Gelijk wakker geschud!!

Daar reed z'n broer in!!! Le-zen.. B|

Ik heb nergens iets van een broer gelezen....maar dat kan aan mij liggen....

Quote even het bericht waar jij iets van een broer leest, behalve je eigen bericht en dit van mij dan he :)
 
Welcome to the real world. })
Je zult versteld staan wat je nog meer tegenkomt in je toekomstige motor leven. :X
 
Ik heb nergens iets van een broer gelezen....maar dat kan aan mij liggen....

Quote even het bericht waar jij iets van een broer leest, behalve je eigen bericht en dit van mij dan he :)



Dan kom je over de linker baan achter de auto van broer lief aan die voorop rijd.Gaat opa naar links terwijl je ernaast zit!!

Geeft niks hoor ;)

www.hansanders.nl
www.pearle.nl
www.specsavers.nl
 
Laatst bewerkt:
Nou, nou. Jij maakte in één rit meer mee dan ik in 9 jaar op de motor.
Toch vind ik het na 150.000 km nog steeds leuk en ben ik er nog.
 
Volgens mij wen je er aan. Als je net je rijbewijs hebt, schrik je sneller van onverwacht gedrag van anderen. Maar je leert het verwachten. Op een gegeven moment wordt het een tweede natuur en denk je niet eens meer na over situaties waarbij je je in 't begin rotschrok. Da's mijn ervaring tenminste.
 
Het was dus inderdaad gewoon op de terugweg toen de motor al aangeschaft was.....

En die bocht met de auto met 220 dat was ooit is 1x toen ik nog jonger en nog wilder was!!
Bedoelde meer te zeggen dat je met de motor dan veel meer moet werken en dat ik daar toch ff van schrok....

Vanmorge ook alweer 2 auto's gehad die hem er onwijs krap voor zetten....
1tje stak nog ze hand op dus die vergeef ik het... :p

Maar ja ik leer het vanzelf wel!
 
Het was dus inderdaad gewoon op de terugweg toen de motor al aangeschaft was.....

En die bocht met de auto met 220 dat was ooit is 1x toen ik nog jonger en nog wilder was!!
Bedoelde meer te zeggen dat je met de motor dan veel meer moet werken en dat ik daar toch ff van schrok....

Vanmorge ook alweer 2 auto's gehad die hem er onwijs krap voor zetten....
1tje stak nog ze hand op dus die vergeef ik het... :p

Maar ja ik leer het vanzelf wel!

je maakt al meer mee dan ik in de afgelopen 6000km.... :X zou toch is je rijstijl even aanpassen en eerst je motor is goed leren kennen...

maar al met al!
geniet er van met je motor! *D
 
Het was dus inderdaad gewoon op de terugweg toen de motor al aangeschaft was.....

En die bocht met de auto met 220 dat was ooit is 1x toen ik nog jonger en nog wilder was!!
Bedoelde meer te zeggen dat je met de motor dan veel meer moet werken en dat ik daar toch ff van schrok....

Vanmorge ook alweer 2 auto's gehad die hem er onwijs krap voor zetten....
1tje stak nog ze hand op dus die vergeef ik het... :p

Maar ja ik leer het vanzelf wel!


160 rijden op je 1e dag als rijbewijs A bezitter, ff posen met 220 met 1 hand?
Ik bedoelde dus echt dat jij als je dit serieus meende, jij de krant gaat halen.
Leer gewoon rijden met de toegestane geldende max. snelheid, (in woonwijken rij ik altijd stapvoets, geen 30 dus) kan je na een jaar rijervaring misschien de gashandel ietsjes losser hanteren.
Scheelt je denk ik ook wat liefdesbrieven uit leeuwarden.

Neemt niet weg dat er inderdaad mede weggebruikers zijn die je het "leven" moeilijk maken.
Ik ben een paar weken terug terwijl ik aan het inhalen was op de linkerbaan voorbijgeraced links door een malloot op 2 wielen die de snelheid van het geluid probeerde te benaderen. Ondanks dat ik veel, soms teveel in mijn spiegels kijk, zag ik deze gek pas toen ie bijna naast me zat. Als ik ook maar een fractie naar links gegaan was ..........

Mij bekroop de gedachte over een overstekende boom.
 
Laatst bewerkt:
Tja jij wou toch motorrijden? :P

Niet zeuren, gewoon anticiperen.

Anders heb je niks te zoeken op een motorfiets.. Althans, dat is mijn mening.
 
Ach met elke rit heb ik wel iemand die mij bijna aanrijdt... wen er maar aan. Ik kijk er niet meer van op. Gas is redding, remmen is angst. Dit credo heeft mij vaker gered :)
 
Het was dus inderdaad gewoon op de terugweg toen de motor al aangeschaft was.....

En die bocht met de auto met 220 dat was ooit is 1x toen ik nog jonger en nog wilder was!!
Bedoelde meer te zeggen dat je met de motor dan veel meer moet werken en dat ik daar toch ff van schrok....

Vanmorge ook alweer 2 auto's gehad die hem er onwijs krap voor zetten....
1tje stak nog ze hand op dus die vergeef ik het... :p

Maar ja ik leer het vanzelf wel!
Wen er maar aan inderdaad. Zo af en toe doe ik ook regelmatig woon/werkverkeer op de motor, en dan maak je toch ook wel vaak rare acties tegen, zeker wanneer het wat drukker is op de weg..

Maarre.. ik heb nog geen plaatjes gezien van je nieuwe fiets! 8-)

full
 
je maakt al meer mee dan ik in de afgelopen 6000km.... :X zou toch is je rijstijl even aanpassen en eerst je motor is goed leren kennen...maar al met al!
geniet er van met je motor! *D


nu is het nog zijn fout ook??? :?

Ik volg de TS wel.. ben zelf sinds een jaar iedere dag met de motor onderweg op de italiaanse wegen in en rond Milaan (woon/werk) en ik zal maar niet zeggen hoe er hier af en toe gereden wordt :)

Mijn gouden raad is voldoende afstand houden, zelfs bij stapvoets filerijden (zonder mogelijkheid om te passeren)..ik heb geen abs en slechts 1 remschijf

Verder kan ik alleen maar veel stadsverkeer aanraden totdat het lijkt alsof je met de fiets onderweg bent..

oh ja, en maak vooral ook veel pleziertochtjes om het betere bochtenwerk onder de knie te krijgen.. je zal zien dat de neiging om bv. bochten af te snijden of blind voorliggers voorbij te razen snel getemperd is met al die stadservaring. (uitgaande van enkele kamikaze youtube filmpjes)
Aangezien je in de stad (hier toch) praktisch om de vijf botten van uw sokken wordt gereden, groeien er als het ware voelsprieten aan uw helm die helpen voorkomen dat je net die ene onverachte situatie tijdens een plezierrit door de ardennen slecht of helemaal niet kunt inschatten..
 
je maakt al meer mee dan ik in de afgelopen 6000km.... :X zou toch is je rijstijl even aanpassen en eerst je motor is goed leren kennen...

maar al met al!
geniet er van met je motor! *D

Ik vind dat toch wel knap dat je iemands rijstijl kunt beoordelen zonder het te zien :')

Ik heb mijn eerste motor na ongeveer 2000 km total loss gereden en ik denk dat mijn rijstijl toen echt niet aso was of onverantwoord. Maar ja, je wordt wel eens over het hoofd gezien door een koekblikker en soms loopt dat goed af (zoals in TS zijn geval dus) en soms loopt het een beetje goed af (zoals in mijn geval, motor kapot en zelf enkel licht letsel verzekering is nog aan het vechten, want ja...ik ben natuurlijk motorrijden en dus per definitie aansprakelijk :') ) en soms loopt het slecht af en soms nou eenmaal heel slecht.

Dus ik ben niet echt van mening dat je een oordeel kunt vellen over iemands rijstijl omdat hij wat momentjes heeft meegemaakt. Dat het veel momentjes in een heel korte tijd zijn vind ik ook, maar niet onmogelijk.
 
Ik heb ook wel in de 2 dagen dat ik de motor heb bijna 300km gereden...... :]

En ik weet zeker dat als je achter me zou rijden je mij niet raar zou vinden rijden.....

Ik trek hard op maar rijd op provinciaal gewoon net geen 90 op de teller....

Het regende dat ik nu die 2 auto's had die krap voor me gingen was beide op een rotonde....
Ik ken je verzekeren dat ik de motor nog niet zo goed ken dat ik met regen hard om die rotondes gaan.....

Ik kon bijna meesteppen zoals ik erom heen ging... spekglad!!
Sowieso rijd ik ten alle tijden met het licht aan! (met de auto zelfs al)

Misschien hadden die auto's juist zoiets van die gaat traag ff gauw ervoor.......
Want die ene keek me zelfs eerst nog aan...
Die ander zag het echt gewoon niet en die gaf ook nog ff een sorry gebaar ;)

En beide keren kon ik makkelijk even het gas nog dicht draaien en ietsje naar links om ze met gemak te ontwijken, dus heb ik toch goed geanticipeerd?
Ik heb namelijk al ruimte overgelaten om een ander zijn fout op te lossen.....

Maar als iemand denkt dat ik aso ben ofzo nodig ik je uit om achter me aan te rijden :]
Mag je me daarna op em fouten wijzen, leer ik ook nog wat.

~[edit] Foto's volgen nog.
Zal nog even een ander topic aanmaken bij de street fighter topic's
Ken ik gelijk alles wat ik nog ga veranderen ff daar bijhouden... ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja jij wou toch motorrijden? :P

Niet zeuren, gewoon anticiperen.

Anders heb je niks te zoeken op een motorfiets.. Althans, dat is mijn mening.

Voeg daar dan ook "een snel reactievermogen en zeer goede motorbeheersing" aan toe
en je komt een beetje in de buurt van motorrijden ;)

Ook moet je er tegen kunnen om door automobilisten en vrachtwagenbestuurders "vogelvrij" verklaard te worden want ze rijden je gewoon overhoop als "jij" met je goed anticipeer vermogen en snel reactievermogen...en je goede motorbeheersing dus, kan voorkomen dat je onvrijwillig de dood ingereden wordt })

Want je kan nog net zo goed kunnen anticiperen maar als een vrachtautobestuurder besluit om, als jij al op de voorrangskruising/weg binnen/buiten de bebouwde kom rijdt, gewoon door te rijden, moet jij toch verdomd snel reageren om te kunnen uitwijken om niet aangereden te worden :Y

Of als jij met 120 km/u op de snelweg rijdt, en de automobilist / vrachtautobestuurder, die naast jou komt rijden, gewoon naar de rechter rijstrook gaat , moet je bij die hoge snelheid toch verdomd snel kunnen reageren...om..... })
Juist...jij begrijpt het... 8-)

En...?...nog steeds gemotiveerd om motor te rijden :]
 
Ik kon bijna meesteppen zoals ik erom heen ging... spekglad!!
Sowieso rijd ik ten alle tijden met het licht aan! (met de auto zelfs al)

Misschien hadden die auto's juist zoiets van die gaat traag ff gauw ervoor.......

Dat denk ik dus ook, en dat ligt wel degelijk ook aan jouw rijstijl. Daar zul je rekening mee moeten houden, dat hou jij je gedraagt op de weg gevolgen heeft voor hoe het andere verkeer zich gedraagt op de weg.

Overigens, het wordt echt niet spekglad omdat het regent, qua grip maakt dat niet heel veel uit. Het risico zit hem vooral in het feit dat je troep zoals olie minder goed op de weg ziet liggen.
 
Die van mij glibbert toch echt wel als het regent in sommige bochten.

Nu al 1500km gereden sinds ik het beestje heb.
Onwijs gaaf dat motor rijden!!
 
op de motor moet je gewoon goed om je heen kijken, en er rekening mee houden dat mensen je veel slechter zien, sommige zien je helemaal niet. die zijn te druk met andere dingen, maar het went vanzelf,
 
Ik weet niet of dit een intelligente vraag is (vrees van niet), maar moet het toch weten. Ik wil dus ook binnen nu en heel snel een motor kopen, en stel dat ik net als TS ergens een proefrit ga maken, em gelijk meeneem, en dan niet zoveel geluk heb als hij en dat er dus wel wat gebeurd en ik flink schade aan van alles en nog wat krijg/maak (zul je altijd zien), en ondertussen lekker niet verzekerd ben. Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie dit probleem scenario voorkomen? Ergens een proefrit gemaakt, terug naar huis en alles met verzekering regelen, en een dag of wat later teruggegaan om de motor op te halen? Of zijn er handigere manieren? Of zeggen jullie schijt, what are the chances of that happening? :P
 
Ik weet niet of dit een intelligente vraag is (vrees van niet), maar moet het toch weten. Ik wil dus ook binnen nu en heel snel een motor kopen, en stel dat ik net als TS ergens een proefrit ga maken, em gelijk meeneem, en dan niet zoveel geluk heb als hij en dat er dus wel wat gebeurd en ik flink schade aan van alles en nog wat krijg/maak (zul je altijd zien), en ondertussen lekker niet verzekerd ben. Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie dit probleem scenario voorkomen? Ergens een proefrit gemaakt, terug naar huis en alles met verzekering regelen, en een dag of wat later teruggegaan om de motor op te halen? Of zijn er handigere manieren? Of zeggen jullie schijt, what are the chances of that happening? :P

|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Als jij so slim bent om onverzekerd naar huis te rijden, dan hoop ik van harte voor je dat er echt niets gebeurd....

Eerst verzekering regelen, dan rijden....
 
Laatst bewerkt:
Nee zelf zou ik het ook nooit doen, tart het noodlot al vaak genoeg :P Maar als ik dit zo lees...


'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

*

...dan mis ik dat verzekerings stukje toch wel een beetje...
 
Ik weet niet of dit een intelligente vraag is (vrees van niet), maar moet het toch weten. Ik wil dus ook binnen nu en heel snel een motor kopen, en stel dat ik net als TS ergens een proefrit ga maken, em gelijk meeneem, en dan niet zoveel geluk heb als hij en dat er dus wel wat gebeurd en ik flink schade aan van alles en nog wat krijg/maak (zul je altijd zien), en ondertussen lekker niet verzekerd ben. Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie dit probleem scenario voorkomen? Ergens een proefrit gemaakt, terug naar huis en alles met verzekering regelen, en een dag of wat later teruggegaan om de motor op te halen? Of zijn er handigere manieren? Of zeggen jullie schijt, what are the chances of that happening? :P
Meteen na de koop een verzekeraar bellen en telefonisch een verzekering afsluiten. Dat is de standaard gang van zaken.
Naderhand heb je (iig bij unive) een bedenktermijn en mag je je verzekering nog opzeggen(geloof binnen 14 dgn na ontvangen polis)
 
Meteen na de koop een verzekeraar bellen en telefonisch een verzekering afsluiten. Dat is de standaard gang van zaken.
Naderhand heb je (iig bij unive) een bedenktermijn en mag je je verzekering nog opzeggen(geloof binnen 14 dgn na ontvangen polis)

Ah ok thnx, zat zelf al te denken om na de koop gelijk op mn phone op internet wat af te sluiten maar bellen kan je idd ook nog steeds met die dingen doen :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan