Geluid Gsx r-750 2003

Fritske

Rookie
25 aug 2006
25
0
Tilburg
Hallo allemaal,

een maand of 3 geleden heb ik een gsx r750 gekocht uit 2003... Nu wil ik het geluid van de motor verbeteren maar weet niet precies hoe. Er ligt momenteel een akrapovic carbonnen einddemper onder waardoor hij al een beter geluid maakt (weet alleen niet of de db killer verwijdert is)..
Is een sportluchtfilter van K&N een optie of doet deze qua geluid niet zoveel?
 
Ik zou eerst eens kijken of je DB killer verwijdert is. Negen van de tien keer is die aan de achterkant bevestigt en kun je hem er zo uithalen nadat je een schroefje of popnagel hebt verwijdert.

Over het algemeen moet er toch redelijk wat herrie uit een Akrapovic komen wanneer de DB killer is verwijdert.
 
Zoek even het type van je demper op.
Er zijn akra's die net zo stil zijn als een straatlegale demper, te gebruiken voor op circuit of voor de looks. Ook zijn er akra's met db-killer. Herkenbaar aan de popnagel in de tuut zoals hierboven al beschreven. :)
Luchtfilter doet wel iets, maar dit is echt minimaal.
In ieder geval niet het resultaat waar jij naar op zoek bent schat ik in. :N
 
Oke dankjewel,

Ik weet helemaal niet wat voor type het is. Hij is iig van carbon :9 Ik zie dat de DB killer idd is verwijdert en hij maakt ook redelikj wat geluid alleen mag het voor mij nog wel ietsje meer ;)

Reacties hoor ik graag en tips zijn altijd welkom!
 
Oke dankjewel,

Ik weet helemaal niet wat voor type het is. Hij is iig van carbon :9 Ik zie dat de DB killer idd is verwijdert en hij maakt ook redelikj wat geluid alleen mag het voor mij nog wel ietsje meer ;)

Reacties hoor ik graag en tips zijn altijd welkom!


Als je er 100% zeker van bent dat de demper is verwijdert. En je vind dat hij nog niet genoeg kabaal maakt dan moet je denk ik toch opzoek naar een andere demper.
 
:Y

Als je echte herrie wilt hebben, is Superpole wel een leuk adresje voor je denk ik.
Die zitten in Kaatsheuvel, maar over in nederland te bestellen natuurlijk.
 
1 derde van je uitlaat eraf zagen en dan de eind tuit er weer netjes op bevestigen

Hij wil toch meer kabaal? Schroef dan die hele demper + uitlaat eronder weg!
Ikzelf heb een Yoshimura, (not legal version) kabaal zat. Ook heb ik een k&n luchtfilter, maar ik ben er niet van overtuigd dat dat nu zoveel helpt.
Je moet niet vergeten dat de Duitse smeris dol is op veel dB. Ik ben daar aan de grens al een keer staande gehouden. Gekeken naar deze ervaring en het rijden op circuits doe je er verstandig aan 1 met dB- killer te nemen die (de)monteerbaar is.
 
Bedankt voor de reacties!

Het gaat dus om het merk Akrapovic. Het is een carbonnen demper en aan de achterkant staat: "E9 4413-97/24 typ 2003"
Verder weet ik het ook niet.. Maar hij maakt een beetje een zwaar geluid en hoger in de toeren jankt ie wat meer..

Bij Superpole heb ik even zitten kijken maar die uitlaten maken dus een vrij bruut geluid of niet? En dat inkorten van een uitlaat, wat bereik je daar mee, krijg je daar van die na "knallen" van?
 
Laatst bewerkt:
De meeste dempers zijn open absoptiedempers.
Dat betekend dat je uitlaat niet meer is dan een buis waar je recht doorheen kan kijken.
De lengte van de demper bepaald het geluidsniveau, even simpel gezegd.

Dus hoe korter de demper, des te korter de weg om naar buiten te komen.
Dit is dan dus ook minder demping van geluid, dus ook meer herrie. :)

Aan het einde kan je er dan een dB-killer in doen bij sommige pijpen.
Kijk maar eens op de site van Jama-Laser, daar hebben ze wel wat meer uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan