Gele aanslag in carburateurs

Garret

Rookie
3 jun 2004
5
0
Oisterwijk
Hallo,

Sinds kort heb ik een Honda CM 400 T. Het ding liep voor geen meter. Hinken op een been. Kwam er pas uit met een lange rit en niet tijdens de proefrit. Heb ik weer........ :(

Gisteren de carburateurs er af gehaald en schoon gemaakt. In de vlotterkamer en verder door de gehele carburateurs zat een gele aanslag. Een soort keihard poeder achtig iets. Was alleen maar met een glasvezelstiftje te verwijderen. Boenen dus!

Hij doet het wel 10 keer beter na deze actie. :] Bij het optrekken merk ik dat de motor nog even inhoud. Maar ja, komen we ook wel weer uit.

Weet iemand wat die gele zut zooi is geweest? :? Een of andere toevoeging aan de benziene oid??

Dan heeft de motor heel lang stilgestaan, dat is van de benzine, er is zo'n goedje, kan even niet op de naam komen maar dat moet je bij je benzine mikken en dan lost dat spul weer op, dan loopt hij gelijk een stuk beter. 't Was iets met forte dat spul. Gewoon opgedroogde benzine, busje van die troep en dan blazen is ie weer als nieuw, soms heb je 2 busjes nodig heb ik me laten vertellen maar bij mij was het na 1 busje weer goed.

Dan heeft de motor heel lang stilgestaan, dat is van de benzine, er is zo'n goedje, kan even niet op de naam komen maar dat moet je bij je benzine mikken en dan lost dat spul weer op, dan loopt hij gelijk een stuk beter. 't Was iets met forte dat spul. Gewoon opgedroogde benzine, busje van die troep en dan blazen is ie weer als nieuw, soms heb je 2 busjes nodig heb ik me laten vertellen maar bij mij was het na 1 busje weer goed.
En toch gaat er niks boven het edele handwerk wat de topicstarter dus ook gedaan heeft.

Ja dan is je benzine verzeept. Heb ik ook gehad. Benzine verzeept sneller dan je denkt. Sproeiers enz gaan verstopt zitten. Bij mij reedt de motor perfect tot 4500 rpm en dan sloeg die dicht. Van dat goedje kopen of anders in de cola leggen en alles onder druk uitspuiten. Succes

carburateur reiniger is toch een spuitbus, je hebt ook benzine toevoegingen (in niet onderdruk staant plastic flesje met draaidop) dat gooi je door je benzine heen en dan rijden tijdens het rijden wordt alles dan weer netjes schoon!!

theo

:^

afb_petrolplus.gif

Wynn's Carbreiniger, onderandere verkrijgbaar bij Roukama en Halfords.
Spul heeft wonderen verricht bij mijn Bold'or welke ook geruime tijd stil had gestaan :}

Bij motoport en safe e.d. verkopen ze Forte+ , is hetzelfde goedje, alleen duurder :+

Die gele rommel heet geloof ik SLUDGE.

Gewoon uit elkaar halen is nog altijd het beste, Al die dopes (toeveogingen) zijn lapmiddelen en geen oplossingen.

Sludge is die slagroom welke je in het carter vind wanneer de olie teveel vocht heeft opgenomen, meestal ook na lang stil staan.
Voor een "lapmiddel" heeft dit spul anders verdomd goed gewerkt bij m'n bolletje :X

Terug
Bovenaan Onderaan