Geluid controles Ardennen - Malmedy - Stavelot

hills89

MF veteraan
9 mrt 2009
1.619
313
Neufchateau
Ter info: voor iedereen.

Ik ben zelf woonachtig in Malmedy.
Dit bericht werd door de politie op hun fb pagina gedeeld vandaag.

En afgelopen weekend al getuige geweest van een controle waar er iemand met open uitlaten naar huis mocht gaan zonder motor.

Ik hoef hier zeker geen discussie, ben zelf ook niet heilig.

Maar pas op als je naar de ardennen gaat komende periode. Ze zijn zeer actief aan het controleren (vooral op de uitlaten) laatste paar maanden. En dat zal ook voorlopig nog wel even blijven (helaas).
Screenshot_20200817-225218_Facebook.jpg

Screenshot_20200817-225241_Facebook.jpg
 
Waarschijnlijk zijn de flikken daar gefrustreerd dat ze dit jaar een keer de uittocht van 100.000 Formule 1 fans niet kunnen verzieken. Ik snap dat het een uitdaging is om zo’n enorme mensenmassa in auto’s daar weg te krijgen, maar zij maakten er een sport van om werkelijk alles te frustreren wat een vlotte doorstroming mogelijk maakt. Jaar in, jaar uit.
 
Ja, maar dat is altijd zo, dat die zgn verkeers-regelaars de boel juist in het 100 laten lopen.
Met agenten die het verkeer denken te moeten regelen is het al niet anders.
Hier in de buurt zouden ze zeggen..............Doar heb ie alleen moar laaas vaaan!!

Was een keer in de Tour de France aan de finish van een etappe boven op een berg.
Ik was met de racefiets toen ik ineens zag dat een paar hotemetoten met dikke bak en motorbegeleiding snel naar beneden moesten.
Ik dacht: Dit is mijn kans. Direct erachter gaan rijden.
In de afdaling vele malen door langs de weg staande gendarmes gemaand om stil te gaan staan. Ammehoelaa!!!
Ik was in no-time beneden en dus snel bij de auto. Daarna een geheel vrije weg terug naar de camping. Dat ging lekker snel!!

O ja, het begon met herrie-controle.
Hoe meer hoe beter en de straffen daarvoor kunnen ook flink omhoog.
Ik zou bijna komend weekend rondjes bij Stavelot gaan rijden.
Totaal geen angst voor de herrie-politie. Zouden ze hier in NL ook veel meer moeten doen!!
 
@mean-machine Klopt, alleen valt het daar zo op. De hele F1 machine is tiptop geregeld, alles dat met de auto's en organisatie te maken heeft is tot in details voorbereid en geoptimaliseerd. De rest wordt overgelaten aan de lokale "promotor" en dat is in Wallonië natuurlijk lachen. Altijd geld tekort (zelfs met de belachelijke toegangsprijzen), dus maximaal besparen.
 
Mooi, laat ze maar controleren. Mogen ze in Vlaanderen ook gaan doen. Dan heb ik 's avonds op mijn terras geen last van een motorrijder die 2 km verderop ligt te gassen.

Liever dat dan een totaalverbod in het weekend zoals het in de Eifel op poten staat.

Dat procentje gigantische herriemakers die het verpesten voor al de rest moet er van tussen. Gelukkig komt er ook keuring in 2022.
 
Gelukkig komt er geen perodieke controle in NL. Totale onzin en geldklopperij...alsof dit geluidsoverlast zal tegen gaan...paar uurtje schroeven voor keuring (db killer erin, orginele demper of uitlaat monteren), laten keuren, terug naar huis en weer alles terugschroeven/verwijderen en hopla.

Wat heeft dit opgeleverd...paar euro voor keuringsstation / overheid...verder resultaat NUL.
 
Gelukkig komt er geen perodieke controle in NL. Totale onzin en geldklopperij...alsof dit geluidsoverlast zal tegen gaan...paar uurtje schroeven voor keuring (db killer erin, orginele demper of uitlaat monteren), laten keuren, terug naar huis en weer alles terugschroeven/verwijderen en hopla.

Wat heeft dit opgeleverd...paar euro voor keuringsstation / overheid...verder resultaat NUL.
klopt, daarom ben ik een fervent voorstander van de TÜV
zoals bij de buren
 
Mooi, laat ze maar controleren. Mogen ze in Vlaanderen ook gaan doen. Dan heb ik 's avonds op mijn terras geen last van een motorrijder die 2 km verderop ligt te gassen.

Liever dat dan een totaalverbod in het weekend zoals het in de Eifel op poten staat.

Dat procentje gigantische herriemakers die het verpesten voor al de rest moet er van tussen. Gelukkig komt er ook keuring in 2022.
Helaas willen ze hier in NL nog steeds niet wakker worden van de tering-herrie van veel motorfietsen.

Gister effe naar de bouwmarkt.
Komt er ook zo'n mafkees aanzetten op z'n motor. Ja, iedereen zal 'm moeten horen. :(
Hij reed niks hard, maar alleen al deze ene motor maakte meer herrie dan mss wel 1000 anderen die daar in de buurt bezig waren.:X
 
Daar schroeven de motorrijders voor de keuring ook even snel de dB killer erin.
Tijd voor niet-verwijderbare dB-killers!
Ook als je aangehouden wordt, alleen verder als je een uitlaat hebt met E-keur.
Heb je er een pijp opzitten die niet voldoet dan een MEGA-boete.

Het is eigenlijk heel simpel.
Maar in Den Haag zijn ze met alles druk, maar ze willen gewoon zelf niet van de herrie af!
 
Ik rij wekelijks naar de Ardennen.
Ga dan ook de regio stoumont-trois ponts-Malmedy links laten ligggen.
Volgend jaar mij eens een e gekeurde uitlaat aanschaffen om door de Ardennen te toeren.
Zit nu met een open Termi op mijn Duc.

@ Hills89 ....volgens mij is het nog maar de enige regio in Ardennen die zo’n controles doet toch ?
Resterende gebieden van de Ardennen heb ik er toch nog niks van gehoord ? ... of jij wel ?
Gr
 
Tijd voor niet-verwijderbare dB-killers!
Ook als je aangehouden wordt, alleen verder als je een uitlaat hebt met E-keur.
Heb je er een pijp opzitten die niet voldoet dan een MEGA-boete.

neen dank u.
gewoon controleren op geluid.
er rijden nog massa's oude motoren rond waar geen dempers met E-keur meer voor te krijgen zijn.
Ik maak ze zelf voor mijn KR1, doen hun werk even goed als originele, waarom zou ik dan een mega-boete moeten krijgen :(
 
Ik rij wekelijks naar de Ardennen.
Ga dan ook de regio stoumont-trois ponts-Malmedy links laten ligggen.
Volgend jaar mij eens een e gekeurde uitlaat aanschaffen om door de Ardennen te toeren.
Zit nu met een open Termi op mijn Duc.

@ Hills89 ....volgens mij is het nog maar de enige regio in Ardennen die zo’n controles doet toch ?
Resterende gebieden van de Ardennen heb ik er toch nog niks van gehoord ? ... of jij wel ?
Gr

@Zzzzzzz naar mijn weten alleen nog in de stavelot -spa-malmedy-trois ponts-vielsalm regio...
 
neen dank u.
gewoon controleren op geluid.
er rijden nog massa's oude motoren rond waar geen dempers met E-keur meer voor te krijgen zijn.
Ik maak ze zelf voor mijn KR1, doen hun werk even goed als originele, waarom zou ik dan een mega-boete moeten krijgen :(
Geluidscontrole langs de weg?? Dat snapt toch inmiddels geen hond meer?
Heel simpel. Jouw motor mag daar alleen rijden met een E-pijp met dB-killer erin. Een kleuter kan dan zien of je legaal rijdt.
Wat ik heb begrepen mag tegenwoordig de db_killer ook niet meer uitneembaar kunnen zijn. :t
Ook mogen ze stoppen met toelaten van 1000cc+ motoren die ineens zoveel dB meer herrie mogen maken. ONZIN!!
Dat geeft juist alle extra verwarring die al het lobby-werk ons heeft gebracht.

Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen te verzinnen.
Maar dat is niet zoeken naar een oplossing, maar juist naar net dat gaatje in de wet, om TOCH legaal herrie te kunnen maken.
Maar als jij op voorhand weet dat je daar alleen met een officiële E-pijp mag rijden en anders de kans loopt op een MEGA-boete, dan ga je er iig wel over nadenken of je daar nog wel heen wilt. Dan is het: òf je gaat niet, òf je zet er een E-pijp op, òf je neemt 't risico dat ze je flink bij de ballen hebben.
Zeker weten dat er in heel korte tijd geen herrie-motor meer gehoord gaat worden!!

Dit is een probleem wat de overheid niet onder controle gaat krijgen. Of mss is het wel 'WIL krijgen'?
Het lijkt mij echt vrij simpel om alle herrie-motoren heel snel van de weg af te hebben.
In het begin een hoop huilie-huilie maar met een paar maanden is alles opgelost! De handel kan de E-pijpen niet aangesleept krijgen!
Dit is de reden dat hele gebieden nog steeds in de kanker-herrie zitten van slechts enkele aso-motoren!!

Ik heb 2 motoren, maar zelfs nu al, ga ik met beide zonder schroom naar Malmedy-Stavelot en omstreken. Ik heb NIETS te vrezen!!
Nee, mij horen ze niet al 5km vooraf aankomen. Helemaal niet nodig!!
Het gas kan er ook flink op zonder dat de dB-grens moet worden overschreden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf gemaakte dempers op mijn 2takt en vrees geen enkele controle. ik kan gewoon volgas zonder rare rijlijnen langs de meters op circuit Zolder, en wat die meten is strenger dan de norm.
ook auto's maken soms teveel lawaai, wil je dat de politie dan onder al die auto's gaat liggen op zoek naar nummertjes op alle knalpotten ?

je moet overtreders aanpakken, niet lopen mierenneuken over of er nu wel of niet een code opstaat.
en het is niet omdat er een code opstaat dat er niet mee geprutst is (de demper of de code) , of dat het wel de juiste code is voor die fiets. daar al aan gedacht ? dan staan ze daar alsnog te discussieren en moet er toch gemeten worden.

geluid hoor je en kan je meten, dat lees je niet ;)
 
Geluidscontrole langs de weg?? Dat snapt toch inmiddels geen hond meer?
Heel simpel. Jouw motor mag daar alleen rijden met een E-pijp met dB-killer erin. Een kleuter kan dan zien of je legaal rijdt.
Wat ik heb begrepen mag tegenwoordig de db_killer ook niet meer uitneembaar kunnen zijn. :t
Ook mogen ze stoppen met toelaten van 1000cc+ motoren die ineens zoveel dB meer herrie mogen maken. ONZIN!!
Dat geeft juist alle extra verwarring die al het lobby-werk ons heeft gebracht.

Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen te verzinnen.
Maar dat is niet zoeken naar een oplossing, maar juist naar net dat gaatje in de wet, om TOCH legaal herrie te kunnen maken.
Maar als jij op voorhand weet dat je daar alleen met een officiële E-pijp mag rijden en anders de kans loopt op een MEGA-boete, dan ga je er iig wel over nadenken of je daar nog wel heen wilt. Dan is het: òf je gaat niet, òf je zet er een E-pijp op, òf je neemt 't risico dat ze je flink bij de ballen hebben.
Zeker weten dat er in heel korte tijd geen herrie-motor meer gehoord gaat worden!!

Dit is een probleem wat de overheid niet onder controle gaat krijgen. Of mss is het wel 'WIL krijgen'?
Het lijkt mij echt vrij simpel om alle herrie-motoren heel snel van de weg af te hebben.
In het begin een hoop huilie-huilie maar met een paar maanden is alles opgelost! De handel kan de E-pijpen niet aangesleept krijgen!
Dit is de reden dat hele gebieden nog steeds in de kanker-herrie zitten van slechts enkele aso-motoren!!

Ik heb 2 motoren, maar zelfs nu al, ga ik met beide zonder schroom naar Malmedy-Stavelot en omstreken. Ik heb NIETS te vrezen!!
Nee, mij horen ze niet al 5km vooraf aankomen. Helemaal niet nodig!!
Het gas kan er ook flink op zonder dat de dB-grens moet worden overschreden.
Je bent wel een beetje aan het schreeuwen, daar zitten we ook niet op te wachten.

Er zijn echt teveel motoren, maken ze niet teveel herrie, rijden ze wel weer te hard.
Kom je op een elektro motor, horen ze je weer niet aankomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan