geluid in blok

marcelloo

Rookie
8 apr 2005
10
0
Nieuwegein
ik heb een motor zx-7r gekocht van een particulier en alles lijkt goed. Het is echt een super ding. Je kunt zien dat de eigenaar er heel zuinig op is geweest. Hij is net als nieuw en er is haast geen krasje op te vinden.
Maar nu ik thuis ben hoor ik af en toen een raar geluid in het blok, net of er iets schuurt, echt zo'n rauw geluid. En soms gaat het weer weg. Soms begint het onder het rijden, maar als ik hem stationair laat lopen, begint het ook soms.
Soms hoor je dit niet en dan klinkt het gewoon super, maar als ik dan een paar keer goed gas, dan komt het weer en blijft het doorgaan. Dan weer ff wachten en beetje voorrem, koppeling in knijpen enz, en dan gaat het weer weg. Ik weet niet of het hierdoor weer weggaat.
Het klinkt niet goed in mijn oren, klinkt echt rauw en scheurig.

Ik kan me niet voorstellen dat er iets ernstig met het blok is, want de eigenaar is er heel zuinig op geweest en had tranen in zijn ogen toen ik weg reed.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb er toch geen goed gevoel over.
Oh ja motor heeft slechts 12000 kilometers gemaakt. Er zit net nieuwe olie en filters op en nieuwe tandwielen en ketting.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan