Gelijkrichter inbouwen zonder accu

Va-Gino

Rookie
6 mrt 2015
13
0
Landgraaf
Hallo,

Nu ik ten einde raad ben en niet meer weet hoe of wat zoek ik hier naar de gouden oplossing. Ik heb een KTM EGS LC4 400 uit 1997 gekocht. 1997 is blijkbaar het laatste jaar dat ze deze motors bouwden zonder gelijkrichter. bij aankoop was het achterlicht kapot en heb ik meteen een LED achterlicht gekocht (gelukkig nog niet aangesloten).

Na lang gezocht te hebben vond ik op KTM Spare Parts finder een exploded view van het ontstekingsmechanisme. zonder gelijkrichter uiteraard. Ik heb de afbeelding gedownload en hierbij ingevoegd. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een gelijkrichter op de motor te monteren zodat ik mijn LED achterlicht alsnog kan gebruiken?

Na het doorgemeten te hebben kreeg ik een wissel spanning van 13/14 volt. als ik gas gaf zakte de spanning weg naar soms zelfs 1 volt. is dit normaal?

full
 
Is je ontstekingsmodule (nr 2) wel voorzien van een verlichtingsspoel? En je zult iets met een spanningsregelaar moeten doen. Deze zorgt ervoor dat onafhankelijk van je snelheid (toerental) van motor de boordspanning ergens netjes tussen de 13 en 14 Volt blijft.

Kijk anders eens bij de exploded views van modellen na '97. Wellicht kom je daar verder mee en mogelijk is eea uitwisselbaar met jou motor.

Het type spanningsregelaar op mijn '98 KTM EXC: Voltage regulator: Tympanium 12V 130W.
Mijn verlichting wordt rechtstreeks vanuit de spanningsregelaar gevoed. Ook ik heb een LED (rem)achterlicht. Alleen remlicht heb ik via een kleine accu aangesloten, zodat dat deze te allen tijde fel kan branden! Tevens zitten mijn Trail Tech Vector en claxon aangesloten op de accu. De accu wordt niet door mijn motor opgeladen. Dat doe ik middels een acculader.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan