Gelijkvormigheidsattest!

Diekes

Die hard MF'er
23 jul 2003
434
0
BELGIE- VLAAMS BRABANT
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om een moto te laten verzekeren zonder gelijkvormigheidsattest? Ik kan namelijk voor een prikkie een motor kopen maar de verkoper is het gelijkvormigheidsattest verloren en het betreft een USA import... Bij Honda benelux kunnen ze schijnbaar niet helpen. Weet iemand raad...I really want to ride this bike!!!
Thanks,
8-)
 
Een gelijkvormigheidsattest (Certificate of Conformity) wordt uitgegeven als bewijs dat een motorfiets voldoet aan de Europese type-goedkeuring.
Een USA-import voldoet daar per definitie niet aan, dus de eigenaar heeft dat attest niet verloren, maar nooit gehad!
 
In Belgie kan je met alles rondrijden, laatst werd ik tegengehouden en de wouwten vroegen enkel rijbewijs en verzekeringsbewijs. Wat betreft nr plaat : Je verz.agent hoeft enkel chassisnr te weten, dat gelijkvormigheidsattestpapiertje heeft hij NIET te hebben om het roze formulier in te vullen O-)
 
Enig idee wat de vereisten zijn om een gelijkvormigheidsattest te kunnen verkrijgen? Het betreft een Honda Magna. De verschillen kunnen toch niet zo groot zijn. Bovendien zijn alle Magna's van vóór 1992 usa import...
Stupid laws... :r
 
In Belgie kan je met alles rondrijden, laatst werd ik tegengehouden en de wouwten vroegen enkel rijbewijs en verzekeringsbewijs. Wat betreft nr plaat : Je verz.agent hoeft enkel chassisnr te weten, dat gelijkvormigheidsattestpapiertje heeft hij NIET te hebben om het roze formulier in te vullen O-)
:^ Mijn motor had nog geen kenteken, en wel een chassisnummer en is toen ook gewoon verzekerd geweest !

Succes met het verkrijgen van je attest, anders wordt het lang wachten ben ik bang voordat je legaal mag :]
 
:^ Mijn motor had nog geen kenteken, en wel een chassisnummer en is toen ook gewoon verzekerd geweest !

Succes met het verkrijgen van je attest, anders wordt het lang wachten ben ik bang voordat je legaal mag :]

Thanks! (I think... :? )

Nog iemand suggestie's??? Ik kan de motor echt wel voor een prikkie kopen (slechts 450pleuro's) nee, geen gestolen bike (daar doen we niet an mee) en in perfecte technische staat! Doe ik het of doe ik het niet??? :9~

(ik vraag me trouwens af hoe het moet wanneer je een volledige zelfgebouwde fiets hebt...)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een aangifte van verlies bij de politie doen, die geven je een bewijs en dan je verzekeraar aanspreken om je nieuw glvattest aan te vragen.
Is me al 2 maal gelukt met een auto.
Mijn vrouw deed dan de aangifte, ze vertelde die gasten letterlijk dat ik de papieren met mijn dronken kl*ten op café had laten liggen. |( :+
 
Gewoon een aangifte van verlies bij de politie doen, die geven je een bewijs en dan je verzekeraar aanspreken om je nieuw glvattest aan te vragen.
Is me al 2 maal gelukt met een auto.
Mijn vrouw deed dan de aangifte, ze vertelde die gasten letterlijk dat ik de papieren met mijn dronken kl*ten op café had laten liggen. |( :+
Nou ben ik geen Belg, maar ik heb op Zolder uitgebreid met een Belgische handelaar over Belgische kentekens gesproken.
Hij vertelde dat hij meestal niet de moeite nam om een motor op zijn naam te zetten. De verzekering vroeg er niet om en de politie controleerde het niet. Zijn laatste motor had hij al vier jaar zonder dat hij ooit geregistreerd (juiste term??) was.
Maar nu de Europese type-goedkeuring ingevoerd werd (in België op 20 juni) kunnen motorfietsen die daar niet aan voldoen, niet meer geregistreerd worden. Dus was hij van plan zijn motor toch maar te registreren.

Het bemoeilijken van Amerikaanse import is misschien niet de bedoeling van het systeem, maar het was voor sommigen wel mooi meegenomen. In Nederland is het zo, dat een volledig eigenbouw motor nog steeds goedkoop te keuren is, maar in alle andere gevallen is een dure typegoedkeuring nodig.

Ik denk dat nu bepalend is of die motorfiets ooit in Europa een kenteken heeft gehad. Is dat zo, dan kan je hem vast ook in België op naam zetten.
 
Nou ben ik geen Belg, maar ik heb op Zolder uitgebreid met een Belgische handelaar over Belgische kentekens gesproken.
Hij vertelde dat hij meestal niet de moeite nam om een motor op zijn naam te zetten. De verzekering vroeg er niet om en de politie controleerde het niet. Zijn laatste motor had hij al vier jaar zonder dat hij ooit geregistreerd (juiste term??) was.
Maar nu de Europese type-goedkeuring ingevoerd werd (in België op 20 juni) kunnen motorfietsen die daar niet aan voldoen, niet meer geregistreerd worden. Dus was hij van plan zijn motor toch maar te registreren.

Het bemoeilijken van Amerikaanse import is misschien niet de bedoeling van het systeem, maar het was voor sommigen wel mooi meegenomen. In Nederland is het zo, dat een volledig eigenbouw motor nog steeds goedkoop te keuren is, maar in alle andere gevallen is een dure typegoedkeuring nodig.

Ik denk dat nu bepalend is of die motorfiets ooit in Europa een kenteken heeft gehad. Is dat zo, dan kan je hem vast ook in België op naam zetten.


Thanx drsrob!
 
Terug
Bovenaan Onderaan