gelijkvormigheidsattest kwijt

bok'errij'r

MF'er
26 mrt 2008
64
0
Staden
tot mijn grote spijt gaat mijn motor de deur uit...
maar ik vind mijn gelijkvormigheidsattest niet meer...

is dit een ramp?
 
In België spreekt men van het inschrijvingsbewijs ("van motorvoertuigen"), dat dezelfde gegevens bevat als het Nederlandse kentekenbewijs, inclusief de nummerplaat. Elke auto heeft daarenboven een "gelijkvormigheidsattest", afgeleverd door de fabrikant of invoerder en dat technische conformiteit van het voertuig bevestigt aan een goedgekeurd model.

Dus ik denk: bel de fabrikant of importeur?
 
tot mijn grote spijt gaat mijn motor de deur uit...
maar ik vind mijn gelijkvormigheidsattest niet meer...

is dit een ramp?


Kan je volgens mij opnieuw opvragen bij de fabrikant van je motor.
Gaat je wel wat geld kosten...dacht zo'n 40-50 euro.

100% zeker ben ik niet, maar ik was het mijne ook eens verloren (wel teruggevonden uiteindelijk).
 
Via de de verkoper of erkend handelaar een duplicaat aan te vragen bij de fabrikant :)


~[Edit]
Google is soms echt zo handig ;)

Hier staat:
Bij verlies van het gelijkvormigheidsattest, dient u via bemiddeling van de verkoper / erkend handelaar een duplicaat aan te vragen bij de fabrikant. U kan dit doen d.m.v. het attest van klacht/aangifte. Voor het bekomen van dit attest dient u voorzien te zijn van een document (zoals inschrijvingsbewijs en verzekeringsdocumenten) waaruit kan blijken dat u reeds vroeger gebruiker was van het desbetreffende voertuig. Het verkopen van een motorvoertuig zonder gelijkvormigheidsattest is niet toegelaten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat je zo'n ding niet nodig hebt om een motor vanuit Belgie in te voeren. In Nederland noemen we dat een Certificaat van Overeenstemming (CVO). RDW vraagt er op de site wel om, in de praktijk maakt het geen hol uit.

Als je er toch een wil inderdaad gewoon even de fabrikant bellen. Doen niet moeilijk, bij mij stuurden ze het gratis op. Succes! :W
 
:N

Je moet uiteindelijk nog laten weten hoe je het opgelost hebt, dan kan iemand anders met hetzelfde probleem later daar dan zen voordeel mee doen.
:W
Je gaat met je roze papier naar de politie zodat ze het framenummer kunnen overschrijven. (let op dat ze het goed overschrijven!!!! (in mijn geval dus niet))
Je doet aangifte van verlies (en je zegt dat je wel degelijk goed gezocht hebt thuis en overal waar je het papiertje mogelijks kunnen verloren hebben) Het is namelijk verboden om 2 exemplaren van dat papiertje te hebben.
Je gaat naar een verkoper van je merk, en geeft daar dat formulier af en vraag of ze een nieuw gelijkvormigheidsattest kunnen laten opsturen.
Je betaalt (in mijn geval 50 EUR)
Tijdje wachten en de dealer geeft je een nieuw papiertje.
Dat geef je dan af aan de koper (even vermelden op de verkoopsovereenkomst dat alle benodigde papieren bijgeleverd zijn en laten tekenen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan