Gelijkvormigheidsattest

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
WTF is het? Waar dient het voor? En hoor ik dat te hebben?

Dealer die\'t wrak opkoopt vroeg erachter. Alleen ik nie weten of\'k zo\'n ding wel heb.. denk van niet eerlijk gezegd.
 
Een moeilijk belgisch woord :? :P

Kijk anders http://www.vandale.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?pagename=VanDale/Static/index_woordenboek (HIER) effe ...
 
Een moeilijk belgisch woord :? :P

Kijk anders http://www.vandale.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?pagename=VanDale/Static/index_woordenboek (HIER) effe ...

kent ie niet.. da\' niet bekend in NL dus?
Iemand van de belgjes hier een idee dan misschien?
 
omdat je het zo vriendelijk vraagt ;) .
Het gelijkvormigheidsattest is dat roos papiertje (niet je inschrijvingsbewijs, maar dat ander) waarop de importeur van je motorfiets verklaart dat hij voldoet aan alle wettelijke belgische normen. Dit kreeg je normaal gezien bij de aankoop van je motorfiets en moet steeds bij de motorfiets blijven. Koop nooit een motorfiets zonder dat attest want dan kan je hem niet inschrijven of verzekeren en bestaat het risico dat hij gestolen is.
Info op het gelijkvormigheidsattest (bij mij):
- genre: motorfiets (dus ook een auto heeft er 1 nodig !)
- Merk: Yamaha
- Type : 4TV YZF600R
- Kadernummer: XXXXXXXXXXXXXX (ja, het blijft hier internet nietwaar)
verder handtekening van de importeur.
Er staat dus geen enkel gegeven op dat naar jou verwijst (zoals naam, nummerplaat ed.).
Soort paspoort van je motorfiets dus.
Hopelijk helpt dit je wat verder, anders vraag je het maar.
Of van motornet.be:


\"In België dient ieder rijdend voertuig technisch goedgekeurd te worden vooraleer het op de openbare weg mag.
Het gelijkvormigheidsattest garandeert dat die motor gehomologeerd is, dwz. dat de motor technisch voldoet aan de Belgische wetgeving betreffende verkeer en veiligheid enzomeer.

Het garandeert ook dat de motor niet gestolen is! Als de politie je aanhoudt en naar je papieren vraagt moet je het GVA kunnen voorleggen.
Daarmee bewijs je
1. dat je de eigenaar bent,
2. dat je voertuig reglementair geïmporteerd is en
3. dat je voertuig voldoet aan het belgische \"technisch reglement van de motor\".

Koop nooit een motor zonder GVA noch van een particulier, noch van een dealer, want wie weet kan die machine daags daarvoor gestolen zijn! Dat GVA geldt trouwens ook voor auto\'s. Het GVA is wettelijk verplicht, en moet de motor volgen als die van eigenaar verandert.

Een motorfiets zonder GVA is wettelijk niet in orde.\"


Ja, het is er weer aan te zien dat ik eens iets wist *D


-
 
mmm, dan heb ik dus illegaal rondgereden, is mijn verzekering net geldig geweest want ik heb enkel het factoor en het inschrijvingsbewijs gekregen.
 
Wat een moeilijk woord zeg. In Belgie doen ze ECHT moeilijk. In Nederland is dat gewoon kenteken-deel 1. Hierop staan de motor kenmerken, merk, type, framenr enz.

Tenminste, daar lijkt het aardig op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan