-Yu-Lady

MF veteraan
8 dec 2005
3.250
0
Geldt in de EU de zelfde wet voor de 25 kW? Of is dit een Nederlandse wet?

Ik wil namelijk met een paar mensen met een auto en 2 motoren door Frankrijk gaan rijden. We willen dan het motorrijden afwisselen en ik vroeg me af of ik dan alleen op mijn eigen motor kan rijden (25 kW), of ook op de andere motor (vol vermogen) mag rijden.

Grzz Alis
 
Als er op je rijbewijs staat dat je 25 kW mag rijden, dan geldt dat vast niet in Frankrijk |(
Ik zou het in elk geval niet proberen. Als je een ongeluk krijgt/veroorzaakt, dan zal je verzekering er ook niet blij mee zijn dat je op een zware motor hebt gereden
 
ook in frankrijk geldt deze regel, wil ook ff zeggen dat het niets voorsteld, een twintig jaar geleden als je de autorijbewijs haalde kreeg je alles wat erboven stond,en let op, je kon daar evenals in belgie tot twintig jaar geleden gewoon je rijbewijs halen (zonder rijlessen en examen), ik zal een voorbeeld geven van mijn vriendin, die haalde 25 jaar geleden haar rijbewijs(zonder rijlessen)en kreeg BE plus A, ook volgens de rijbewijs mag ze vol vermogen rijden, terwijl ze nog nooit op een motor gezeten heeft,
wat nou europeese gelijkheid???? |(
 
ook in frankrijk geldt deze regel, wil ook ff zeggen dat het niets voorsteld, een twintig jaar geleden als je de autorijbewijs haalde kreeg je alles wat erboven stond,en let op, je kon daar evenals in belgie tot twintig jaar geleden gewoon je rijbewijs halen (zonder rijlessen en examen), ik zal een voorbeeld geven van mijn vriendin, die haalde 25 jaar geleden haar rijbewijs(zonder rijlessen)en kreeg BE plus A, ook volgens de rijbewijs mag ze vol vermogen rijden, terwijl ze nog nooit op een motor gezeten heeft,
wat nou europeese gelijkheid???? |(

Idd... Mijn Franse lerares heeft ook haar A 'gekregen' in België 20 jaar geleden.
 
Ik ben geen jurist, maar... volgens me, myself and I: je rbw is afgegeven in NL en dus gelden binnen de EU de regels van het land van afgifte van het rbw. Dus ook in F gelden de NL regels voor je rbw. Dat b.v. lokale verhuurders in het buitenland dat niet naleven is voor jou een probleem als er een ongeval ontstaat.
 
zelfs al geld die regel niet in frankrijk, dan moet je alsnog 25 kw rijden! Jij hebt een europees goedgekeurd rijbewijs voor een motor met <25kw, als je in frankrijk rijdt is je rijbewijs dus geldig, maar dan ook enkel voor een lichte motor...

zo moeilijk is het toch niet, de criterea staan op je rijbewijs zelf!
 
he aliss,

ik ga zelf ook deze zomer met 2 motoren en een auto naar frankrijk.
wanneer gaan jullie? Misschien is het leuk om een stuk samen op te rijden.


p.s.
we hebben elkaar tijdens pasen al een keer bij de mac ontmoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan