Geluid 535

Marije

MF'er
20 jan 2002
82
0
Haarlem
Okay, ik heb echt helemaal geen verstand van motoren en techniek, maar wat me wel is opgevallen is dat de uitlaat van mijn Yamaha 535 hartstikke fake is! Schuinonder de (dubbele!!!) uitlaat zit een soort bakje, wat de echte uitlaat is, en die dingen die er als uitlaten uitzien, zitten er, zo lijkt het, echt voor niets. Volgens iemand die ik ken die wel een klein beetje verstand heeft van techniek, valt de uitlaat dan ook niet zo te bewerken dat er een beetje meer geluid uitkomt, aangezien 'ie al helemaal niet gedempt is. Maar dat wil ik niet geloven! En ik wil meer geluid! Kent iemand dit probleem?? Of, beter nog, de oplossing?
 
Simpele test: Haal de uitlaten er eens af en ga dan eens een stukje rijden!? :]

Heb ik gedaan met de 535 van mijn schoonmoeder. Ratelt wel lekker hard, maar het schijnt ontzettend slecht voor je kleppen etc. te zijn door de gewijzigde drukverhoudingen in de cilinder. :?

De uitlaat is overigens niet helemaal nep hoor. Effe uit mijn hoofd: vanuit de twee cilinders komt de bocht naar de verzamelpot (dat potje dat zeg maar onder het blok hangt en zo hard roest), van daaruit gaan er wel degelijk 2 piepkes naar de dempers toe (een 2-in 1-in 2 uitlaat). Die dempers dempen inderdaad zo hard dat het op een stofzuiger lijkt...
Volgens mij is alles ook nog eens een geheel, zodat je neit alleen de dempers kunt vervangen maar inderdaad vrijwel de hele uitlaat moet vervangen.
Een paar gaten in je demper boren wil ook nog wel eens helpen. :)
 
Kijk uit met gaten boren; als je je uitlaten eruit haalt gaat er een vorm van tegendruk verloren. Krijg je vermogensverlies dus.
Als je teveel gaten boort, kun je dit zelfde effect krijgen.
 
Klopt! Een kennis van mij, 1.63 lang, vrouw, wil ook weer beginnen. Op zo\'n 535 met een neppe tank en onder de buddysit een 10 ltr tank kan ze zeer goed met de voeten aan de grond komen....
Maar of zij ook last heeft van \'stofzuiger\' geluiden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan