ex-motorloos
MF veteraan
Lees ik net in mijn WPHB van de TDM900 dat, wanneer de voorvorkkeeringen vervangen worden, ook geadviseerd wordt om alle vier de geleidebussen in de voorvork te vervangen.
Ik heb in mijn motorcarriere nog nooit deze geleidebussen vervangen. Ook niet bij een vervanging van de oliekeerringen (die ik al meerdere keren bij verschillende bikes vervangen heb). Ik weet daarom niet of de voorvering veranderd/beter wordt na de (preventieve?) vervanging van de geleidebussen.
Ik vermoed dat het geadviseerde vervangen van de geleidebussen er eentje is uit het rijtje: vervang iedere 2 jaar de rubberen remleidingen van je motor.
Ook dat advies heb ik nog nooit zelf gedaan, of gehoord dat een ander het deed.
Nu komen mijn vragen:
1) kan je bepalen of de voorvorkgeleidebussen aan vervanging toe zijn, zoja; hoe dan?
2) is er misschien een reden die ik nog niet kan verzinnen dat vervanging van de geleidebussen bij vervanging van de keerringen wordt geadviseerd.
Ik heb in mijn motorcarriere nog nooit deze geleidebussen vervangen. Ook niet bij een vervanging van de oliekeerringen (die ik al meerdere keren bij verschillende bikes vervangen heb). Ik weet daarom niet of de voorvering veranderd/beter wordt na de (preventieve?) vervanging van de geleidebussen.
Ik vermoed dat het geadviseerde vervangen van de geleidebussen er eentje is uit het rijtje: vervang iedere 2 jaar de rubberen remleidingen van je motor.
Ook dat advies heb ik nog nooit zelf gedaan, of gehoord dat een ander het deed.
Nu komen mijn vragen:
1) kan je bepalen of de voorvorkgeleidebussen aan vervanging toe zijn, zoja; hoe dan?
2) is er misschien een reden die ik nog niet kan verzinnen dat vervanging van de geleidebussen bij vervanging van de keerringen wordt geadviseerd.