Geluid controles Ardennen - Malmedy - Stavelot

Dat is een buitenlanderprobleem. Nederlanders doen dat hier ook, al denk ik soms dat dat is omdat ons asfalt op de twee rechter stroken niet berijdbaar lijkt voor jullie.
Als we helemaal pech hebben is die linksplakker met vakantie, dan hangt er ook een sleurhut achter.
 
Klopt! Politie heeft wel markeringen gezet op de uitlaten en foto's genomen, dus een andere sturen is moeilijker 8-)
Diegene met E keur en zonder DB killers hebben een boete gekregen. Ik dacht 49 euro per uitlaat. Dus als je 2 dempers hebt zonder DB killers is het 49 x 2 :-)
Hou ons aub via dit forum op de hoogte, in september staat mijn weekendje gepland
 
Ik denk niet dat er uitlaten zijn die wel aan de geluidseisen voldoen maar geen keurmerk hebben. Andersom kan wel.
De meesten allicht ja. Toch komt er nog wel eens een onderwerp voorbij in techniek om het geluidsniveau verder terug te brengen.

Echter het punt dat ik eigenlijk wilde maken, het geluid is deels afhankelijk van rijstijl. Het lijkt me prima mogelijk om met een legale setup meer overlast te maken dan met sommige illegale, maar zorgvuldig bereden motoren.
 
De meesten allicht ja. Toch komt er nog wel eens een onderwerp voorbij in techniek om het geluidsniveau verder terug te brengen.

Echter het punt dat ik eigenlijk wilde maken, het geluid is deels afhankelijk van rijstijl. Het lijkt me prima mogelijk om met een legale setup meer overlast te maken dan met sommige illegale, maar zorgvuldig bereden motoren.
Dat is zeker waar, maar het maken van onnodig geluid en het rijden met illegale uitlaten zijn twee verschillende overtredingen.
 
Ik hou van het roffeltje wat m'n Triumph (origineel) en m'n Vmax (Doma's) maakt... echter in de auto hoort men het niet echt of te laat ;-)

Ik heb gewoon standaard radio en speakers in mijn auto en inderdaad: een motor die achter me rijdt hoor ik niet.
Toch beweren motorrijders dat ze meer ruimte in de file krijgen sinds ze een herrie uitlaat hebben.
Mijn motor heeft gewoon standaard uitlaat en ik heb altijd voldoende ruimte in de file.
 
Ik denk niet dat er uitlaten zijn die wel aan de geluidseisen voldoen maar geen keurmerk hebben. Andersom kan wel.
Ik denk het wel. Heb er 1.
Geen E keur, wel stil.
90DD31E4-3ABB-418B-B80D-A6BDBD1955CF.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik heb gewoon standaard radio en speakers in mijn auto en inderdaad: een motor die achter me rijdt hoor ik niet.
Toch beweren motorrijders dat ze meer ruimte in de file krijgen sinds ze een herrie uitlaat hebben.
Mijn motor heeft gewoon standaard uitlaat en ik heb altijd voldoende ruimte in de file.
Yup heb weinig tot geen problemen in file met origineel op de Triumph. Al maakt die ook genoeg geluid maar dat hoort men in de auto echt niet...
Loud pipes save lifes doet me altijd aan deze denken:

ABS & harde uitlaten :+|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan