Geloof niet alles wat je op MF leest!

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Dat wist natuurlijk iedereen al, maar wilde het toch maar weer een keer benadrukken. Waarom? Het zit dus zo. Ik tuf lekker in mijn Alfaatje (auto ja) van werk naar huis . Het regent. Stoplicht gaat op oranje in de verte? Hmmmmz, daar heb ik dus geen trek in. Gas! Alfalizer komt goed vooruit, voor een auto. Scherpe bocht, maar moet kunnen, met in het achterhoofd een uitspraak op dit forum:"Zelf met regen heb je nog 70% grip ten opzichte van droog weer" en ik reed op asfalt, dus geen kinderkopjes of anderzins dubieus gesteente. Niet dus. Bocht om en kwartslag verder gedraaid dan gepland. Zat met rechts nog te spelen met een spaflesje, dus moest de corrigerende actie nog met links only uitvoeren. Stuurbekrachtiging is dan toch wel fijn. Anyway, 70% grip met nat wegdek? No way! Mag blij wezen als het 50% was, maar echt geen 70%

Maw: Wees alert en geloof niet zomaar alles wat op het MF staat, maar gebruik goed je eigen gezonde verstand!

Groetjes,
Tom
 
1. Het was een Alfa........
2. Het was een auto........
3. Een hoosbui als vandaag constant het geval was is niet zomaar 'regen'.......

En je bent dom als je zomaar iemand gelooft die lekker anoniem wat zit te typen.......
 
70% op de motor ja, en dan moet je zeer vloeiend rijden, en dus niet hakken en beuken.

Uit jouw verhaal blijkt dat het een auto is, heeft die brde of smalle banden, wat voor banden, en met 1 hand sturen en in de ander een spaflesje, tsja, vragen om problemen, jij bent dus iemand die denkt dat je alles wat voor je motor geldt, ook voor je auto geldt?????????

Ik zou zeggen, gebruik de volgende keer je gezonde verstand ;)
 
hoe meet je die 70 cq 50%?


en hoeveel profiel hebben je banden? reed je door een plas? Alfa, heb heb je als echte poser misschien ook te brede banden?
 
weet je wat je ook eens kunt proberen? Ik heb laatst een verhaal gelezen van iemand die het op wonderbaarlijke manier voor elkaar heeft gekregen om levend uit een auto te komen, welke in een 35 meter diep ravijn is beland, vervolgens in brand is gevlogen en de persoon in kwestie is hier op eigen kracht, tijdig uitgekomen. Heb ik ooit ergens gelezen.... weet niet of het misschien ook van andere factoren afhankelijk is... maar ik heb 't gelezen.... :Z
 
Ik tuf lekker in mijn Alfaatje (auto ja) van werk naar huis . Het regent.

Dwaas.

Dit is een Motor forum. Geen auto-forum.
En ja, op de motor heb je met normale banden onder normale omstandigheden in de regen nog ruim voldoende grip.

En als jij zo stom bend om met je patser alfatje in de stromende regen hard over een kruispunt (waarvan je weet dat ze altid vuil zijn) te scheuren, moet je niet op een motorforum gaan lopen klagen.
 
weet je wat je ook eens kunt proberen? Ik heb laatst een verhaal gelezen van iemand die het op wonderbaarlijke manier voor elkaar heeft gekregen om levend uit een auto te komen, welke in een 35 meter diep ravijn is beland, vervolgens in brand is gevlogen en de persoon in kwestie is hier op eigen kracht, tijdig uitgekomen. Heb ik ooit ergens gelezen.... weet niet of het misschien ook van andere factoren afhankelijk is... maar ik heb 't gelezen.... :Z
Dat geloof ik dus niet he??? Dat kan echt niet waar zijn, ze nemen je vast in het ootje... :? :?
 
Dwaas.

Dit is een Motor forum. Geen auto-forum.
En ja, op de motor heb je met normale banden onder normale omstandigheden in de regen nog ruim voldoende grip.

En als jij zo stom bend om met je patser alfatje in de stromende regen hard over een kruispunt (waarvan je weet dat ze altid vuil zijn) te scheuren, moet je niet op een motorforum gaan lopen klagen.



Sommigen mogen best even een beetje meer relax't doen.
Volgens mij verliezen ze hier de bedoeling uit het oog van TS, nl te waarschuwen dat bij nat wegdek je grip minder is :? :? Dat hij dat verteld aan de hand van een autoverhaal is jammer maar de bedoeling goed :}

PS Hoevelen van de "echte" motorrijders zitten met dit weer niet in blik ... :? :?

en..damn..wat heb ik ze vandaag gelijk gegeven ... |( :X |(
 
Volgens mij heb je 90 % grip in de regen. Die andere 10 % zijn de uitsparingen in je banden. Waarvoor die dienen zal mij een raadsel zijn. :? :?
 
Sommigen mogen best even een beetje meer relax't doen.
Volgens mij verliezen ze hier de bedoeling uit het oog van TS, nl te waarschuwen dat bij nat wegdek je grip minder is :? :? Dat hij dat verteld aan de hand van een autoverhaal is jammer maar de bedoeling goed :}

PS Hoevelen van de "echte" motorrijders zitten met dit weer niet in blik ... :? :?

en..damn..wat heb ik ze vandaag gelijk gegeven ... |( :X |(
In feite bedoelt-ie dat je gewoon hoort te remmen en naderhand te stoppen als je "in de verte een verkeerslicht op oranje ziet springen".
 
Sommigen mogen best even een beetje meer relax't doen.
Volgens mij verliezen ze hier de bedoeling uit het oog van TS, nl te waarschuwen dat bij nat wegdek je grip minder is :? :? Dat hij dat verteld aan de hand van een autoverhaal is jammer maar de bedoeling goed :}

PS Hoevelen van de "echte" motorrijders zitten met dit weer niet in blik ... :? :?

en..damn..wat heb ik ze vandaag gelijk gegeven ... |( :X |(

Nounou wat een hulde voor de TS :} :} :}

Dank voor je educatieve story! Probeer het morgen aub met de fiets.
 
Dat wist natuurlijk iedereen al, maar wilde het toch maar weer een keer benadrukken. Waarom? Het zit dus zo. Ik tuf lekker in mijn Alfaatje (auto ja) van werk naar huis . Het regent. Stoplicht gaat op oranje in de verte? Hmmmmz, daar heb ik dus geen trek in. Gas! Alfalizer komt goed vooruit, voor een auto. Scherpe bocht, maar moet kunnen, met in het achterhoofd een uitspraak op dit forum:"Zelf met regen heb je nog 70% grip ten opzichte van droog weer" en ik reed op asfalt, dus geen kinderkopjes of anderzins dubieus gesteente. Niet dus. Bocht om en kwartslag verder gedraaid dan gepland. Zat met rechts nog te spelen met een spaflesje, dus moest de corrigerende actie nog met links only uitvoeren. Stuurbekrachtiging is dan toch wel fijn. Anyway, 70% grip met nat wegdek? No way! Mag blij wezen als het 50% was, maar echt geen 70%

Maw: Wees alert en geloof niet zomaar alles wat op het MF staat, maar gebruik goed je eigen gezonde verstand!

Groetjes,
Tom

ze zeggen dat je ook tussen de file door kunt rijden O-)
 
In feite bedoelt-ie dat je gewoon hoort te remmen en naderhand te stoppen als je "in de verte een verkeerslicht op oranje ziet springen".

Volgens mij probeert hij gewoon uit te leggen dat Spa slecht voor je is... :+
Maar gelukkig hoef je hier niet te geloven wat je leest... ;)
 
Pffff, wat een harde reacties allemaal en velen nog onterecht ook imo that is.

Ik een patsertje of posertje met dikke banden, omdat ik in een Alfa rijd?? Lekkere vooroordelen allemaal. Ik heb een gewone standaart Alfa 146 1.6, niets bijzonders. Ik reed ook totaal niet al te hard of als een bezetene op dat kruispunt af, alleen wat extra gas gegeven om het te halen.

Auto of motor, lijkt voor mij voor de grip niets uit te maken. Als je met een bepaald voertuig 100% grip hebt dan wil dat niet zeggen dat dat net zoveel is als in een ander voertuig. Maar ik had gevoelsmatig echt geen 70% grip in deze situatie. Wat een gemier over die 50% natuurlijk weet ik dat niet zeker, maar ik rijd wel vaker bochtjes dus een beetje inschatten kan wel.

Wat heeft het met dit forum te maken? Ik maak toch een verwijzing naar een forumtopic? Hoe meer kan het dan met dit forum te maken hebben? En ik zei al dat ik van te voren ook wel wist dat je lang niet alles moet geloven wat er op het forum geschreven wordt, ik wilde het alleen nog aanduiden.

Dus nog ff in het kort aan de hand van eerste reply: 1. Het was een Alfa........<-- ja, en een gewone standaart Alfa, so?
2. Het was een auto........<-- Ja, maar topic had verwijzing naar andere topic, dus relevant. Dus so what?
3. Een hoosbui als vandaag constant het geval was is niet zomaar 'regen'.......<-- Op dat moment regende het maar zachtjes en had ik geen last van aquaplanning, dus het was wel 'zomaar' regen.

En je bent dom als je zomaar iemand gelooft die lekker anoniem wat zit te typen.......<-- Ik gaf dacht ik toch echt heel duidelijk aan dat ik al wist dat niemand alles letterlijk neemt op dit forum, wilde er alleen nog maar even op attenderen. Dus wat wil je nou zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Scherpe bocht.. met droog weer had je zeker piepende bandjes gehad? Tja dan ga je glijden met nat weer he.
PS Hoevelen van de "echte" motorrijders zitten met dit weer niet in blik ...
Ik zit gewoon op de motor. Ik heb zelf niet eens een koekblik. Mijn vrouw heeft wel een autootje, maar daar kan ik niet eens fatsoenlijk achter het stuur.
 
Ik denk dat de meeste mensen bedoelen dat je niet zomaar klakkeloos moet uitgaan van wat iedereen zegt maar dat je ook een beetje je eigen verstand moet gebruiken. D'r zijn ook genoeg mensen die met 120km/h door over een klaverklad gaan, dat wil niet zeggen dat je dat dan ook maar meteen moet gaan proberen ;)

En wie weet lag het wel niet alleen aan de regen? Mischien waren er wel meer factoren die meespeelden in je slippertje.
 
Wat is TS?

EN JA, AUTO JA! Jezus, alsof iedereen op dit forum alleen maar een motor bezit. Voor sommigen is de motor erbij en niet het primaire vervoersmiddel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan