Geluid controles Ardennen - Malmedy - Stavelot

Je koopt een motor en rijdt hier al een aantal jaren mee rond, want keurig origineel en goedgekeurd in heel Europa. Dan gaan we selectief een soort voertuigen verbieden omdat ze te veel herrie maken. Bij wie mag ik de kosten voor aanpassingen verhalen als ik (op een nog steeds goed gekeurde motor) toch daar wil rijden?
Je gaat daar geen kosten aan krijgen. Als jij nog met de normale dempers enzo rondrijdt ga je geen bekeuring krijgen.
 
Je koopt een motor en rijdt hier al een aantal jaren mee rond, want keurig origineel en goedgekeurd in heel Europa.
Dan gaan we selectief een soort voertuigen verbieden omdat ze te veel herrie maken.
Bij wie mag ik de kosten voor aanpassingen verhalen als ik (op een nog steeds goed gekeurde motor) toch daar wil rijden?
Mss niet te veel zeuren!

Mijn auto is ook goedgekeurd met zomerbanden voor heel Europa.
Laatste jaren steeds meer winterbanden verplicht.
Wil ik in de winter naar Oostenrijk, dan moeten er winterbanden op, of sneeuwkettingen.
Nee, bij niemand zijn de kosten te verhalen. Wil je blijven rijden dan trek de portemonnee maar!

En eigenlijk is dat nu in Oostenrijk al gaande voor de motor.
Bepaalde wegen/ gebieden zijn alleen toegankelijk als je goedkeur minder is dan 95 dB(a).
Dus heb je een herrie-bak blijf dan maar mooi weg daar!

Lärm (herrie) zal de komende jaren in veel landen steeds meer een issue gaan worden.
 
Mss niet te veel zeuren!

Mijn auto is ook goedgekeurd met zomerbanden voor heel Europa.
Laatste jaren steeds meer winterbanden verplicht.
Wil ik in de winter naar Oostenrijk, dan moeten er winterbanden op, of sneeuwkettingen.
Nee, bij niemand zijn de kosten te verhalen. Wil je blijven rijden dan trek de portemonnee maar!

En eigenlijk is dat nu in Oostenrijk al gaande voor de motor.
Bepaalde wegen/ gebieden zijn alleen toegankelijk als je goedkeur minder is dan 95 dB(a).
Dus heb je een herrie-bak blijf dan maar mooi weg daar!

Lärm (herrie) zal de komende jaren in veel landen steeds meer een issue gaan worden.

Ach ja, alles is momenteel een issue...zum kotzen
 
Mss niet te veel zeuren!

Mijn auto is ook goedgekeurd met zomerbanden voor heel Europa.
Laatste jaren steeds meer winterbanden verplicht.
Wil ik in de winter naar Oostenrijk, dan moeten er winterbanden op, of sneeuwkettingen.
Nee, bij niemand zijn de kosten te verhalen. Wil je blijven rijden dan trek de portemonnee maar!

En eigenlijk is dat nu in Oostenrijk al gaande voor de motor.
Bepaalde wegen/ gebieden zijn alleen toegankelijk als je goedkeur minder is dan 95 dB(a).
Dus heb je een herrie-bak blijf dan maar mooi weg daar!

Lärm (herrie) zal de komende jaren in veel landen steeds meer een issue gaan worden.

Banden zijn natuurlijk niet vergelijken met vaste onderdelen van een auto en of motor.

Meest vergelijkbare is een diesel, als je nu bijvoorbeeld een 10 jaar oude diesel hebt mag je menig stad in Europa al niet meer in.
En dat is natuurlijk best raar als je er over nadenkt, 'we' denken aan het milieu maar wij gaan steeds meer, ook met auto's, naar een weggooi samenleving. Of dat nou beter is.....

Betrek het op Nederland; het is natuurlijk super raar dat wij wegenbelasting betalen maar niet van dezelfde wegen als auto's gebruik mogen maken. Kom ik met mijn leaseslet aanrijden op de Lekdijk dan mag dat in het weekend, kom ik met mijn motor (met originele fabrieksaf uitlaat) dan mag dat niet. En dat allemaal omdat een x percentage zich niet aan de regels houdt. Dat is toch wel raar. Ja heb je een uitlaat er ondergezet die >95 produceert oké, maar is je fiets ooit zo goedgekeurd tja dan waarom niet.

Hier in de wijk erger ik mij mateloos aan mensen die denken dat een woonerf een minimum snelheid van 50 km/h kent. Dan maar alle auto's hier verbieden?
 
Banden zijn natuurlijk niet vergelijken met vaste onderdelen van een auto en of motor.

Meest vergelijkbare is een diesel, als je nu bijvoorbeeld een 10 jaar oude diesel hebt mag je menig stad in Europa al niet meer in.
En dat is natuurlijk best raar als je er over nadenkt, 'we' denken aan het milieu maar wij gaan steeds meer, ook met auto's, naar een weggooi samenleving. Of dat nou beter is.....

Betrek het op Nederland; het is natuurlijk super raar dat wij wegenbelasting betalen maar niet van dezelfde wegen als auto's gebruik mogen maken. Kom ik met mijn leaseslet aanrijden op de Lekdijk dan mag dat in het weekend, kom ik met mijn motor (met originele fabrieksaf uitlaat) dan mag dat niet. En dat allemaal omdat een x percentage zich niet aan de regels houdt. Dat is toch wel raar. Ja heb je een uitlaat er ondergezet die >95 produceert oké, maar is je fiets ooit zo goedgekeurd tja dan waarom niet.

Hier in de wijk erger ik mij mateloos aan mensen die denken dat een woonerf een minimum snelheid van 50 km/h kent. Dan maar alle auto's hier verbieden?

Volgens mij ben jij ouder?
 
Geluidscontrole langs de weg?? Dat snapt toch inmiddels geen hond meer?
Heel simpel. Jouw motor mag daar alleen rijden met een E-pijp met dB-killer erin. Een kleuter kan dan zien of je legaal rijdt.
Wat ik heb begrepen mag tegenwoordig de db_killer ook niet meer uitneembaar kunnen zijn. :t
Ook mogen ze stoppen met toelaten van 1000cc+ motoren die ineens zoveel dB meer herrie mogen maken. ONZIN!!
Dat geeft juist alle extra verwarring die al het lobby-werk ons heeft gebracht.

Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen te verzinnen.
Maar dat is niet zoeken naar een oplossing, maar juist naar net dat gaatje in de wet, om TOCH legaal herrie te kunnen maken.
Maar als jij op voorhand weet dat je daar alleen met een officiële E-pijp mag rijden en anders de kans loopt op een MEGA-boete, dan ga je er iig wel over nadenken of je daar nog wel heen wilt. Dan is het: òf je gaat niet, òf je zet er een E-pijp op, òf je neemt 't risico dat ze je flink bij de ballen hebben.
Zeker weten dat er in heel korte tijd geen herrie-motor meer gehoord gaat worden!!

Dit is een probleem wat de overheid niet onder controle gaat krijgen. Of mss is het wel 'WIL krijgen'?
Het lijkt mij echt vrij simpel om alle herrie-motoren heel snel van de weg af te hebben.
In het begin een hoop huilie-huilie maar met een paar maanden is alles opgelost! De handel kan de E-pijpen niet aangesleept krijgen!
Dit is de reden dat hele gebieden nog steeds in de kanker-herrie zitten van slechts enkele aso-motoren!!

Ik heb 2 motoren, maar zelfs nu al, ga ik met beide zonder schroom naar Malmedy-Stavelot en omstreken. Ik heb NIETS te vrezen!!
Nee, mij horen ze niet al 5km vooraf aankomen. Helemaal niet nodig!!
Het gas kan er ook flink op zonder dat de dB-grens moet worden overschreden.

Ben je klaar? Mijn god hé.. ga aan het werk man. Lekker vloeken met ernstige ziektes ook, heel erg sneu. En dan afsluiten met 'ik heb 2 motoren en ik ben roomser dan de paus blablabla'.
Meld je lekker aan bij die sneue actiegroepjes.:r:W
 
Laatst bewerkt:
Mss niet te veel zeuren!

Mijn auto is ook goedgekeurd met zomerbanden voor heel Europa.
Laatste jaren steeds meer winterbanden verplicht.
Wil ik in de winter naar Oostenrijk, dan moeten er winterbanden op, of sneeuwkettingen.
Nee, bij niemand zijn de kosten te verhalen. Wil je blijven rijden dan trek de portemonnee maar!

En eigenlijk is dat nu in Oostenrijk al gaande voor de motor.
Bepaalde wegen/ gebieden zijn alleen toegankelijk als je goedkeur minder is dan 95 dB(a).
Dus heb je een herrie-bak blijf dan maar mooi weg daar!


Lärm (herrie) zal de komende jaren in veel landen steeds meer een issue gaan worden.
Die herriebak van mij is gewoon volgens de Euronorm goedgekeurd... maar ik mag daar niet rijden... terwijl ik bij een Dynamische meting 5dB onder de toegestane norm produceer.
Is toch krom dat je op een statische meting mensen gaat weren, terwijl dat een referentiewaarde is. Mijn Triumph zit op 97dB statisch, maar dynamisch 75dB. Toelating wordt door heel Europa bepaald op de dynamische meting en daar voldoe ik ruimschoots aan.

Ofwel, zoals ze het in Oostenrijk doen is zo krom als het maar kan... zelfs de politie moest eigen motoren laten staan :?

Weet je wat nog krommer is... dater heel erg veel motoren zijn die statisch onder de 95dB blijven, maar Dynamisch op het randje van 80dB zitten. Ofwel ik zie dit als willekeur...geldklopperij.
 
TS waarschuwd ons enkel, waarvoor dank. Gaat die hele zeikerige discussie hier weer verder. Huilie topic nummer 12000 over geluid.

"Iedereeeeeen met teveel geluid moeten ze zijn motor of kentekenbewijs afpakken bladiebladiebla behalve als het een 2 takt is want dat is wel mooi of een mooie klassieker uit 1844 want dat is ook mooi".

Zult net een splinternieuwe Pani V4 hebben gekocht, hebben ze al een hekel aan je op het moment dat je de showroom uitrijdt met 100db+ op kenteken.

Alsjeblieft zeg..
 
Laatst bewerkt:
Mss niet te veel zeuren!

Mijn auto is ook goedgekeurd met zomerbanden voor heel Europa.
Laatste jaren steeds meer winterbanden verplicht.
Wil ik in de winter naar Oostenrijk, dan moeten er winterbanden op, of sneeuwkettingen.
Nee, bij niemand zijn de kosten te verhalen. Wil je blijven rijden dan trek de portemonnee maar!.
Belangrijk verschil is dat winterbanden gaat om veiligheid van jezelf en anderen, je kunt ze ook wisselen en gebruiken tot ze versleten zijn. Die eisen zijn ook redelijk omdat je meerdere sets banden verslijt tijdens de levensduur van je auto.
Met mijn goedgekeurde motor mag ik niet overal in Oostenrijk, belgie, Duitsland en Nederland rijden omdat anderen zich niet gedragen en de overheid gewoon kan handhaven aan de hand van bestaande wetten, maar dat niet doet. Dus bedenken ze een kanon om een mug uit te schakelen. De redelijkheid is daarin niet terug te vinden. Van mij mag de overheid dus ook gericht gaan controleren op geluid, wheelies en ander huftergedrag.
 
heb er niks van mee gekregen die controle denk dat ze dit een beetje ophemelen ...want wij rijden er vaker langs die plek waar de foto is genomen
en ligt net na de barac michel ..ben veel allerter op geparkeerde voertuigen langs die weg...📸
 
ik dacht dat dit een... topic was over uitlaten die te luid zijn (ben geen controle tegengekomen afgelopen weekend op die plek)
de arden is noch altijd 👍 wat ik wel eens tegenkom zijn mobiele flitspalen en geparkeerde auto met 📸
 
Deze maand nog geweest, gelukkig geen controles tegengekomen. Heb geen demper in de uitlaat. Maar goed, beetje fatsoenlijk rijden wil vast ook helpen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan