Gelijk verzekeren?

TheBartMan

MF'er
8 dec 2002
40
0
Amersfoort
Ik ben nu een mooie motor tegengekomen, aanstaande zondag even kijken. Een probleem is nog dat ie 25 kw terug gebracht moet worden (nee, deze gaat niet over hoe of wat 25 kw knijpen!) Maar als het goed is dan moet hij direct verzekerd worden, ja toch :? . Ben van plan om deze motor te laten verzekeren bij ANWB, deze kijkt naar het aantal kw voor de premie. Maar op dit moment is de motor nog niet 25 kw. Dit gebeurd waarschijnlijk dan 1 a 2 weken later nadat hij bij een Honda dealer is geweest.
Hoe moet dat nou bij het verzekeren???

Alvast bedankt voor de reacties!!

TheBartMan
 
Ik weet alleen dat zodra die op jouw naam staat,
jij verplicht bent om verzekerd te zijn...
Tenzij je er niet op rijd want dan kun je 'm
ook laten 'schorsen' en betaal je ook geen
wegenbelasting...
Hoe en wat met de kw's heb ik geen idee van...
suc6
 
Ik weet alleen dat zodra die op jouw naam staat,
jij verplicht bent om verzekerd te zijn...
Tenzij je er niet op rijd want dan kun je 'm
ook laten 'schorsen' en betaal je ook geen
wegenbelasting...
Hoe en wat met de kw's heb ik geen idee van...
suc6

Schorsen? Hoe werkt dat dan, en hoeveel geld kost dat?
Het is namelijk waarschijnlijk maar voor een week of 2.
 
2 weken..dat is dan een beetje te kort ja...
Schorsen doe je als je er een paar maanden
niet op rijdt....
En voor een motor weet ik niet hoeveel
het kost....
20 pleuries ofzo.. :? ....geen idee maar dat weten
ze op 't postkantoor wel voor je....
 
Als je hem koopt moet hij zodra hij op jouw naam staat ook gelijk verzekerd zijn. Bij de meeste maatschappijen kan dat gewoon via de telefoon. Zodra z'n KW's aangepast zijn krijg je dan hoogstwaarschijnlijk een verrekening. Heb overigens nog nooit gehoord van een verzekering die de hoogte van de premie af laat hangen van het aantal KW's maar dat kan ook aan mij liggen.
 
ha die Bart,
De mijne heb ik pas na 2 weken verzekerd! (ivm terugvoeren enz enz)
Heb ook niets gehoord of gezien dat ik dat zou moeten. Maar als er iets gebeurt waar de motor bij betrokken is ben je dus niet verzekrd (omvallen tegen de auto van de buurman o.i.d.)
Gewoon eerst terugvoeren en daarna pas verzekeren.

Laat ff horen wat je hebt/gaat kopen (cbr!? ;) )
 
En tegen de buurman zelf dan....??

Je bent absoluut verplicht die 2 weken
of zo lang als 't duurt verz. te zijn..

Er is pas nog een topic over geweest ergens...
Die kreeg gelijk een bon binnen voor niet
verz. te zijn......
Wie......???
 
je moet er natuurlijk ook niet op rijden!
Maar wat denk jij als je de verzekering opbelt en zegt: ik ben net tegen de auto van de buurman aangereden met m'n 25Kw rijbewijs op vol vermogen motor, wanneer keren jullie uit?
3x raden wat ze zullen zeggen.
 
Je moet je motor gelijk vezekeren!! Ik heb dit bij mijn vorige motor ook gehad, ik dacht ik wacht wel even met verzekeren ik ga er toch nog niet op rijden want ik moest hem nog opknappen. Na een tijdje kreeg ik een mooie brief thuis met daarin de melding dat mijn motor niet verzekert was en dat ik een boete kreeg. Ik weet niet meer hoeveel boete het was maar ik weet nog wel dat het genoeg was om mijn motor een jaar van te verzekeren.
 
Wanneer je de motor op je naam hebt staan moet h'm gelijk verzekeren, punt!

Wanneer je dit niet doet heb je kans dat je een boete krijgt omdat hij niet verzekerd is. Dus je moet het zelf weten als hem niet wil verzekeren.

Maar als je h'm direct verzekerd, maar jij hebt een 25 kw rijbewijs dan ben alsnog niet verzekerd.
 
Maar als je h'm direct verzekerd, maar jij hebt een 25 kw rijbewijs dan ben alsnog niet verzekerd.

Het gaat hier voor hem alleen om een stilstaande motor..!!
Je motor is dus wel verzekerd als ie bv omvalt ofzo....
'Alleen niet' als hij er zelf op rijdt...
Als dat ding gewoon stil staat is er niks aan de hand...en is die fiets
gewoon verzekerd....
Als ik nu bijv een rondje op zijn fiets zou doen, zou ik niet verzekerd zijn
omdat hij nog maar 25kw mag rijden....
Dat zal ff lekker worden zeg...

Nu eerst gewoon verzekeren....en daarna aanpassen naar 25kw...!!
 
2 weken..dat is dan een beetje te kort ja...
Schorsen doe je als je er een paar maanden
niet op rijdt....
En voor een motor weet ik niet hoeveel
het kost....
20 pleuries ofzo.. :? ....geen idee maar dat weten
ze op 't postkantoor wel voor je....
schorsen van een kenteken kost je €60,- :? per jaar :)
 
Ik kan me vergissen, maar met dat schorsen zal ook wel weer een hoop papierwerk bij komen kijken. Maar zijn je gegevens voor de verzekering niet makelijk aan te passen. Zet ik hem eerst op originele kw, en twee weken later (wanneer hij via kenteken op 25 kw teruggezet is) op 25 kw. Of is zo'n aanpassing dan niet meer mogelijk voor de verzekering en moet je een jaar wachten :? .

Ook een mailtje gestuurt naar de ANWB maar tot op heden nog steeds niets gehoort :(

Bart
 
>>>> Algemene motorpraat

V&O is alleen voor vragen over het forum zelf.

(Ik weet het, mosterd na de maaltijd, maar ik moet er toch weer een beetje inkomen :P )
 
Ik kan me vergissen, maar met dat schorsen zal ook wel weer een hoop papierwerk bij komen kijken. Maar zijn je gegevens voor de verzekering niet makelijk aan te passen. Zet ik hem eerst op originele kw, en twee weken later (wanneer hij via kenteken op 25 kw teruggezet is) op 25 kw. Of is zo'n aanpassing dan niet meer mogelijk voor de verzekering en moet je een jaar wachten

Bart

schorsen is binnen 5 minuten gebeurd....stelt echt
geen ... voor maar is voor jou ook niet de beste optie..
Leg bij je verzekering gewoon uit dat ie de
eerste twee weken anders verz. moet worden...
en daarna kunnen ze dat na één telefoontje van jou
wel weer omzetten.....
Moet volgens mij geen probleem zijn....
 
Verzekeren moet je absoluut per de datum dat ie op jouw naam staat. Bij ons gelden de cc's, als de ANWB de kw's telt, dan ben je daar voordeliger uit en moet je de raad van GSX-R750 opvolgen!

Succes!
 
Ben vandaag wezen kijken, blijkt het toch een uit Duitsland geimporteerd model te gaan :( Dus kan die niet op kenteken 25 kw gezet worden :( Was wel een mooie motor, maar houd eigenlijk op. Zit er nog wel over na te denken om het via de 'makelijke manier' te doen.

Was wel relaxt om naar 3 maanden weer eens te rijden, en dat op 100 pk :9~
Das hel wat als je alleen nog maar op een ER 5 op 25 kw heb gereden.

Dus als er nog mensen een 25 kw op kenteken Honda CBR 600 F van rond de 4000 euro zien (hebben) staan, dan hou ik me geintereseerd.
 
Ben vandaag wezen kijken, blijkt het toch een uit Duitsland geimporteerd model te gaan :( Dus kan die niet op kenteken 25 kw gezet worden :( Was wel een mooie motor, maar houd eigenlijk op. Zit er nog wel over na te denken om het via de 'makelijke manier' te doen.

Waarom vind je het een probleem dat hij uit Duitsland komt? Je kan hem langsbrengen bij de RWD, die loopt hem na voor kleine 100 euro, en je kan hem 25 kw op kenteken zetten.

... :?
 
Ik heb contact gehad met Honda Nederland, volgens hun kan je een motor alleen 25 kw laten zetten als hij door Honda Nederland zelf is geimporteerd. Maar het maakt verder al niets uit, heb verder gezocht. Aanstaande zondag weer een proefritje.Deze CBR is al 25 kw op het kenteken, dit bespaard een hele hoop moeite. Moet alleen nog een 25 kw kitje ingezet worden, en opnieuw afstellen.

Hopen dat het nu wel iets is
 
Wel verzekeren! dat grapje heeft mij 280 euro gekost!!!!
wistikveel, nooit van gehoord dus ik d8 ik rij niet, dus geen verzekering nodig.. wel dus...

Schorsen kost iets meer dan 20 euro...
 
Terug
Bovenaan Onderaan